Dotten Skrevet 29. februar 2008 #101 Skrevet 29. februar 2008 Hei, hei. He, he. Du trenger ikke dårlig samvittighet BabyDior fordi du ikke er her inne HVER dag. Vi alle sammen hadde latt være å skrive noe her på maaange dager så jeg, så da må vi alle ha det i så fall. He, he. Men sånn er det bare innimellom. Siden vi fortsatt sliter med internetten hjemme, gidder ikke jeg å prøve og logge meg på derfra en gang. Blir kun i arbeidstiden (kremt). Så flott dere hadde noen deilige dager på hytta da. Vil tro dette må være paradis for voffsene ja Vi har også hytte på fjellet (mine foreldre), men den er sååååå liten, snakk om kun to smååå rom, så den drar vi aldri til. Skulle gjerne gjort det jeg, men litt luksus vil jeg ha..... Eget soverom, kjøkken og stue. Trenger ikke innlagt vann eller strøm. Det er litt av sjarmen og ikke ha det synes jeg Jeg kaller hytta for skuret jeg. Gammelt, og slett ikke koselig i det hele tatt! Eiendommen den ligger på er for 2 hytter, så hadde ikke vært noe problem å rive den ned og bygge en ny. Snakker ikke om noe Røkke-hytta altså, men bare litt finere enn et vedskjul liksom Huff. Bilder ja. Det skulle vi fått opp også, men nå har vi bodd med ganske nakne vegger i 6 år, så vi klarer det vel litt til. At det kan gå ann å være så treig He, he. Vil også finne fram babyklær igjen. He, he. Så koselig det altså, selv om alt vårt er brukt av snuppa da... men små og søte er de jo for det Du må ha riktig god bedring med stumpen din. Kan ikke være noe særlig å slite med den delen. Man bruker den jo hele tiden I hvert fall når man slapper av i soafen eller senga, og ikke minst på jobb. Huff og huff. Uansett får vi håpe det gir seg når den lille kommer ut, om de ikke klarer å fikse det mens du går gravid! Hvordan gikk det hos legen da? Ang. presset i underlivet og sånn? Håper alt er bra!!! Er nok ikke så lenge til du kjenner liv skal du se. Begynner vel litt sånn som "sommerfugler/bobler" i magen. Helt merkelig, men en utrolig deilig følelse. Og ikke minst når sparkene kommer Gled deg!! He,he. Jeg tror nok ikke dere hadde gitt meg opp.... men dere henger jo inne på "feil" forum, så jeg forstår om dere blir "lei" Nei, er vel jeg som gir opp først tenker jeg. Gir ikke opp dere, men det å bli gravid! Meeen. Ingen planer enda om det da Har drevet med el-tester i 5 dager nå. Er på dag 14 i dag, men ikke fått noe positiv test. De tre første dagene tok jeg på ettermiddagen, og de to siste tok jeg på morgenen... Men ingen utslag enda Har ikke vært på den butikken du nevner, "Luca", men har ei venninne som bor (eller bodde) på Strømmen (bor i Lørenskog nå), så hun vet nok om den. Hun har selv ei jente på 1 år! Det skal jeg jammen spørre henne om Kanskje jeg må dit å titte litt Og jeg kan sikkert treffes torsdag den 13. mars også jeg Kan ikke huske det er noe spesielt på tapeten da -lucy- kan du? Håper alt er bra med dere jenter, og vi skravels. Ha en flott helg! Klem
BabyDior - lykkelig mamma :=) Skrevet 29. februar 2008 #102 Skrevet 29. februar 2008 Hallo Nei, vet jo at jeg ikke skal ha dårlig samvittighet - men man blir jo så vant til at man skal skrive her også Åh - voffsene koser seg SÅ mye på hytta assa..utrolig deilig! Og hytta ligger bra plasser in the middle of nowhere - så de kan bare løpe fritt! Skal man ut på ski er det bare å spenne de på rett utenfør hyttedøra..deilig det! Pappa bygde på hytta i fjor, så nå er den vel rundt 100 kvm - så greit med plass - for små og store He he, får det sånn plutselig over meg jeg at det er ting jeg skal gjøre hjemme, er vel ikke alltid sambo er like enig men.. Det kommer opp mer på veggene din etterhvert også skal du se Babyklær må være noe av det søteste som finnes..men i fjor når jeg kjøpte inn litt så var det i str 62...synes det ser fryktelig stort ut nå?? sikkert fordi jeg har vært på besøk hos disse nyfødte og da er de jo bittesmå..men men får vel kjøpe inn noe i en str mindre når terminen nærmer seg..greit å ha litt klær som passer på vei hjem fra sykehuset.. ( det er jo LENGE til da men,.... ) Legetimen i går gikk bra - har blitt 20 % sykmeldt + at arb.giveren min må ordne med en annen pult slik at jeg slipper å sitte så mye.. Når det gjaldt "presset" så mente legen at det var pga voksende livmor og at urinblæren ble litt klemt, så fikk bare beskjed om å legge meg ned å slappe av når jeg kjente det...hmm..det er jo ikke så lett om man er på jobb eller ute og går tur da men,... Virker som det har gått litt over nå.. Ellers så fikk jeg høre hjertelyden igjen da tjihi Synes jeg merker litt "strykinger" i magen, og har plutselig en "boble" som "sprenger"...men vet ikke om det er baby som lager det eller om det bare er luft i magen.. Blir ikke lei jeg i hvertfall.. spiller jo ingen rolle hvilket forum man er på her thihi. Hvor lange sykluser har du hatt tidligere? Jeg hadde jo 28 dager..men min EL test slo ikke ut før dag 16!! Så jeg hadde sen EL - om det bare var den ene mnd eller om det har vært sånn hele tiden vet jeg ikke.. Men bare smør deg med tålmodighet - den påviser snart EL!!! Ja, du må ta en tur innom "Luca" assa..var så mye fint der - så du finner nok uansett noe til snuppa di! Skal vi si at vi møtes den 13 da? Så henger du deg på om du kan lucy? Og jeg er bare så utrolig vanskelig når det gjelder å bestemme seg for hvor man vil spise - så du kan avgjøre Dotten Ellers håper jeg dere andre også har det bra - vi skravles snart Klem
Dotten Skrevet 29. februar 2008 #103 Skrevet 29. februar 2008 Hei igjen. Innom en liten tur før jeg tar helga... Str. 62 i klær er jo ca 2-3 mnd. Kommer litt ann på babyen. Snuppa brukte str. 50 i ca 6 uker + hun. Det er nok lenge i forhold til mange babyer, men tror ikke vi brukte str. 62 før hun var 3-4 mnd!!! Gutter er jo gjerne litt større, men uansett hva du får, vil jeg anbefale deg å ha et hentesett i maks str. 56 Selv om det er en stund til, er det lov å planlegge litt Hi, hi. (Vi hadde jo str. 50 i hentesett og det var litt stort). Godt du har fått deg litt sykemelding da. Ikke sikkert du trenger den helt ut, men det får du bare se ann. Viktig å få hvilt mest mulig når du kan, selv om det som oftes er vanskelig på jobben. Vi har elektriske kontorpulter her, så en gang jeg hadde voooondt der nede og ikke kunne sitte (måtte sy... au, au), var det ufattelig kjekt å kunne heise opp bordet og stå å jobbe ja Sto sånn i mange dager. Fnis. Kan godt være babyen du har begynt å merke litt nå. Ikke umulig I begynnelsen så vet man jo ikke hva å kjenne etter, og man er en smule usikker, men ikke lenge igjen uansett nå! Har som sagt 2 el-tester igjen, så får håpe det holder. I morgen og søndag.....! Om ikke får vi håpe vi har klart å treffe likevel. Håper vi klarer å møtes den 13. nå da. Nå er ikke jeg sånn "gjenganger" i sentrum, så hva som er ok spisesteder og sånn skal ikke jeg være for sikker på. Hva slags mat liker dere da? Og skal vi bare ha noe enkelt? Vi har jo Hard Rock Cafe, TGI Fridays, Egon, kinesisk osv. Snakkes
trebarnsmamma84 Skrevet 2. mars 2008 #104 Skrevet 2. mars 2008 Hallois jenter....:) No var det jammen ei stund siden eg har vore her inne... var på jobb torsdag og fredag, og fredagskvelden gjekk til ting heime og ungelegging osv...og pakking....hehe... så på laurdagsmorningen reiste me først til høyanger og satte av mannfolka vore(eg og søstra mi),dei skulle spele bridgeturnering der..Så sette me nasen mot Førde,og no skulle det jammen shoppast..hehe...hadde fått både kontantstøtte og barnetrygd,so der for jammen det..hehe!!!Blei litt dill dall til ungane, og kler til dei og til meg sjølv... Så reiste me tilbake til høyanger og reiste i høyangerbadet..Ungane storkoste seg, og det var ein kamp å få dei opp frå badebassenget..hehe...spesielt Victoria... så hadde me handla så masse god mat,og skulle kose oss på hytta til svogeren min...Men den gang ei gitt...Der var det så masse snø, at me hadde ikkje sjangs å komme oss opp..Var mellom 20-30 cm snø i vegen, og ikkje brøytt...så der måtte me berre vende nasen heimover og lage god mat heime hjå oss...hehe..var ikkje heime før 21.30..Vart litt seint for ungane,men dei la seg fint... I dag har det godt i besøk hjå mamma og pappa, og hjå svigers..Fekk sova til kl 10...Mannen sto opp med ungane kl 8..det var godt! så i måro er det tilbake til kvardagen,med jobb i måro tidleg..!! Har slitt med å få sander i seng i kveld...Han klør så voldsomt på kroppen,så vokner heile tida...Sat der inne i 50 minutt i dag...Så lenge har det aldri godt før..Så få me sjå om han voknar igjen...jaja...da var mi helg..hehe!!! Joakim er ikkje noko oppkalling nei...Det står mellom det,Joar,Julian og Tage....så får me sjå..Men det blir nok Joakim trur eg...eg har i allefall veldig lyst til å ha det...så får me sjå!!! No steiker eg meg noken rundstykker som blir dagens kveldsmat... ha ein fin kveld jenter så snakkast me:)
-lucy- Skrevet 3. mars 2008 Forfatter #105 Skrevet 3. mars 2008 hei igjen, jenter - endelig!! beklager at jeg har vært så fraværende, var bortreist et par dager i forrige uke, på fjellet i helga og har hatt det hektisk på jobb i det siste - og hjemme med opppussing! vi har oppdaget et flott gammelt tregult på kjøkkenet som nå hentes fram og fikses så fint, så har vi malt kjøkkeninnredningen og kjøpt nye håndtak. i dag skal vi ordne med fliser til badet og til over benken på kjøkkenet - så gøy og det blir så fint, og ganske billig. ellers gikk jeg 15 km på ski i går og tror aldri jeg har vært så sliten eller følt meg så tung i kroppen før! som jeg gjorde etterpå da!!! var helt knekt i går jeg, så sambo måtte massere hoftene og korsryggen og det hjalp. føler meg ok igjen i dag. I dag er det 99 dager til termin og 2 uker til jeg er i 3.trimester. Det føles jammen underlig!!!! så fortvilet og trist jeg var i sommer, og så fryktelig engstelig tidlig i høst - tenk at det har endret seg så - og at dere tre har fulgt så tett på hele veien! Jeg skal ha et dagsseminar den 13, og ut og spise med de som arrangerer det og en del av deltagerne etterpå, så da passer det ikke så bra. men det er så hektisk nå, bare 2 mnd til perm og MYE jeg bør få ferdig innen den tid på jobb. venner klager allerede over at de aldri ser meg - så får jeg lov til å treffe dere når ting heller har roet seg litt? blir så spennende å høre hvordan møtet deres blir! og tvitvi dotten - er det hoplahopla nå? husk å passe på så svømmerne får samlet seg godt opp da klemmer fra meg
Dotten Skrevet 7. mars 2008 #106 Skrevet 7. mars 2008 Hei! Oj, nå tror jeg innlegget vårt var helt nede på 4. siden Jeg har ikke tid å skrive noe nå, men ville bare ønske dere alle en kjempegod helg! Vi får komme tilbake til om bare vi to skal møtes til torsdag BabyDior (skummelt... he, he), eller om vi skal vente på -lucy-.....! Håper alt står bra til med dere alle. Lover å komme sterkere tilbake med et lengre innlegg i løpet av helga, ev. til uka... Kos dere! Klem
Dotten Skrevet 10. mars 2008 #107 Skrevet 10. mars 2008 Hei jenter... Skjønner vi er travle alle mann Selv om det er godt over en uke siden du var på tur Turid, så virker det som dere hadde en koselig handle-og badetur du, søsteren din og barna Kanskje litt slitsomt når det ble litt ekstra kjøring, siden dere ikke kom frem til hytta, men dere fikk jo kost dere med god mat til slutt da Hvordan går det med Sander? Klør han fælt enda? Huff. Stakkars liten. Håper han vokser det av seg. Var det atopisk eksem han hadde fått? Begynner å klø selv her jeg sitter, bare ved tanken! Joakim er et fint navn. Likte også Julian ut fra de dere har på listen Men, om du får viljen din, blir det en liten Joakim Virker som du har nok å gjøre også -lucy- Oppussing, jobb og ikke minst kos med lang skitur. Hjelpes! Hadde vel knapt orket å gjøre det nå som jeg ikke er gravid He, he. Men har heller aldri vært glad i å gå på bortoverski, meeeen når snuppa vokser til, skal vi jo ut på tur uansett hvor "kjedelig" jeg personlig synes det er. Hjelpes. Tiden flyyyyr. Virker jo som om det bare er noen uker siden du var kjemperedd og bare 6-8 uker på vei jo -lucy-. Nå er det vel bare noen og åtti dager igjen, og straks over i 3. tri... Og her sitter jeg snufs. He, he. Er faktisk ikke så lei meg egentlig! Litt så klart, men er vel fortsatt ved godt mot! Heldigvis. Kjempesynd du ikke kan møte oss da. Vet ikke om BabyDior tørr å møte meg alene... eller om jeg tørr å møte henne Håper hun kommer innom før torsdag. Om ikke kan vi jo prøve etter påske... Ev. når ting har roet seg for deg -lucy-. Håper du får tid og lyst før du føder da Tiden flyr jo, og vips sitter du der med en liten klump He, he. Ellers har det ikke skjedd så mye nytt. Har ikke merket noe spesielt til Pergoen som jeg tok. Hadde litt hodepine i de dagene jeg tok pillene, men om det er som vanlig eller fordi jeg tok dem, er ikke lett å si. Ellers har jeg vært mye svimmel i det siste (men det har sambo også), fryst masse, men ellers kjenner jeg ikke til nooooooooooe! Dessverre. Tror heller ikke det klaffer denne gangen, men hadde jo vært toppers. Har jo brukt putetrikset flittig, og håper det kanskje kan ha hjulpet også! Hadde en mini-mini bødning lørdag (en uke før ikm), men ikke noe på papiret. Kun i trusa. Så dette godt da trusa var hvit (Hi, hi. Litt mye detaljer her kanskje, men jeg bruker vanligvis sorte truser, og ser jo ikke så mye til denne type flekker i så fall. He, he. Sorry). Tenkte at dette kanskje kunne være festeblødning, men orker ikke å håpe for mye. Men det blir jo til at man klamrer seg til hvert lille halmstrå! Så får heller tiden vise. Lørdag 15. er ikm-dagen......! Har to billigtester liggende, så kan jo brenne av dem for en gangsskyld på torsdag/fredag. Men kjenner jeg meg selv rett, er jeg for gjerrig og sparer dem til ev. etter ikm, om tr ikke dukker opp! Ellers har vi hatt besøk av en liten gutt som vi skal være besøkshjem for. Begynte i helga for fullt, og det gikk supert. Litt krangling med snuppa, men det er fordi hun er litt MIN for tiden ang. lekene sine. Er for sjelden barnebesøk, så hun deler jo også derfor sjeldent på lekene sine. Men det går seg nok til. Gutten sov heldigvis hele natten, men startet søndagen litt tidlig... kl. 0600. Gjesp! Snuppa sov til 9, så det er jo typisk. Hun står vanligvis opp alt mellom 7 og 8 i helgene......! Vi skal ha han en helg i måneden, så dette blir spennende. Blir nok slitsomt også. Tenkte nesten at "Hjelp, orker jeg virkelig å få et barn til på heltid"? Snuppa er jo veldig selvstendig på mange måter nå... og plutselig må man "dele deg selv i to"....! He, he. Men vi får nok rutiner på mer enn ett barn også! Vi vil jo ha et søsken til snuppa, så får vi heller sove når vi blir riktig gamle Håper ellers at alt er bra med dere alle tre, og at magene vokser og babyene trives (og dere også da mammaene). Ha en toppers dag! Klem
-lucy- Skrevet 10. mars 2008 Forfatter #108 Skrevet 10. mars 2008 heisann! oi så utrolig bra at dere er besøkshjem, da, dotten! det har jeg også tenkt på kunne vært bra, men sikkert veldig slitsomt også! dere gjør jo en fantastiske ting for gutten og familien hans!!! hvor gammel er han? tenker snuppa blir sjalu, ja, men da får hun jo trent seg litt til den nye kommer. for dette hørtes jo lovende ut - igjen!!! hva annet kan det være enn festeblødning, du fryser, svimmel - jeg synes det var masse gode tegn, jeg, åhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh nå blir jeg så håpefull!! har jo så god erfaring med pergo, pute og beina i været selv, så dette her må klaffe - selv om det jo klaffet for oss i pausemnd etter første pergorunde. det er så godt at tiden går... har trøstet meg så med det hele veien, det går jo framover, det nærmer seg jo, og det har det virkelig gjort nå. synes på mange måter det har gått fort etter at angsten ga seg da jeg var 12 uker. det har vært så kos siden, så utfattelig fint og jeg nyter hvert sekund, virkelig! tror det er derfor jeg orker dette andre også, har det så utrolig godt, etter at våren var så trist og slitsom. teller ned dager igjen litt nå, etter å ha vært ganske oppslukt i jobb den siste tiden. er vel blitt litt lei jobben igjen også, det kommer og går jo litt i bølger. nå har jeg så lyst til å dra bort en tur igjen, føles så lenge siden jeg var ute å reise sist (var jo en tur i oktober, men det er SÅ lenge siden, hehe). vi skal en weekend til kjøbehavn i slutten av april, men det er jo også lenge til. får se om vi får skrapt sammen penger og funnet ut av noe, hadde vært så deilig med litt andre impulser nå. er muligens litt utslitt av jobbingen og opppussingen, også. synes jeg merker det litt i hoftene og korsryggen, så får håpe ikke bekkenet begynner å klusse seg til. merker du noe til noen vondter, turid? dere har tenkt på navn - synes det var fine navn alle! må være rart å vite at det blir en liten gutt - er så vant til å tenke på mini som mini, uten kjønn - rart hvordan det er blirr "kjent og vanlig" - forbinder ikke nurket inni der med hverken gutt eller jente, bare min lille kjærlighetsklump, som nå åler seg rundt omkring inni der. lurer på om mini også pusser opp? det blir spennende å høre hvordan møtet deres er på torsdag - så kommer jeg sterkere tilbake!
trebarnsmamma84 Skrevet 10. mars 2008 #109 Skrevet 10. mars 2008 Hei på dere... Så var eg her igjen etter jobbehelg...nå har eg fri i måro...tenkte å bake litt til påske,men får sjå an veret...var så fint i dag..er det så fint,skal eg gå meg ein lang tur i måro..!! jo sander han klør og klør...smører han med aderma krem kvar morgon og kveld...og når det blir for gale,demper me det med hydrokortison eller mildison.... ja me får tru han veks det av seg.... Ja var veldig kjekt med bading og shopping.... Me får satse på at det var ein festeblødning dotten...hadde vore så spennande om det klaffa denne gangen...så hadde me fått i samme år alle sammen...ME krysser fingrane fram mot helga... Eg får skrive meir i måro eller seinare i veka...no trur eg at eg skal gå å legge meg...er trøytt og sliten... Natta alle sammen...
BabyDior - lykkelig mamma :=) Skrevet 12. mars 2008 #110 Skrevet 12. mars 2008 Halloisen! lucy har laget ny tråd, så fortsetter der Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå