Gå til innhold

babydior, turid og lucy heier på Dotten-tråden :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei, her er jeg :)

Alt bra her. Da har jeg vært å tatt blodprøver. En hel haug :) Så maks om en og en halv uke får jeg svar på dem. Vil tro at ev. svar på hcg'en kommer etter ikm, så jeg får nok ikke svar den veien... Blir nok en grav.test på meg om tanta holder seg unna :) Bare håper en ev. hcg-prøve nå ikke er for tidlig. Skal som sagt ha ikm den 17. januar, eller der om kring. Maks senest den 18. januar! Håper, hååååper tanta ikke kommer!

Jeg hadde heller ingen symptomer forrige gang. Merket ingenting før tanta ikke kom som hun skulle. Da begynte jeg å tenke og lure og kjøpte en test. :) Husker at ingen av testene mine var superpositive, men jeg var jo hos legen en god uke etterpå, og hun bekreftet at jeg var gravid. Som sagt har jeg litt ulming i magen, hadde vondt i korsryggen her en dag osv. så alle ev. symptomer tas imot med takk, men er såååå redd for at det ikke er noe denne gangen heller, fordi jeg har liksom skrudd opp forhåpningene litt ekstra denne pp'en. Dumme meg. Blir jo helt stresset her... he, he. Kan jo ikke bli liggende såååååå langt etter dere da :) Fnis!

Skjønner godt du gleder deg til ul turid :) Får håpe dagene går fort. Trist at mannen din ikke kan være med denne gangen heller, men det virker som om du har mange rundt deg, og enda godt er det. Koselig å ha med søster også vil jeg tro. Spesielt spennende for tante å få være med!! Lykke til!

Når det gjelder det kinesiske fødselskartet, så viste det gutt på meg... om jeg regner desember som mnd. hun ble unnfanget, og det stemmer nok, det var da jeg hadde el.... men ut kom jenta. Denne gangen viser det jente, om jeg blir gravid nå... Så får vi se da :)

Skjønner godt du svever jeg -lucy-. Det er virkelig helt merkelig og utrolig at det du så virkelig er inni magen din. Enda så er det såpass tidlig at man kanskje ikke merker så mye liv, og da er det ekstra rart å se den lille babyen ligge der å røre seg, uten at du kjenner det selv. Og ekstra knyttet til dem blir man så absolutt, spesielt når man får et så sikkert bevis på at det er noe der :)

Blir jo uansett spennende å se hva som kommer ut :) Nå gjettet jo jeg jenter på deg og BabyDior og gutt på turid, så får vi se hvor rett eller galt jeg har tatt. Kun vill gjetting fra min side :) He, he. Uansett så har du lov å skifte mening, og om du vil vite kjønnnet på neste ul, så er det jo bare å spørre. Jeg hadde ikke klart å la være.... :) Og snart kommer dagen dere begge kjenner liv... :) Så koselig!! Og ikke minst ser det fra utsiden!! Det er litt sprøtt det også :)

Du får ikke stresse for mye da BabyDior. Jobben får vente, ev. får dine kolleger avlaste deg litt, men det hørtes jo ut som det ble litt roligere nå, og det er jo enda godt. Kjedelig med sånne kolleger som du beskriver. Du får ta henne i øyenmål også, så hun får "smake" litt sin egen medisin :) Dumme bærta!!!

Så bra at du har en så god magefølelse da. Kvalmen får vi håpe gir seg om ikke altfor lenge. Er glad jeg slapp billig unna der. Noe kvalm var jo jeg også, men kastet nok ikke opp mer en rundt 5 ganger. Men var en del uggen på kvelden, så det ble jo mye småspising... noe som gav utslag på vekta... Buhu. Men har bare noen kilo igjen, så får satse på å trimme dem bort en vakker dag.. He, he.

Både turid og BabyDior skal vel på ul omtrent samtidig dere da...? Oj. Jeg vil også.. hi, hi. Skjønner dere blir litt utålmodige ja, og at dagene ikke kan gå fort nok!

God bedring med kvalmen BabyDior, og ellers lykke til jenter og ha en flott helg, så skravles vi over helga igjen. Tror ikke jeg får kommet meg på nettet i helga, da det er så ustabilt. Venter fortsatt på ny boks.... :)

Klem og kos fra

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heisann! åh nå kjenner jeg liv, tjoheiiiiiii!!!!!!! begynte i helga, litt lørdag, søndag morra kjente jeg et par mini-spark på innsiden av magen, ropte på min kjære, som nok ikke hadde tenkt han skulle kunne kjenne noe enda - har jo knapt kjent noe selv - og et par sekunder etterpå kom et kjempespark - har ikke vært i nærheten av noe sånt før eller etter - rett i håndflata hans. Det var en UTROLIG opplevelse, nesten like stort som ul'n, for dette var vi så sammen om alle tre, kjente hverandre samtidig :) i dag har jeg vært på nok et kjedelig kurs, og mini spant rundt nedi der, tror den kjedet seg også!

Men dotten - er det flere ul enn den ene i uke 17-19? jeg trodde ikke jeg fikk se mini mer nå før hun/han kommer ut?

og enda flere gode nyheter fra helga, enda ei gravid venninne, nå er vi 4 med 2 mnds mellomrom, dette er helt utrolig! blir haugevis av gravidsnakking nå, og vi gleder oss så til høsten og alt sammen framover, planlegger ferieturer og alt mulig sammen - får se hva vi får til i praksis, da :)

hvor langt er du når du skal på neste ul, da, babydior? 12 uker? jeg var ikke på noen etter 6+1, fikk ikke noe tilbud og hadde også den gode følelsen du beskriver, så jeg kom meg gjennom - og nå har jeg klokketro på gode følelser!!! det gjelder altså også for deg og mini'n din :)

og vet du hva, dotten, hun venninna mi som nå er gravid gikk også til vår feller gyn - hadde prøvd i ett år, beg på utredning, også oppdaget hun der at hun var gravid - kanskje det er noe lykkebringende i det kontoret??? DET SATSER VI PÅ!!!

teller dager sammen med deg til 17, det nærmer seg jo med stormskritt!

Klemmer fra meg og sparke-mini

Skrevet

Hei!

Oj så gøy da -lucy-. Det er helt rart i begynnelsen, og ikke minst fantastisk. Jeg hadde ikke skikkelige spark med en gang jeg da, men heller en mer boblefølelse.

En skikkelig sterk liten mini du har i magen da, tenker jeg. Og så fantastisk flott at din samboer også fikk kjenne. Husker så godt når sambo kjente det for første gang. Det var også et skikkelig spark! Han trodde det var jeg som tulla.... med en gang. Som om jeg skulle klare å lage en sparkebevegelse fra innsiden. Hi, hi. Okei, om jeg stammet magemusklene kanskje. Fnis. Vel, nei. Ikke en gang da. Men han syntes jo det var helt flott!

Den 2, ul vi var på, var privat og vi betalte den selv. Mest for å få vite kjønnet, men også for å få en meeeget grundig undersøkelse av babyen. Noe var i 3d, og vi så babyen i "farger". Var på Majorstuaklinikken.

Så gøy at dere er flere venninner som går gravide likt. Vi var også 4-5 stykker, og møttes innimellom. Kjempestas å ha noen å skravle med!

Vi får håpe legedamen har en god innvirkning på oss da, og at også jeg er gravid nå, og at det hun så faktisk var tiiiiiiiiiiiidlig i begynnelsen på noe. Hun kunne jo ikke si noe om dette da, da det var for tidlig, men alt lå veldig godt til rette for en graviditet :)

Krysser fingre og tær jeg også

Ellers er jeg hjemme i dag igjen, da snuppa for hundrede gang har blitt syk. Ørebetennelse på høyre øre denne gangen. Forrige var venstre. Nå må det da snart bli slutt! Ellers er internettet veldig ustabil, så jeg fikk først logget meg på nå i kveld.

Ha en flott kveld jenter :)

Skrevet

Hei på dere jenter...

som dere sjønner har ein ikkje like god tid til å sitte på internett nå når ein er begynt i jobb...hehe..(for dei som ikkje ha intern.på jobben da:))

No har eg ei ledig stund heime...Sander sit på golvet og leikar seg...(vakna opp igjen, etter 1 time og 25 minutt i senga)victoria søv og mannen er på trening...

I dag har eg hatt fri, og det har eg i måro og..I dag har eg og Sander vert på formiddagstreff...då samlast me masse småbarnsmødre i kyrkjestova...så syng me sangar,leikar og et vafler..og SKRAVLER...hihi.....!!

Så var eg med ei vennine på helsestasjonen...Sander har fått full blomst av atopisk eksem...og ryggen hans ser ikkje ut....Masse raude tørre flekker over heile ryggen,armene og føtna...gla det ikkje er meg..klør osv...uff....

Så sneik eg meg til å vege han...nå er han 9580...lagt på seg 440 g på ein mnd...så nå er han stor og tjukk...hihi....nå er han begynt å flytte på seg rundt på gulvet og...sit på rompa og aker seg rundt...hehe...artigt å sjå på...

Ja det nermer seg testetid dotten....å..håper så inderleg at tanta har reist på langferie til Cuba....og at ho trivest svært godt der...hehe:):)

Gler meg vanvittig til ul...er berre 9 dager til..spennende...om eg kjem meg over fjellet...så eg håper på sol og fint ver i neste veke...fjellet stengte i går og er stengt i dag pga uvær....så sånn er den ståa...litt kjipt men...!!

Nei eg får vel inn å sjå om Sander vil sove igjen...er så bale når han vokner opp igjen slik....kunne ønskt han sov heile natta...hehe...

Me snakkast jenter:)

Forresten: så kjekt at du kjenner liv....gler meg til eg begynner å kjenne spark og:)

Skrevet

Hei!

Hva mener du med å sette jobben foran oss turid?? He, he. Synes jeg er dårlig prioritering... :) Jeg sitter på jobben jeg nå, og surfer litt. Snuppa er hjemme med sambo i dag, men i morgen tror jeg hun skal få gå i barnehagen. Tror hun kjeder seg gørr ihjel... og formen er så absolutt bedre med henne!

Ellers så har jeg jo som sagt ikm i morgen. Magen har slått helt "krøll" på seg, men det er nok mye psykisk. Kjenner jo etter hele tiden, og så føles det såååå at tanta er på vei. Som alle pp'en før. VIL ikke ha tr-besøk! Grrrrrrr! Håper også hun har reist til Cuba... Kan gjerne bli der for min del :)

Stakkars Sander da. Atopisk eksem må være forferdelig plagsomt. Håper virkelig at vokser det av seg, og ikke må slite med dette resten av livet. Har ei venninne som har dette, og hun klør hele tiden. Også i hodebunnen, og hun må bruke krem der også, så håret ser alltid "fett" ut. Huff! Håper du har noen gode kremer til ham som hjelper! Stakkars lille!!

Vi får håpe være bedrer seg, slik at du kommer deg på ul når du skal turid. Skjønner godt du gleder deg :)

Ha ellers en fin dag jenter. Har ikke skjedd så mye nytt her sånn ellers. Skal nå gi dere oppdatering om det skulle skje noe. Huff. VIL IKKE HA TANTEBESØK!!!

Klem

Skrevet

åh dotten, nå krysses det noe helt vanvittig her!!!! jeg lever meg så inn i din situasjon og VIL IKKE at tanta skal melde sin grusomme ankomst. jeg får flashback og nesten ptsd bare med tanken :) nei denne magiske gyn-stolen skal ha gjort underverker!!

jeg har kost meg så med en energirik mini i et par dager nå, siden søndag, men i dag har den vært helt rolig, ikke kjent noen ting - rart at det kan variere sånn. kan være den ligger med ryggen til magen min igjen nå, at det er derfor, men man og tirs kjente jeg liv flere ganger hver time. skulle gjerne hatt et lite spark eller dunk nå, men må vel vende meg til at dette varierer - husker dere hvordan det var for dere, dotten og turid?

stadig disse syke barn :/ jeg som lengtet så etter det da jeg var desperat og bekymret, nå tror jeg heller jeg skal nyte tida jeg får "alene" før alle kravene og endringene toger inn over oss - selv om jeg jo gleder meg til det også. hver tid sin sjarm. i går var sambo og jeg på kafe i timesvis, spiste middag ute, hadde med aviser og bøker og nøyt å være frie til å gjøre hva vi ville så lenge vi ville :) vil bare gjenta det - så fristende å spise ute når det er så mange koselige steder rundt der vi bok (grunerløkka). får vel ordne med noe mat hjemme i dag :(

men først skal jeg jobbe litt til her, kom sent i gang i dag.

Krysser og krysser dotten - og for at være bedrer seg igjen til du skal over fjellet, turid!

Skrevet

Hei!

He, he. Takk -lucy-. Ikke kryss for hardt da, slik at du stopper blodomløpet ditt :)

Har som sagt ikm i dag, og maaange tegn på at tanta kommer, men hun har ikke dukket opp enda. Nå som jeg skriver det her, sier hun sikkert ha, ha, og så dukker hun opp hvert øyeblikk.... :(

Får håpe denne gynstolen har noe magisk over seg ja. He, he.

Så koselig at du har kjent så masse til mini da. Du skal i hvert fall ikke bekymre deg fordi om du ikke kjenner liv en dag eller to enda. Det er bare på slutten at du bør kjenne liv hver dag, men det er ikke alltid da heller. Da skal man bare dytte litt på magen, drikke en Cola eller spise sjokolade (eller noe annet sukkerholdig), så blir det gjerne liv! Men enda så har den lille god tumleplass, og du trenger ikke å kjenne noe som helst. Husker ærlig talt ikke hvor ofte jeg kjente liv selv jeg. Bare liksom fra begynnelsen da jeg hadde boblefølelsen og frem på slutten da man kjente liv titt og ofte :)

Kos dere med "fritiden" dere har nå. Selv om dere snart får tiden fylt med baby hele døgnet, så tror jeg ikke dere kommer til å savne så mye av "fritiden" deres. Om dere har noen dere kan bruke som barnevakt når det lille blir litt større, får dere heller ta en kveld innimellom til restaurant, kino eller annet, bare dere to. Men som oftes savner man den lille og bare vil hjem igjen med en gang :) He, he.

Skal ellers holde dere oppdatert om tantekreket skulle dukke opp eller ei. Vi får håpe hun er sendt til Kautokeino eller indre Sibir for en god stund :)

Håper ellers alt står bra til med alle graivdemagene, og at kvalme o.a. holder seg langt unna!

Ha en flott dag jenter :)

Klem

Skrevet

ojojojoj dotten nå er jeg så spent!!!! vet ikke om det er godt eller dårlig tegn at du ikke har meldt fra her? den gangen jeg var gravid hadde jeg jo sterke mistanker, men hadde lagt ned veto mot å sjekke etter tanta i løpet av dagen på jobb - hadde masse undervisning med studeenter og kunne ikke bryte sammen - noe jeg fort kunne gjort hvis jeg hadde oppdaget det på do... jo jeg krysser slik at det blir litt mindre blod til mini bare akkurat i dag - mini får det igjen til uka for da skal vi begynne på yoga :) har gått litt på det før, og alltid ønsket å gå på gravideyoga, og nå er jo sjansen der. trener ellers ikke noe, så er veldig motivert for det nå.

venter i spenning her, heiaheiaheia!!

Skrevet

Hei hei jentene mine :=) og gooooood fredag...endelig snart helg!

Hvordan går det Dotten??? Har TR kommet?? Venter i spenning nå, håper så på at det har blitt en positiv test på deg! Krysser fingrene fortsatt!

Jeg har ikke fått vært så mye her inne siste uka, har stort sett ligget hjemme og vært i dårlig form...er ikke bare bare å være kvalm 14 timer av døgnet...men men..ellers så er i hvertfall formen min bra.

Er inne i 9.uke nå, og gleder meg bare til jeg skal på ul igjen den 28.januar...om det da er liv så klarer jeg kanskje å slappe av enda mer...og nyte dagene enda mer... :)

Åh, så morro å høre at du kjenner liv -lucy-, tenker det er en helt fantastisk følelse det der...kan ikke vente til den dagen jeg skal oppleve det selv!

Når skulle du på ul turid84? Er vel ikke lenge til det heller?

åh, synes dette bare er så utrolig morro :)

Men - nå må jeg tilbake til jobb igjen...litt å gjøre...kommer innom senere idag!

Ha en fin dag så lenge jenter!

Klem

Skrevet

Hei!

Alt bra her enda :) Hadde, om jeg har talt riktig, ikm i går, men ingen tante enda.

Fikk svar på blodprøvene i går, og der sto det hcg mindre enn 5 og jeg hadde 5, og dermed ikke gravid. Men siden tr ikke har kommet og blodprøvene ble tatt 6 dager før ikm, så håper jeg fortsatt. Sist så testet jeg 4 og 6-7 dager over ikm, og hadde da veldig svak positiv, så får håpe jeg er blandt dem som er treg med å produsere hcg.

Hadde bilen på service i dag (igjen), derfor så sent på jobb. Slo tiden i hjelp på et senter og var også innom apotektet. Siklet på testene, men tenkte søren heller, og gikk ut igjen. Om tr ikke har kommet til i morgen, skal jeg kjøpe å teste altså. He, he. Her skal det spares på hvert et øre... Fnis. Neida. Ikke så ille. Har jo hatt "mensen" i 3 dager nå, uten blod, så det er jo som sist. "Mensplager" uten mens. Så kanskje jeg også har spire? Tørr ikke håpe for mye, da jeg kommer sikkert til å falle skikkelig ned i kjelleren om tanta kommer nå på overtid. Men, pleier jo aldri å ha mensmurringer før tanta dukker opp???

Vel. Ellers er det ikke så mye nytt og spennende herfra. Skal bli godt med helg.

Du får slippe opp kryssingen litt -lucy- slik at både du og mini får nok blod nå :) He, he. Blir spennende med yoga da :) Har liksom alltid tenkt at det ikke er noe for meg jeg da......! Men så har jeg jo heller aldri prøvd :)

Takk for at du krysser fingrene du også BabyDior. Æsj så slitsomt at du er så kvalm da. Men vi får satse på at det gir seg snart. I hvert fall rundt uke 12 som er vanlig! Og så har du jo så mye å se frem til... ul-tid igjen snart og greier :) Vil nok tro at alt står supert til med den bitte lille :)

Nei, jeg får sette i gang å jobbe jeg også. Har rotet bort halve dagen. Må vel sitte litt ekstra i dag tenker jeg. Litt surt siden det er fredag, men helt frivillig. Etterpå er det hjem til fiskeboller i hvit saus og raspede gulrøtter og kokte poetet. Litt middag må man jo ha.. :)

Om jeg ikke rekker innom mer i dag, så må dere ha en flott helg, så skal jeg levere ny rapport på mandag. Enten den er gledelig eller ei.

Klem

Skrevet

Åh Dotten!!!!! Håper, håper, håper nå altså...!!! Dette fortjener du nå!

Venter spenning til ditt neste innlegg!!!

Ei venninne av meg teste ikke postitivt før nesten to uker etter ikm..så alt er fullt mulig...hun har sen utvikling av hcg..

Jeg hadde jo mensplager jeg også - de luxe - og trodde den kom hele tiden...etterhvert så ble jeg vel mer og mer sikkert på at her kommer det nok ingenting nei...så,..håper håper på positiv test til deg nå!

Kvalmen gir seg nok etterhvert..er glad det ikke er hele tiden nå da..slipper litt tak innimellom :)

Får bare se det positive i det...

Håper virkelig at spiren fortsatt sitter der til slutten av aug...ser enormt frem mot neste ul ja...

Jeg har også tenkt jeg skal begynne å trene igjen - og også da yoga - når jeg er over 12 uker..eller om kvalmen slipper før...orker ikke trene nå...

Men jenter - ha en riktig så god helg :)

Stoooor klem fra meg

Skrevet

Hei snupper....

Koss går det dotten????er tr kommen på besøk no??eg og sander er på besøk hjå mamma og pappa no.Victoria og mann min er reist på skianlegget for å skli på akebrett...:)

Elles har eg vore på jobb i dag,så er litt sliten...oppe halv 7...skal lage pizza i kveld.Kose oss med masse bra på tv...

Tenkte eg skulle vaske gulvenen når eg kjem heim...om eg har ork til det...Ta det med ein gang før eg legg meg ned på sofaen...då blir det i allefall ikkje noko av...!!

Så no får eg varme litt middag til sander....

Eg skal forresten på ul på torsdag...24.januar...blir kjempespennande...Håper så me får vite kjønnet..hehe...har ikkje nokon følelse denne gangen...men svigermor trudde det vart ein gut til..hehe..men ho sa og at ho ville no ha ei jente til og..hehe....

men no skrik han så felt her at han må få seg litt mat....

Ha ei flott helg jenter:)

Skrevet

Hei jenter :)

Måtte bare stikke innom her, og så gøy å lese at dere er så spente på mine vegne....! Tusen takk for det. Jeg måtte jo ut å kjøpe test i går, og brente av en. Den var super negativ :( Og i morges når jeg sto opp kom den forbaskade tanta gitt! Drittkjerring! Men, det er ikke noe annet å gjøre enn å dra opp ermene å prøve videre!!! Eller noe sånt...! Har jo fått Pergo, så får se om ikke det kan gi det et lite puff :)

Ellers får vi håpe at kvalmen din gir seg snart BabyDior. Kan jo ikke gå sånn i ukesvis. Det må være slitsomt... :)

Og turid du må ta det litt med ro da :) Husk at du er gravid, så du har lov å ta det liiit med ro i hvert fall. Selv om du føler du orker det nå. I dag har du vært oppe tidlig, jobbet osv. Så da kan gulvvasken vente til søndag eller mandag :) Om det ikke er for ille da. Men da har du jo en mann i huset også... He, he. Kos dere med tv og pizza i kveld. Vi har leid DVD vi da, da vi ofte synes at det er så mye gørr på lørdager. Ikke skal vi ha lørdags-middag heller, da vi hadde den i går... Droppet fiskebollene, så de blir i dag gitt :) He, he.

Håper -lucy- bare har det bra, og at mini banker på titt og ofte :)

Ha ellers en fin helg jenter, så skravles vi på mandag :)

Klemmis

Skrevet

Hei alle sammen!

Dette var veldig trist å lese Dotten...håper sånn på hver mnd nå at det skal være din tur.

Fortsatt så er jeg fryktelig imponert over hvordan du tar dette og gir deg all ære for den personen du er! ( slik jeg opplever deg her )

Jeg skal sende deg lykketanker hver dag i din neste EL periode og håpe det hjelper.. :)

Kvalmen gir seg litt nå og da - men i helgen har jeg blitt fryktelig skremt...har vært liiiiitt dårlig i magen kan man si, og smerter som fy..men vet ikke om det bare er luftsmerter...men jeg må jo innrømme at jeg blir fryktelig redd for at noe skal være galt med den lille i magen..det verste er alle tankene man får..ikke selve det at man har vondt...nå er det 1 uke til neste UL, så må bare holde ut..

Hvordan er det med dere andre jentene? Ikke mange dager igjen til UL nå turid84 - åh det blir så spennende for deg :) utrolig morro!

Og som Dotten sier - du får senke tempoet litt...nå har vi jo en liten "unnskyldning" om det er litt rot her og der... :)

Hvordan er formen din da -lucy-? den lille er i full aktivitet? :)

Eller så har helgen vært stille og rolig..( er stort sett det ) og jeg sovner når det som er noe å se på på TV begynner...skikkelig morsomt for sambo det der.. :) he he he, men men trøttheten avtar vel etterhvert :)

Nå er det lunsj tid - så vi skravles senere!

Klem

Skrevet

Hei :)

Jo takk for det BabyDior. Jeg må jo nesten bare prøve å holde humøret oppe. Taklet det nok enda bedre enn jeg fryktet. Er jo en ganske "hard" person, men hadde jo virkelig håpet denne pp'en, og var litt redd jeg bare ville sette meg ned å grine om tanta kom. Hun kom jo, men det gikk egentlig veldig bra. Ble mer "sint" enn trist! Heldigvis kanskje.

Skulle jo egntlig begynt på Pergo denne pp'en, men legedamen anbefalte å vente til neste, da jeg hadde litt høye leververdier??? Ikke drikker jeg alkohol (er ikke avholds, men gidder ikke å drikke, da brus er myyyye bedre), ikke røyker jeg og ikke hadde jeg høyt kolesterol, så gudene vet hva det er. Ikke tar jeg noen form for piller heller, med unntak av Paracet en gang i blant når hodet verker som verst, som stort sett er rundt tr. Vi får nå se. Har jo mest lyst å drite i det, og begynne NÅ, men bør vel være fornuftig. En pp fra eller til??? Men jeg blir jo ikke gravid før barna deres blir konfirmert jo.... :)

Jeg er jo kanskje ikke så sund når det gjelder kostholdet, kremt, men trodde det gikk på kolesterolet jeg, og det var jo bra!

Så bra at kvalmen din er litt i ferd meg å gi seg da. Og det å sovne på sofaen er jo bare godt for kroppen din. Du trenger det nok. Jeg er jo et Å-menneske... He, he. Eller B da, om du vil, og er alltid sent i seng. Trøtt som ei utvaska stømpe om morgenen. Trodde jo virkelig at når jeg ble gravid, ja da skulle jeg sove masse.... Ehhh. Neida. Jeg gjorde som før. Ikke måtte jeg noe særlig på do heller på natta (maks en gang per natt hele svangerskapet), så jeg la meg sent, sto opp tidlig og var trøtt som alltid :) Helt håpløs jeg altså. Er trøtt hele dagen, men når kvelden kommer, er det som å slå på en bryter. Jeg er lys våken!!!

Tror ikke du skal bekymre deg for mye over smertene. Det er helt vanlig at det vrir seg litt rundt i magen. Harde mensmurringer om du vil. Livmora som strekker på seg. Skjønner jo veldig godt at du er bekymret, men prøv heller å tenke at det er normalt med litt vondter innimellom. Uansett så går det ikke galt denne gangen. Det får du ikke lov til har jeg sagt :) Gled deg heller til om ei ukes tid når du igjen kan titte på den lille :) Kanskje den vinker tilbake... he, he.

Og turid og -lucy- har det bare bra håper jeg?

Jeg har hatt myyyye å gjøre på jobb i det siste. Er alene på arbeidsoppgaver beregnet på 3 personer, så jeg har ikke tid å være så mye her inne jeg heller. På kveldene har jeg ei snuppe som tar tiden, selv om jeg sniker meg litt innom nettet hjemmefra også (noe turid vet... he, he). Vi har "sett" hverandre vi nå... Facebook. Kjempeflott og nydelig jente turid :) Du var en fiiin brud! Har BabyDior eller -lucy- Facebook da? Har jo BD på MSN da! Var gøy å sett hvem dere var :)

Snakkes jenter. Ha en fin dag!

Skrevet

åh neineineinie dotten!!! jeg var så spent, har ikke vært i nærheten av data siden torsdag og heiv meg innpå i dag - også var det triste nyheter :( jeg hadde også så tro på deg nå, det MÅ jo skje snart, du har jo fått konstatert at forholdene er fine!! blir det el-tester denne mnd? eller pergo? imponert hvis du klarer å vente - jeg hadde sikkert hevet dem i meg, men er jo klokt å følge legens råd, da... tålmodigheten selv, du, og det er jo en fantastisk egenskap!!

så ille at du har hatt vondt, babydior - skjønner jo at det ikke er smertene som er kjipe, men frykten! ingenting kan gjøre en så redd som når det gjelder den man er allermest glad i - om den er utenfor eller inni en selv :) jeg har hvertfall aldri vært så redd før, som jeg var da jeg hadde fryktelig vondt i beg av dette svangerskapet, og føre den 1. ul'en. godt du skal få bekreftet at alt står fint til igjen snart - selv om dagene vel snegler seg av sted. jeg leste her et sted at megesmerter nesten ALDRI var tegn på at noe var galt, så lenge det ikke var grav utenfor livmora. det synes jeg var betryggende, har også hatt det til og fra.

turid så huslig og flink du er!! ser deg for meg i naturskjønne omgivelser, ung mamma som fikser alt! jeg hadde aldri hatt håp om å vaske gulvene når jeg var så trett - det hadde min kjære gjort. hos oss er jo kjønnsrollemønstrene omvendt, da, det er han som vasker og lager mat, mens jeg jobber og jobber. han jobber jo også, men min jobb er mer prestasjonsorientert. det er derfor det også er naturlig at vi deler permisjonen likt. spent på ul opplevelsen din!!

mini er riktig så energifull igjen, var i bevegelse nesten sammenhengende i hele går. kanske inspirert av meg - vi hadde en kjempeopprydning i går, skal pusse opp kjøkken og bad, var så deilig å få kastet masse og organsiert litt i alt kaoset igjen. så mini drev vel og organsierte inni der :9 godt å kjenne liv, er enda uvandt og jeg smiler til hver gang.

nyt dagen jenter! vi snakkes igjen. masse varme klemmer ekstra til deg, dotten!

Skrevet

Først skal eg fortelle dekan ein ting...hehe...Gulva mine er enda ikkje vaska...hihi..og det blir ikkje i dag heller...så får sjå i måro..då skal eg på seinvakt...kanskje eg får gjort litt når mini søv, og victoria er i b.hagen...

No ligg sander på golvet at med meg og seier gegegege---jejejeje...hehe...er så koseleg...:)

Så kjipt at tanta kom da(sjølv om eg ha sagt dt til deg før)....dere må komme dere inn på facebook dere andre og...så me får sjå dekan:)

Tusen takk for komlimenta alle sammen:)hehe....!!

Har vore på tidleg vakt i dag...og nå skal eg berre gi Sander graut, så stikk eg ut døra...skal ut til ei vennine og spele bingo...

Kos dekan jenter

(vart eit kort innlegg)

Skrevet

hei igjen! nå var tråden vår dotte langt ned! så bra du ikke hadde vaska, turid :) da jeg tok gulvene våre i helga, ble jeg riktig så overrasket over hvor mye drit som egentlig samler seg i løpet av et par uker... (det blir jeg egentlig hver gang) jeg ser det egenetlig ikke før jeg vasker, litt manne-rengjøringssyn på meg. nå er jeg også overrasket over hvor mye tid det å organsiere og planlegge en liten opppussing tar, med håndverkere, nye ting til kjøkken og bad, belegg osv - alt man må bestemme seg for å forhøre seg om. da skulle jeg ønske jeg bodde på et lite sted med en foretning, et rørleggerfirma osv... men håper det blir fint, da!

mini synes visst det er gøy, den sparker og sparker nedi der, nå kjenner jeg liv flere ganger i timen stort sett i løpet av hele dagen, er så koselig! hvordan er det med deg, turid? nå nærmer ul'en seg - er været bedret? tenk at du får vite om det er en liten jente eller gutt inni deg snart! så rart at alle tipper jente på meg, ikke noen som har tippet gutt - helt uavhengig av hverandre. da får jo også jeg en jente-følelse, og kaller mini for hun av og til. i natt drømte jeg forresten for første gang at jeg fikk en baby, men det var selvfølgelig mye surr i drømmen, det var en baby, men så hadde den egenskapene til en 5-åring minst - og jeg gjorde mange underlige ting med den. var helt forvirret da jeg våknet :)

som dere sikkert har skjønt er jeg ikke så data-ete av meg. har ikke internet hjemme, er ikke på facebook eller msn. nå har jeg en jobb hvor jeg har fri tilgang til internet hele tida, og disponerer stort sett min egen arbeidstid og hva jeg driver med - dette kombinert med min dårlige selvdisiplin gjør at jeg bare ikke må forville meg inn på disse sidene - da ville jeg ikke fått gjort noe som helst. tør ikke tenke på alle timene - ukene - som er tilbrakt på barnimagen det siste året :) men det er jo så verdt det, særlig etter at jeg traff dere!

håper dere har en god dat

Skrevet

Hei

Har dere sovna alle sammen eller????kva er dette her for noko!!

I går vart gulva mine vaska...hihi...endeleg...og i dag kom tørketrommelen i hus...Berre velstand her no...hihi...også har eg bytta sjukehus for ul,så nå skal eg til førde i måro...så då kjem eg meg i allefall fram..hehe....

I dag har eg,Victoria og Sander kosa oss heime...godt er det og:)Elles har eg ikkje så masse nytt å fortelle..hehe...er nå kvitt ute her:)

Vennina mi er til Førde i dag...ho hadde funne eit tilbud på tvillingvogn til 899kr...så den skal eg sjå på i måro....!!det var ganske billig...carena med 3-hjul...

får vel snart til med middagen...i dag blir det steikte koteletter....skulle eigentleg ha seifilet,men det hadde dei ikkje på butikken...:(skulle lage ovnsbakt fisk...ha de smakt da??ha seifilet i aluminiumsfolie,så har de purreløk,sitronsaft og kvitost oppå....så bretter du det inn i folien...og steiker det i ovnen...da e magisk godt:)nam nam...hehe

Ha ein fin dag folkens...så skal eg komma med fyldig referat i måro...har time kl 2,så eg kjem nok ikkje heim før ut på kvelden ein gang...!!

Skrevet

Hei!

Skal prøve å komme innpå i kveld eller i morgen med noen ord. Ikke nye nytt og spennende, men skal da alltids klare å skravle ut noen ord for det :)

Klem

Skrevet

Halloen jenter :)

Skal si jeg måtte gjennom litt for å finne tråden ja...phu..vi er altfor sjelden innom her :) he he he-

Hvordan har dere det i dag da?

turid84 er det jo snart ul tid for..spennende :)

Åh, jeg gleder meg til ul på mandag...håper alt er som det skal være..kanskje jeg roer meg litt ned..

Har begynt å få en god del vondt i hodet, så hormonene er på plass i hvertfall...

Ellers så står nå alt bra til her - gleder meg til helg :)

Og ja,...jeg var på Facebook en stund...men så sletta jeg hele profilen min..orket ikke mer, og det ble så mye styr til slutt gitt...

men er på msn da..hver dag på jobb :)

Stoooor klem fra meg

Skrevet

Hei!

Endelig kommer jeg meg innom en tur også :) Har hatt det travelt i det siste her på jobben, og så har jeg ikke hatt tid/ork til å logge meg på hjemme. Er sånn småhanglete (mulig begynnende forkjølelse...jippi), så har lagt meg tidlig til å være meg. Rundt 2230-23! Flink jente! Men er jo trøtt som ei strømpe om morgenen for det da :) He, he.

Huff ja -lucy-. Ble en smule lei og sint for at drittanta kom denne pp'en også. Jeg blir jo hengede såååå langt etter dere, at småtrollene deres rekker vel å begynne på skolen før jeg får en til......! :) Har ikke kjøpt el-tester... Vet ikke om jeg orker egentlig. Jeg har jo fått konstantert at jeg har el, både ved ul'en og blodprøven! Ikke begynner jeg på Pergo denne måneden heller, men venter til neste.... fordi jeg regner med at det blir en neste... Blæh!

Så spennende (og slitsomt) at dere skal pusse opp bad og kjøkken da. Det er jo noe av det dyreste, eller det ER det dyreste, man kan pusse opp. Tusenlappene flyyyyr, om dere ikke kan gjøre masse selv, eller kjenner noen som er rørlegger, elektrikker osv. Det billigste kjøkkenet (og som er fine) er jo Ikea, men spørs jo om dere skal ha noe eksklusivt?? Vi har Ikea-kjøkken og er godt fornøyd med det. Like slitesterkt som alle andre. Det blir sikkert uansett kjempefint når det blir ferdig, og håper du ikke sliter deg helt ut på å få alt på plass av fagfolk, utstyr, belegg, fliser osv. :)

Og så bra at lille mini er så aktiv. Da kjenner du i hvert fall liv, og vet at alt er bra med den lille.

Er snart på tide at du også kjenner liv turid?? He, he. Du som er 3. gangs kjenner jo gjerne liv litt tidligere :) Var i dag du skulle på ul også? Ojj. Så spennende. Håper de kan se om det er ei lita jente eller en liten gutt der inne :) Uansett er jo det viktigste at den lille er frisk :)

PS: Får fortsatt gjette gutt da. Selv om jeg liksom har ombestemt meg litt. Tenkte på det her om dagen, at sist gjettet jeg jenter på -lucy- og BabyDior og gutt på deg, men føler liksom litt jente på deg og BabyDior nå, og gutt på -lucy-... he, he. Blir nå enten eller på dere alle tre uansett hva jeg gjetter :) Rart alle gjetter jente på deg da -lucy-! Jeg og gjorde jo det... :)

Bra du ikke sliter deg ut på husvaks o.l. turid. Greit at man skal ha det ryddig, rent og pent, men ikke på bekostning av helsa :) Nå husker jeg at jeg var i topp form mer eller mindre hele svangerskapet, og hadde nok orket å vaske hele huset en gang i uka...... men uansett så plutselig møter man veggen og blir kjempesliten, så det er nok bedre å ta litt av gangen, ev. overlate litt til din bedre halvdel :) Oftes de som roter mest også.... he, he.

Litt dumt at du ikke er på Facebook lenger da BabyDior, men du kan jo legge inn et bilde av deg selv på MSN... Da er det jo bare de som har det på lista som kan se deg :) He, he. Og -lucy-.... du kan jo snike deg til en konto på MSN eller Facebook fra jobben vet du. Ikke at det kanskje er helt poppis. Ikke vanskelig i det hele tatt. Trenger ikke å kunne så mye mer enn å registrer deg, akkurat som på Bim... :) He, he. Men skjønnner deg jo godt at du ikke vil være "over alt". Men artig å ha turid på vennelista, pluss BabyDior på MSN. Og du er nok ikke det eneste som er altfor mye inne på disse sidene!!

Så spennende turid. Ser nå at du har byttet sykehus, så da kommer du deg til ul uansett. Du er nok av sted du nå. Blir spennende å lese hvordan det gikk. Må nok inn senere i kveld da, å se om du har skrevet noe :) Ev. MSN.... :) Har du født de andre to samme sted, og skal selve fødselen skje der også, eller blir det Førde uansett nå?

Ellers kom det jo litt snø her også i går. Skikkelige snøkjerringer på morran, men utover dagen sluttet det, og på kvelden så yra det, og alt er borte igjen :( Må nok på fjellet eller litt nordover for å få vinter. Huff.

Får håpe dere finner dere en billig og fin tvillingvogn da... Siden de to minste kommer så tett, så får du jo masse bruk for den :)

Har ellers ikke smakt ovnsbak seifile...Liker stekt seifile kjempegodt, men ikke prøvd å bake den i ovnen. Hørtes veldig godt ut da. Er ikke så flink med å finne på ny middag. Liker godt å bake, men lage mat er kjedelig. Skulle ønske jeg hadde litt mer fantasi der ja... ev. tittet i en kokebok en gang i blant. ... :)

Håper formen din er toppers BabyDior. Du får heller ta litt hodepine som et "godt" tegn, og la oss håpe både kvalme o.a. plager drar avgårde for alltid snart. Det beste er og ikke være plaget i det hele tatt.

Masse, masse lykke til på ul i dag turid. Du sitter nok på venteværelse og tripper nå vil jeg tro :) Med en sikkert like så spent tante :) Og BabyDior du kan jo bare glede deg til ul til mandag.... jeg vil også... he, he. Får vente litt til jeg da, så jeg i det minste har en liten der inne å titte på først :) Og -lucy- får kose seg med en superaktiv mini, oppussing o.a. gøy :)

Jeg er jo ikke på MSN på dagtid, da vi ikke har lov til det her på jobben. Blir ev. bare på kveldene. Er du på nettet på kvelden da BabyDior?

Ha en fin dag og snakkes girls :)

Klem

Skrevet

PS: Fikk akkurat en link av sambo, så nå har jeg funnet en bakvei inn på MSN fra jobben også. Ha, ha, ha... :)

Skrevet

åh..jeg er virkelig imponert over alt du skriver Dotten :) er så morsomt å lese lange innlegg! :)

åh, der var du på msn også gitt :) tji hi!

Legge seg tidlig ja...det tenker jeg at jeg skal gjøre hver eneste kveld..men blir det sånn...? åneida...klokka blir fort halv ett før denne jenta er i seng...( men da har jeg stort sett sneket til meg noen timer med søvn på sofaen først da ) he he he

Har en godt sovehjerte om dagen ja...i går var det flislegging hjemme hos oss, og jeg sov gjennom hele greia..deilig...og når jeg våknet var alt ferdig :)

Men...dere som har vært gravide tidligere - og -lucy- da som er så langt på vei med 1..

kan dere beskrive litt av svangerskapet deres? jeg prøver liksom å ikke være nervøs, men det ligger vel litt innebygd iom at det gikk som det gikk sist...og da blir man jo ekstra nervøs ja...

Vet jeg ga alt av gode råd til deg -lucy- da du hadde litt "hetta" men det er ikke akkurat enkelte å følge det selv nei.. :)

Håper jo og tror at det er liv som bare det..og hormonene mine flyr jo i spinn...særlig på de to fordelene over magen.. :)

Ellers så er det kvalmen, hodepine og strekking og smerter i magen...

Noen av dere som har opplevd noe sånn?

( fikk noen innspill fra Dotten på msn nå da :) )

kjeder meg egentlig om dagen også..nesten ingenting å gjøre på jobben..er så kjedelig at det går så fryktelig i perioder..

Men men...sånn er det vel bare...

Ånei turid, jeg har heller ikke smakt ovnsbakt seifilet...men mmmmmm det hørtes veldig godt ut, så spørs om jeg ikke må prøve det en dag :)

Så bra med litt mattips! er rimelig matlei om dagen også..er egentlig ingenting som frister..men det hører kanskje med det også når en er gravid...det som er litt digg er at jeg ikke har lyst på søtsaker da..bare frukt og "sunn mat"..så kanskje det ikke blir så ille mange kilo som "detter" på underveis :)

Ja ja, nå har jeg jabbet om masse ( sikkert uint ) for dere andre..men jeg håper dere fortsatt har det riktig så bra :)

Gleder meg til den dagen vi skal møtes!

Stor klem

Skrevet

He, he. Fikk ikke sagt ordentlig ha det, da telefonen ringte, men jeg skjønner godt du er en smule bekymret. Det er jo ikke noe man kan styre over selv. Det viktigste er bare å prøve og ikke bli så bekymret at det går på helsa løs, og så ille høres det jo ikke ut for deg :)

Lettere sagt enn gjort, jeg vet det.... :)

Etter hva jeg har skjønt og egenerfaring (selv om jeg ikke kan huske at jeg var så "plaget"), så er det ganske så normalt med at magen strekker og vrir på seg, og at man har litt vondt. Så lenge du ikke blør, eller at gravidesymptomene dine forsvinner helt, har du nok ikke noe å være redd for! Alt står nok bra til med den lille rampen i magen din... :)

Du er nå i hvert fall heldig som bare vil ha sunne ting da. Jeg stappet masse mat jeg også (sluttet jo å røyke), men alt var nok ikke like sunt nei... La på meg over 17 kg!!!!! Lille meg :) Men mesteparten er jo av igjen nå da. Bare oppstramming igjen.. Puh! Men vi skulle jo pushe hverandre skulle vi ikke.. he, he.

Og når det gjelder å legge seg, pleier jeg å være i seng i ett-tiden. Selvfølgelig altfor sent når man må opp 0630 senest... Gjesp. Og så er man trøtt hele dagen, men når kvelden kommer, ja vips, da er man lys våken igjen...! He, he.

Nei, NÅ MÅ JEG JOBBE! Tar meg selv i nakken her. Har "jabbet" for mye både her og der i dag gitt :)

Klemmis til jentene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...