Gå til innhold

babydior, turid og lucy heier på Dotten-tråden :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei på dere mine venner:)

Nå har eg fått begge ungene i seng...og mannen er på bridge...så nå sniker eg meg litt til på dataen, før den super spennende håndballkampen etterpå;)

Ja i dag har eg vore på ul....og det var like stort som alltid...Alt var berre bra med ungen...og det blir ein liten gutt til:)hehe....så du hadde rett første gangen dotten:)Fekk samme termin...19/6.

Eg har født begge mine 2 på Voss...og det skal eg denne gangen og..sjølv om eg fekk ul i førde...!!

Kan ikkje du sende meg ein pm babydior med msn adressa di???hadde vore koseleg å prata m deg:)

Elles kom eg ikkje heim før halv 7 i dag...reiste med 9 ferja...så er litt sliten..skal legge meg ned på sofaen etterpå og slappe av...

Har nå fått shoppa litt kler til sander og victoria på salg i dag...:)sjølv om skapa er veldig fulle...hehe...litt nytt i ny og ne er berre kjekt...

Gode råd ja...eg har no vore litt bekymra sjølv no,siden eg ikkje har kjent liv...men har berre overbevist meg sjølv om at det skal gå bra..så det første eg såg etter i dag, var om eg fant hjerta som banka..og det gjorde eg..hehe...Prøv å tenk positivt...er heilt vanleg at magen strekker og vrir litt på seg..i allefall gjere min det...eg hadde voldsomme magesmerter på slutten med Sander,men det var ligamentbånd som strakk seg...Bånd som er knytta til livmora...som strakk seg...ingenting farleg...

Elles vart det ikkje den tvillingvogna eg såg på i førde...synst ikkje den var noko fin...og virka ustødig...

så nå blir det nok til at me kjøper ei brukt av ei vennine av meg...er 2007 modell...ho skulle ha 4-5000 kr for den...Men er bedre å kjøpe ei solid ei,som me evt kan selge igjen etterpå...Skal kjøpe den med ein mjukbag og regntrekk....ho fekk tvillinger i fjor i mars....!!

Men no får eg snekre meg litt mat, og legge meg på sofaen og slappe av...

Ha ein super kveld damer:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei jenter :)

koselig å "prate" med deg i går Dotten :) Gleder meg som sagt enormt masse til den dagen vi endelig treffes!

Ja..blir jo litt ekstra bekymra da...så kunne ønske timene bare fløy frem til mandag kl 11, slik at jeg slapp å vente lenger...å være usikker er det verste som finnes..men tør liksom ikke håpe 100% på at det går bra - når det gikk så galt sist...håper bare jeg klarer å slappe litt mer av etter ul på mandag, om alt er som det skal!

Men det er nå godt å høre at det er fler som sier, og har merket vondter i magen..da er det ikke bare meg som er totalt sprø!

Oj, så morro turid!! En liten gutt til :) utrolig koselig å høre at alt var bra med den lille "tælpen" :)

Terminen din er 2,5 mnd før meg den da..har foreløpig 30/8 så får vi se om den blir endret underveis..

Det er veldig greit å ha en vogn som er solid! Det er jo dyrbare skatter som ligger der, og man vil nødig at noe skal skje med de..

Har sett litt på vogner selv også - men jeg får nå vente litt ja :) føler jeg er tidlig ute med ALT jeg he he he, men har klart å vente med å hente babyesken da.. Gleder meg til å finne frem den igjen, og se på alle de bitte små klærne.. :)

Hmmm er det snart mandag eller?!?!?!?!?! :)

Sender deg en pm med msn adressen min nå turid :)

Kos og klem til dere alle, håper dere får en fiiiin dag :)

Klem fra meg

Skrevet

Hei igjen jenter :)

Det var skikkelig artig og koselig å skravle med deg i går også BabyDior... Har allerede skravlet endel med Turid på MSN opptil flere ganger hjemmefra. Og så har vi jo hverandre på Facebook! Skal bli skikkelig artig å treffe dere in real life! Det må jo skje i løpet av 2008! Synd Turid bor så langt unna :(

Så gøy at du endelig vet kjønnet da Turid. Selv om det ikke ble en liten dukke du kan pynte og "leke" med, så er jo det viktigste at den lille er frisk. Vil tro at du ikke er skuffet :) Det har man jo ikke "lov til"... he, he. Blir nok en mini-Sander dette skal du se! Grattis med en gutt da... !

Okei. Da gjettet jeg riktig første gangen.. he, he. Man skal alltid følge magefølelsen sin, og så bør man ikke ombestemme seg, når man først har tatt en "valg". Så da blir det vel jenter på -lucy- og BabyDior da :) Nå skal jeg slutte å gjette!!!

Håper ellers du har fått hvilt ut etter den lange dagen i går, og bare koser deg hjemme i dag... om du ikke skal jobbe da? Det er nok uansett ikke lenge til du også kjenner liv vil jeg tro. Kanskje den lille gutten er så bedagelig anlagt, at den heller bare ligger å dupper der inne, og venter med å trene og tumle rundt til han blir litt større.. :)

Var det stas for tante å være med på ul da? Har forresten din søster barn fra før? I så fall måtte det jo bare være ekstra gøy å oppleve ul!

Får håpe dere finner en vogn dere liker og som er solid og bra :) Ikke lett å finne ei ok vogn. Er ikke noe glad i disse 3-hjulingene jeg da. Synes 4-5000 hørtes mye ut for ei brukt vogn jeg, men ser det like ny og bra ut som når den var helt ny, så er det jo greit, om dere sparer noen tusenlapper. Ville uansett ikke hatt brukt vogn, da man aldri vet hvordan den er behandlet.....! Er jo tross alt en liten baby som skal ligge der. Men, det er jo anderledes når man kjenner vedkommende som selger vogna, og du vet om de er noen "griser" eller ikke :)

Nå er det enda en dag kortere til ul'en BabyDior :) Selv om timene ikke kan gå fort nok, så kommer mandagen den også.... Om 2 døgn... :) He, he. Skjønner godt du gleder deg og er veldig spent på å se at alt står bra til med den lille. Ville jeg også ha gjort. Ul er jo bare så flott! Både for å titte på den lille der inne, kvitte seg med ev. bekymringer, og ikke minst få en grundig undersøkelse av spiren :)

Du skal se at tiden flyr nå utover våren, og snart er det på tide å ta frem esken med babytøy, gjøre innkjøp av vogn osv. Veldig greit å ha sånt på plass noen uker før termin. Vi kjøpte vogn 1 mnd. tid før termin, og hentet den vel 2-3 uker før...! Hadde stellekommode, seng, klær, utstyr o.a. også på plass. Kjekt å komme hjem fra sykehuset til ferdig ordnet babyting!

Nei, da får jeg vel gå tilbake til arbeidet :)

Ha en flott dag og helg jenter..... og gleder meg til å høre hvordan ul går på mandag BabyDior!

Klem

Skrevet

Hei igjen ;)

ja...vi er nesten nødt til å planlegge ett treff en gang turid skal til oslo i hvertfall :)

Jeg har gjettet på at jeg får gutt da..vet ikke hvorfor og kaller spiren for han hele tiden..he he he, men vi får se hvordan magen utvikler seg etterhvert...vi har bestemt oss for at vi ikke skal vite hva kjønnet er før det ser dagens lys :) spennende...

timene bare snegler seg avsted her...men når denne dagen er ferdig på jobb, så går nok tiden fort...det skjer noe hele helgen også :)

hmm..mulig dette er første gang jeg gleder meg til en mandag... :)

Har allerede bestemt at mamma og jeg skal på babyshopping i juni :=) vet ikke hvorfor det ble akkurat da, men da er jeg i hvertfall sikker på at det vil komme en liten baby :=) men...når jeg runder de magiske 12 ukene, så skal vi nok se at det blir kjøpt inn ting og tang ja.. he he he, blir jo helt shoppegal, særlig når det gjelder babytøy.. :)

Men men, nå er det lunsj...mmm..sulten :=)

og -lucy- hvor er du??

Klem

Skrevet

Hei på dere jenter...

Jo i dag har eg vore på jobb,og skal jobbe i helga og...!!

Etter jobb var eg heime og åt middag,også reiste me ein tur på kafe med søstra mi og typen deira.

ho har ikkje unger nei, så det var veldig spennende og kjekt for ho...Ho synst det var rart å sjå det vetle nurket inne i magen...

Ja tiden kan ikkje fly for fort når ein venter på noko...hehe...men du får slappe godt av i helga babydior,så er det plutseleg mandag:)

Her har det vert eit grusomt ver i dag...Victoria hadde vore inne i barnehagen i heile dag...hadde ikkje vore muleg å vore ute...Storm i kasta, og lyna og tordna...og eg som hater lyn og torden...

ja me skulle fått til eit treff....får sjå om det blir oslo tur på meg...Etter at mormor vart aleine(i januar i fjor) har ho reist så masse rundt...Ho kjem hit om 1 mnd...for å vere her på 3 års dagen til Victoria...:)Det blir stas----!!

Men nå får eg til å rydde hus litt...ser ikkje ut her...og korleis skal det gå med 3 unger...hahahah...kjem ikkje til å vere buandes her...hihi

Ha ei fin helg jenter....:)

Ps!!Har lagt deg til msn babydior:)

Ps nr2!!?:) har de begynt å tenke på navn til de søte små??me har begynt på ei liste:)litt lettere når ein veit kjønnet...og det var ikkje vanskeleg å sjå heller:)

Skrevet

Hei hei alle jentene :)

Åh - har den mest fantastiske dagen nå... :) har vært på ul og den lille krabaten er det liv i! Hjertet slo som bare det, og alt var bare helt fantastisk - den vordende pappa'n syntes dette var veldig stas:) åh jeg er så gla nå at jeg nesten begynner å gråte! :) den lille er 2,7 cm stor og mens vi tittet på h*n så viftet h*n med armer og ben, riktig danset inne i magen til mamma'n sin..For en herlig opplevelse det var..

Og legen sa at alt så veldig bra ut, akkurat sånn det skulle være.

Er 10 kg lettere nå, og er bare gla gla gla :)

Måtte jo bare fortelle dere det! Har også fått to flotte bilder :) tji hi

Da er vi venner på msn også Turid :) så bra - da skravles vi nok snart litt utenom her også. Kjempe koselig!

Vi har allerede begynt å tenke på noen navn - eller jeg er vel bedre å si kanskje :) men vi hadde jo noen navn sist også - men vet ikke helt om jeg vil evt bruke noen av de..føles liksom litt rart egentlig...men får se etterhvert :)

Helgen har vært rolig og koselig - var sammen med ett vennepar på lørdag og spilte bowling - super lenge siden sist. Men det var kjempe koselig :) godt å tenke på noe annet noen timer av døgnet også :)

Vi får helt klart prøve å finne en dag som du kan ta en Oslo tur Turid - sånn at vi alle kan treffes. Gleder meg sånn utrolig til å se dere.

Ellers håper jeg dere alle har det bra og at dere har hatt en riktig fin helg - vi skravles snart.

Klem :)

Skrevet

heisann jenter! åh babydior!!!!!! nå blir det bare bedre og bedre!!! og stadig nye typer bekymringer :) hvorfor ikke liv? for mye liv? rare spark? spark på feil sted? tenk om det er noe galt????? osv... så her er jobben klar: holde bekymringene i sjakk - romme den som vi så fint sier på mitt fagspråk - for når kjærligheten er så stor følger vel bekymringene med på lasset :) jeg har hvertfall roet meg på magesmerter, gjør vondt i ny og ne, men etter at jeg leste en jordmor som sa at magesmerter nesten aldri var tegn på noe galt (bortsett fra grav utenfor livmor helt i beg) så tenker jeg ikke så mye på det. prøver å øve meg på det lasset av bekymringer som må komme når de kommer ut av magen!

tenke at du vet at du får en gutt i juli, turid!! så rart!! og så godt at ul'en gikk fint. hvordan var den lille da? hva drev han på med inni der? dotten du er jo god på gjetting, så da støtter jeg med på jente-hypotesen din, siden alle andre også tror det. lurer på hvorfor, egentlig?

så nå er det bare å heie og vente og krysse for dotten!!! også blir det jo ikke så mye om å gjøre i praksis med de små våre - et år fra eller til mellom er jo ikke noe, men det kjennes jo ut som en evighet nå, da:)

dere som chatter så - blir jo nesten utenfor, huff. men selvvalgt da. nei det er ikke jobben som sier noe - jobben sier ingen ting til noen ting den, bare jeg blir ferdig med min doktorgrad i tide... det er nettopp det som er greia, alt er helt fritt så da bruker jeg allerede så mye tid på andre ting, som soving, shopping, kaffedrikking, internet, reising osv i jobbetida at msn og facebook osv er jeg redd vil stjele de få timene som blir igjen hver dag. også er jeg så mye på data'n også, så blir litt lei. Håper dere vil ha meg med på tråden fortsatt, likevel, da :)

og takk for opppussingsomtanken, dotten! vi skal ikke gjøre noe fancy eller dyrt (forhåpentligvis). bare nytt belegg på kjøkkengulvet, male ikea-interiøret og ha fliser mellom over og underbenk. badet er veldig shabby, med våtromsplater, så vi er redd det er fukt under, må måle det, huff!!! men skal bare legge ny tapet og belegg og få nytt inventar, så håper jo ikke det tar helt av (ikke noe flise-greier og dyr innredning osv) - bare sånn at det blir litt mer presentabelt enn nå.

nå skal jeg rusle bort på gravide-yoga, det blir deilig!

nyt dagen, jenter - og jeg svever med deg, babydior!!!

Skrevet

Hei på dere jenter:)

Så fantastisk å få sjå den lille...:)nå kan du lene deg tilbake og slappe av og nyte dagene...

Eg er da begynnt å kjenne småspark innimellom....Det er ein slik fantastisk følelse...

Han sprella som berre det innimagen..hehe...ho fekk ikkje målt lårbeinet hans, for han låg absolutt ikkje i ro....hehe...!!

I natt vakna sander for mating, men da med 39.5 i feber....men feberen var vekke i dag tidleg...så me får tru den held seg vekke og...

Nå har eg fri i 3 heile dager...Det er heilt fantastisk...skal eg berre slappe av og nyte dei...i går gjekk eg tur på formiddagen....Me var 12 småbarnsmødre og 13 unger som gjekk tur...så gjekk me på kafe etterpå...og alle ungane var født i fjor:)Gjekk i 1.5 time...så slappa av etterpå....Det var godt å komme seg ut litt...

Nå kl 10 skal eg på foreldremøte i barnehagen....Opp å høyre kor snill tulla er...hihi...eller kor rampete ho er...er ein skikkeleg liten ramp heima...Så får eg svinge nett over kjøkkenet med støvsugaren før eg reiser...Noken som har middagstips til meg eller????

Ha ein fin dag alle sammen:)

Skrevet

Hei!

Da er jeg tilbake på jobb. Er ikke helt i storform, men fant ut at det var like greit å sitte her å sture, som å sitte hjemme.... Litt trøtt i morges, så hadde mest lyst å legge meg igjen, men jeg kom meg da opp til slutt. Snuppa bråvåknet da sambo gikk inn til henne, og det første hun ropte etter var sjokolade :) Begynte å gråte og ropte, sjokolade, sjokolade... Hi, hi. Vi skal ha besøk av en liten tass på 2 år (samme som snuppa) i dag, pluss pappan (mamman jobber), så jeg har kjøpt inn 2 små eventyrmelkesjokolade. De minigreiene. Ja. Fy meg. Men ikke ofte vi har besøk med barn, så ville gjøre litt ekstra stas. Og så skal vi ha spaghetti og kjøttdeig. Masse klin, men det blir nok gøy :) Vel, snuppa husket nok godt sjokoladen i skapet, og gleder seg til etter barnehagen.. hi, hi. Hun fikk ikke sjokolade til frokost da, vel og merke!!!

SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ flott da BabyDior. Kan tenke at du egentlig ikke bare føler deg 10 kg lettere, men kanskje 100!! Vil tro en enorm bekymring er som blåst bort nå... Og ikke våg å dra på deg nye :) he, he. Ikke trigge frem noen nye nå -lucy- he, he, he.... :) Jeg husker hvor deilig mitt svangerskap var. Hadde null bekymringer. Men ofte er det jo sånn 1. gangen kanskje?? (Så lenge man ikke har opplevd SA/MA da). Men kan nok kanskje tenke meg at man blir litt mer bekymret i senere svangerskap, da man vet litt mer! Men håper ikke det. Vil tro det ikke er noe hyggelig, og det må være veldig slitsomt i lengden. Håper nå uansett at dere alle tre nå bare kan leve på lykkerusen, siden dere alle har fått sett til de små krabatene nylig, og vet at de har det bra :)

Blir nå spennende å se hva som kommer ut da jenter.... med unntak av Turid, som var så tydelig på at det blir gutt... :) Det kommer nå en jente eller gutt på dere andre to, det er sikkert :) (Og forhåpentligvis ikke en hund- eller kattunge... he, he).

Så koselig at dere får besøk av oldemor på Victorias 3 års dag da. Det må jo være stas. Hos oss har vi kun et par besteforeldre igjen, og jeg selv opplevde også bare et par besteforeldre. Vi får barn sent i min slekt! Men ser at det er faktisk mange som har levende tippoldeforeldre, og det er litt rart, siden gjennomsnittsalderen på 1.gangs ofte er nærmere 30 år! Jeg selv var jo 34 når snuppa kom. Ville ikke ha før, og hadde nok vært altfor "barnslig"... he, he.

Jeg har nå tenkt på navn allerede jeg da. Både gutte- og jentenavn.... men det er ikke så lett. Liker f.eks. Theodor, Jonathan, Leo o.a. Så at Markus, Mathias, Jonas osv. er 10 på topp. Har venninner med både Mathias'er og Markus :)

Du får ramme inn bildene BabyDior, så har du noe flott å se på frem til neste ul, og ikke minst til fødselen :)

Hjelpes -lucy-. Du er sånn smart du liksom :) He, he. Doktorgrad og greier. Blir helt sliten bare med tanken jeg :) Har du lenge igjen? Eller du kan vel forsåvidt bruke ganske så lang tid kanskje....? Ønsker deg uansett masse lykke til... puh!

I bunn og grunn har jeg ikke de største forhåpningene denne pp'en heller. Jeg er vel nær el nå, og i "drittform", men vi "kjører nå på" for det... :) Blir ikke så veldig elskelig kanskje bestandig, men man kan ikke la være heller. Tørr rett og slett ikke. Om det ikke skulle gå denne gangen heller, så BLIR det Pergo neste mnd. om ikke ev. blodprøver skulle hindre meg. Lurer på om jeg skal prøve akupunktur igjen også?? Eller vente enda en måned på det?

Du må IKKE føle deg utenfor -lucy-. Skjønner godt du er litt datalei. Ikke hver kveld jeg er på pc'n heller for å si det sånn. Orker ikke, og i hvert fall sjelden mens snuppa er våken (om hun ikke står opp igjen da....). Du MÅ være med på tråden vår. Kan jo ikke miste deg helt :)

OG vi baksnakker deg ikke, selv om du ikke er med på MSN :) He, he.

Får håpe dere ikke får noen ekle overraskelser på badet da -lucy-.....! Kjedelig om det skulle være fukt-/råteskader... Bare sørg for at dere får et skikkelig godt grunnarbeidet. Membran er jo påbudt nå, og det må utføres av proffe, da den også skal skjøtes skikkelig i kantene... Ehhh. Husker ikke hva det heter jeg nå. Litt hjernedød. Sorry :)

Så artig at også du begynner å kjenne liv Turid :) Savner den biten jeg også, men har jeg litt "bobler" eller noe sånt i magen, så minner det masse om spark... Glemmer aldri den følelsen :) Og så var hun så snill, og aldri sparket hardt. Og hun var alltid rolig om natten når jeg skulle sove, og ikke tråkket hun på blæren min heller. Vi får håpe ev. nr. 2 blir like snill :)

Huff. Håper ikke Sander blir syk nå. Nå tåler jo de små høy feber, men ikke gøy når de er syke for det. Får håpe feber fortsetter å holde seg borte, slik at du kan nye de 3 fridagene dine :) Hvem passer barna når du er på jobb da? Eller jobber du sånn at alltid mannen din er hjemme når du er på jobb?

Ellers har jeg en kul både foran i panna og en i bakhodet i dag. Er det mulig sier jeg. Var jo hjemme fra jobb i går, og heldigvis alene. Snuppa var i barnehagen. Vel. Skulle kaste litt søppel og setter opp lokket til søppeldunken..... og før jeg rekker å gjøre noe, kommer det dundrene tilbake og treffer meg i panna... Auuuu! ?*^* sa jeg da! Og litt senere, etter at jeg har kommet meg inn, skal jeg rydde opp i noen leker, bøyer med ned og reiser med opp. Dundrer hode opp i steinkanten på peisen, og sier enda noen pene ord. Godt snuppa ikke var der... Au, au, au, sier jeg! Litt øm her og der i dag ja :) Godt jeg er tjukk i hue :)

Vel, hvordan gikk møte i barnehagen da Turid? Er Victoria en liten "Emil i Lønneberget", eller var hun en engel?? Eller noe midt i mellom kanskje :)

Dårlig med middagstips.... Forresten hadde vi ovnsstekt laks i går. Kjøpte ferdige stykker på Kiwi. Fått sånne "ferske" pakker med enten ferdig krydrede eller uten krydder. Kjøpte uten p.g.a. snuppa. La oppi 3-4 forskjellige paprikaer og stekte det i ovnen i ca 15 minutter. Ellers kokte jeg potet, gulrøtter og kålrot i tillegg. Ble faktisk godt. Jukset og kjøpte ferdig fiskesaus da. Men, som tidligere skrevet... I dag blir det spaghetti, kjøttdeig og kjøttboller, saus og masse ketshup til snuppa :) He, he.

Ha en flott dag jenter, og vi skravles!

Klem

Skrevet

oj for eit langt innlegg dotten:)så koseleg....du e so flinke....

no har eg vore på bokhandelen og kjøpt garn....ullgarn..tenkte eg skulle strikke eit babyteppe....sander sit at med meg her no...og seier da-da-da-da----hehe...e so kjekt når da kjeme litt ord og lydar...:)

møtet gjekk veldig bra...ho var veldig snill i barnehagen..leikte fint med alt....likte spesielt dokkene...lata som dei reiser på tur på handling osv...hehe...fin fantasi på desse ungane:)berre gled dekan:)

Det vart fiskebollar som vart kjøpt inn i dag....i kvitsaus med karri,og poteter og gulerøtter...så blir det steikt laks på mor...for ho er kresen og likar ikkje fiskebollar...hehe....!!

men mannen hennar er veldig gla i da....hehe...!!!

no får eg ta støvsugaren(fekk ikkje tid i stad) så får eg legge sander og henge opp noken kler...så får eg begynne å strikke litt...hehe...

eg tek no sjansen på eit blått teppe eg...hihi....er mange forskjellige blåfargar og kvit i det...!!

Skrevet

Heia jenter :)

Hmmm...NÅ var tråden vår havnet laaaaaaangt ned her altså...så på tide å dytte den litt opp ja!

Åh Dotten, det er bare så morro å lese din lange innlegg - helt fantastisk :=)

Åssen gikk det i går det med to små hjemme? Ble snuppa gla når sjokoladen endelig kom frem? :) he he he

Føler meg ganske mye lettere etter ul'en ja..det er helt sikkert og det var bare så fantastisk når den lille sparket og fektet med armene...åh..gleder meg så utrolig til neste ul også, for da ser vi enda mer.. he he he :) Jeg tenker vel litt innimellom - men jeg prøver så godt jeg kan i hvertfall å ikke lese altfor mye her inne, for da blir man fort litt småsprø assa...mange som opplever mye trist her inne og jeg må bare holde tankene mine borte fra slikt nå..

Har nok fått sluppet litt av bekymringene iom at vi nå vet at baby er i live, og at vi har gått ( ca i hvertfall ) over den uken vi mistet sist..

Skulle det skje noe, så er det jo ingenting jeg kan gjøre heller..man blir litt hjelpesløs, for man har ingen innvirkning på dette..

Men..nå er det bare to uker og 1 dag til legetime :)

Hmm..snålt at du tror jeg får jente, for jeg er helt sikker på gutt...vet ikke hvorfor... he he, blir spennende å se da!

Og bildene skal rammes inn ja! tji hi, skal se om jeg finner noe søte babyrammer i helgen...noen som har sett noen noe sted???

He he, ja skal si -lucy- står på ja - så knall bra.

Spør som Dotten - hvor lenge har du igjen?

Jeg hadde helt klart ikke orket sette meg på noen skolebenk igjen assa..selvom jeg har vurdert litt videre utdannelse, men tror det går ut med høye kneløft..evt så må det bli internettbaserte kurs..det er det jo også mye av..men, nå er det baby først :=)

Og som Dotten sier -lucy- så skal du ikke føle deg utenfor i det hele tatt..tenk på hvor lenge jeg var borte fra tråden vår da...og dere tok meg imot med åpne armer igjen..! Her skal vi holde sammen ja! Dette er jo den beste tråden på hele BIM! :)

Uff, det er så trist at du ikke er i form Dotten..du burde nesten vært hjemme litt og kommet deg skikkelig på bena igjen!

Hvorfor hindrer blodprøve pergo? Er liksom ikke helt inne i hva det er egentlig..

Men hva med el tester da..?`Eller vil du ikke det?

Kanskje greit å ta en ting av gangen også..det skal jo liksom ikke være for mye stress rundt det, og det blir det jo kanskje hvis en har ørten ting en skal huske på ifm med el - og prøvingen..

Men allikevel så er det bra at dere står på uansett form :=)

Krysser fingrene for dere uansett jeg!

Hvordan er det med deg i dag da Turid? har du noen planer for fridagen? Åh, du er heldiggris assa...skulle gjerne hatt fri jeg også kjenner jeg...trøtt som en dupp...zzzzzz

Det er vel koselig å høre at Victoria er snill i barnehagen. :) og fantasien hos unger er det ingenting å si på nei...ingen problemer eller bekymringer..må være deilig :)

Og du...den strikkingen din...tar du bestillinger på babyteppe eller? he he he - kanskje jeg skulle begynt med det jeg også etterhvert...er jo koselig å ha noe til baby som man har laget selv..og ett teppe skal jeg vel alltids klare selvom jeg ikke har strikket på det jeg kan huske...jo..ti år siden...da strikket jeg en babybukse...jaja, skal ikke prøve meg på det nå i hvertfall.. :)

Da får jeg vel kanskje jobbe litt igjen ja...ha en riktig så fin dag jenter, og jeg håper alt er bra med dere alle!

Stor klem fra meg :=)

Skrevet

Hei på dere...!!

Planer for fridagen har eg ikkje..hehe...eller skal opp til svigers på kaffi kl 4...så i dag blir det pølse i brød til middag...Har vore på butikken og handla...elles skal eg berre slappe av...Sander holdt da gåande frå 4 til 5.45 i natt....sto opp med han kl 5...så sovna eg og han i gjestesenga kl 5.45 og sov til 9....Han hadde 38.8 i går kveld og 39.1 i natt kl 5....er snørrete og surkler litt...Lurer litt på om eg skal til doktor med han...får sjå formen ut over dagen...

No ligg han og søv ute i vogna si....var ikkje muleg å senga...så får me sjå kor lenge han søve...!!!

Elles ligg bestemora mi på det siste...Pappen reiste til ho i går...hadde kasta opp...var noke med hjerta(slik som dei eigentleg opr inn pacemaker på) men ho er snart 93 år så det gjere dei ikkje...Snakka nett med pappa..Heimesjukepleien hadde nett vore der...Målt bl.trykk osv...pulsen er så låg at den slår ikkje inn på apparatet...I går hadde ho puls på 20...men sta som den dama er,så skal ho ikkje leggast inn...doktaren hadde sagt det kunne gå timar,dagar eller veker...Ingen som veit..Onkelen min er på veg til ho og no..sit på toget...Blir litt rart..

I går var det 1 år sidan morfar døydde.Då var eg 6 mnd på veg med sander...og no er eg gravid igjen, og ho kjem nok til å forlata oss snart...

No får eg gjere noko her....me snakkast jenter...

Skrevet

Heisann :)

Da er jeg tilbake enda en gang :) Vet nok ikke om innlegget blir så langt i dag da... he, he.

Gårsdagen gikk fint for seg den.... Besøket kom ørlite tidlig, så de sto på trappa når jeg kom fra jobb. Sambo var hjemme, men hørte ikke at de ringte... he, he. Snuppa er en smule sjernert, men hun gledet seg jo masse til besøket, men når de først var der, ble hun helt stille. Og det ble mye skrik og skrål når han gikk på rommet hennes og lånte leker. Da var det min, min, min. Hun får altfor lite barnebesøk. Hun må jo lære å dele, sånn som i barnehagen.... Og alt han lekte med, skulle hun ha. Men det gikk seg da til. De spiste masse spaghetti og kjøttboller, fikk sjokoladen og den gikk ned på høykant. Og ellers fikk de hver sin Kuli appelsinsmak. Pluss små frosne leskedrikk (saftis). Så de var godt fornøyd kan man si. Etter hvert lekte de bra sammen og løp rundt spisestuebordet ca 100 ganger uten å bli verken slitne eller lei. De hadde det helt supert :) Er litt trist at det ikke bor barn i nærheten akkurat her vi bor, eller at vi har mye kontakt med andre småbarnsforeldre. Alle er så veldig opptatt, og det er jo forståelig egentlig, men hun har jo så godt av og glede av å få rast litt med andre barn. Må bli kjedelig bare sammen med oss på ettermiddagene, selv om hun har vært i barnehagen!

He, he, Turid. Du er ei skikkelig husmor du. Lager skikkelig middag hver dag, strikker, vasker, støvsuger og jobber! Flink jente :) Jeg gjør nok noe av det samme jeg også, men er ikke så flink til å lage mat hver dag, og strikke/sy kan jeg i hvert fall ikke :) Lykke til med babyteppestrikkingen :) Fikk et av ei venninne når snuppa var i magen jeg da, så har jo noe hjemmestrikket, selv om det ikke er jeg som har gjort det. Og ikke minst har vi jo flere hjemmestrikkede antrekk da. Det er jo koselig :) (Bestemødre o.a. som har laget dem).

Det er nok viktig for din egen del BabyDior at du prøver å holde mest positiv fokus ja :) Men det er lettere sagt enn gjort, men vil tro det er lettere for hver ul... og som sagt er det bare 2 uker til neste? Eller er det bare vanlig legesjekk?

Ellers vet jeg ikke hvorfor jeg gjetter jente... Bare et innfall. Har liksom tenkt mer og mer gutt på -lucy-, men skal holde meg på jente på henne også, siden jeg gjettet det først :) Blir i hvert fall gøy å se til sommeren og høsten når deres små spirer kommer ut :)

Har ellers ikke sett noen fine eller søte rammer som jeg kan komme på. Kanskje de har noen fine på Barnas Hus e.l.? Ev. Ikea... hmm.

Formen er nå bedre i dag enn i går, men er fortsatt tett. Sa til sambo i går jeg også, at jeg skulle nok heller ha holdt meg hjemme en dag ekstra, enn å vært på jobb. Men, men. Føler meg litt bedre i hvert fall. Ikke så sliten!

Vet ikke hvorfor hun ville at jeg skulle utsette Pergoen en mnd. jeg, men siden blodprøvene viste forhøyede leververdier, så ville hun at jeg skulle vente. Kanskje Pergoen kan skjule noe, ev. at å tilføre hormongreier ikke er så lurt?? Jeg ventet nå, og tar nye prøver om maks et par uker, så får vi håpe alt er ok, slik at jeg kan prøve Pergo neste pp :) Håper det!

Snakket om el-tester med sambo i går, men vet ikke om jeg orker nå. Kanskje neste pp? He, he. Utsetter og utsetter. Får ta det etterhvert. Ikke nå i hvert fall.....! Jeg vet jo i hvert fall at jeg har el... det sa både blodprøvene og ul....

Huff stakkars Sander da. Kanskje det er noen tenner på gang som plager ham... med tanke på feber o.l. Om han ikke får i seg nok drikke o.l. så får du nok ta deg en tur til legen. Uansett skal jo ikke så små barn ha feber sammenhengende i mer en maks 3 dager før man kontakter lege.... Kjekt å få målt crp'en o.l. for ev. å utelukke en infeksjon!

Huff så trist med bestemoren din da. Selv om hun er en gammel dame, så er det ikke koselig når noen dør. Det er helt merkelig det der, men hører om så mange gravide som mister noen i familien eller bekjente. Virker nesten som om når en ny liten borger er ventet, må det "gjøres plass" og en man kjenner dør. Jeg mistet "svigermor" når jeg gikk gravid og hadde 7 uker igjen......! Ikke koselig i det hele tatt. Håper din onkel rekker frem, og ev. at dette bare er en skikkelig bølgedal for din bestemor, men at hun "strie gamle damen" kommer seg igjen :) Skjønner godt hun ikke vil legges inn jeg. Må være bedre og ev. sovne inn hjemme, enn på et hvitt og sterilt sykehus med mange fremmede! Bor hun langt unna deg da, eller rekker du ev. å besøke henne?

Håper ellers at alt står bra til med -lucky- og dere andre to jentan :)

Ha en topp dag!

Klem

Skrevet

Heisann! er så hyggelig å komme inn her å lese hva dere andre har gjort siden sist! vi kommer ganske godt inn i livene til hverandre :)

så trist med bestemoren din, turid! selv om hun har hatt et langt og godt liv, er det jo alltid trist når noen man er glad i går bort - de fortjener jo også den sorgen. høres ut som om hun har sine nærmeste rundt seg, det må jo være godt både for henne og dere.

er "lucky" meg, dotten? det var en fin forskrivelse eller hva man skal kalle det :) synes jo jeg er så heldig nå, med lille mini inni magen som sparker og sparker. nå sparker hun (sier det litt for tiden) med begge beina samtidig, sånn at det treffer på hver sin side av magen og det buler skikkelig der hun treffer. tenk å ha sånn energi, synes hun holder på hele tida, jeg. Jeg, derimot, er helt skutt for tiden. blodprosenten min var på 10 forrige gang, det er 1 mnd siden nå, så den er vel sunket en del etter det, pluss at jeg nå har lagt på med 8 (!!!) kilo, så må få noe for den blodprosenten før jeg blir zombie, zzzzzzz.... i går stod jeg opp halv sju pga et kurs, og var helt knust resten av dagen, i dag kom jeg meg ikke ut av leil før over tolv... Så, som dere ser, er det å holde på med doktorgrad en super jobb hvis man er ganske avslappet av seg og ikke hele tiden føler at man burde jobbejobbejobbe - siden det ikke er noen som sier når, hvor, hva osv. Det føles heller ikke ut som utdannelse, siden det nå er jeg som forsker på noe jeg synes er superinteressant, og driver å lærer andre videre om det jeg finner ut - derfor jeg har disse kursene og seminarene. også underviser jeg jo samtidig selv på universitetet, og det er alltid hyggelig med ivrige og interessert studenter - og det er de stort sett. pluss det er jo lønnet som vanlig jobb, da - en VELDIG VIKTIG FORSKJELL, hehe. så alt i alt synes jeg jobben er super, og gruer meg litt til jeg må ut i "normal" jobb igjen, om 3-4 år. har et 4-årig stipendiat, men med forhåpentligvis et par permisjoner innimellom blir det vel hvertfall 4 år til før jeg er ferdig (er ferdig med det første året nå).

Du tapre dotten! jeg er jammen imponert over at dere får til sexlivet i dissse prøvetider! det var derfor jeg måtte begynne med el-tester, orket rett og slett ikke ha så mye sex og måtte derfor vite når vi skulle slå til :/ men jeg hadde veldig ustabil el, da. huff det er tider jeg må få fortrengt :)

Er det bare 2 uker til du skal på den ordinære ul'en, babydior? så raskt det har gått!! det synes sikkert ikke du, da.... alle sier det til meg - så raskt, har du mage alt! også synes jeg jeg har vært gravid i EN EVIGHET allerede. for meg har ukene etter jeg rundet 12 vært så utrolig forskjellige fra de første 8 ukene jeg visste om grav. siden 12 uker har jeg mest kost meg og latt denne gode følelsen dominere. nå virker det fryktelig fjernt og fremmed at noe skulle gå galt, det KAN DET BARE IKKE! så når jeg får disse "sparker det for lite, for mye, for rart, gjør det vondt på feil måte" osv, er de rimelig lette å sende bort.

åh jeg synes det er så kjedelig å lage mat!! sambo lager det meste, han trives med det, så vasker jeg opp... han lager mye supper, koker grønnskaker med buljong, har det i foodprosesser eller stavmikser det og har oppi kylling, kjøttdeig osv, og forskjellige krydderblandinger (currypaste, kokosmelk, fløte, pesto osv) - det er veldig godt og føles veldig sunt. kanskje det kan være et middagstips?

da blir det litt jobbing igjen på meg før ny gravideyoga - har du begynt på det, babydior? snakket ikke du om det? de er visst veldlig flinke på osloyoga som ligger på sagene - er dit jeg skal i kveld.

God ettermiddag alle tre!!

Skrevet

Hei jenter!

Uff Turid - veldig trist å høre om bestemoren din...det er fryktelig å miste noen så nær..men husk at hun har levd ett rikt liv.

Skal si du står på -lucy-! Du får huske å ta det litt med ro innimellom da! :)

Jeg skal ikke på ordinær UL før 31.mars. Skal til legen om to uker, for å høre hjertelyden, ta blodprøver, sikkert veies osv...gleder meg til å høre den lille - håper det bare ikke er for tidlig..

Ellers så har jo magen begynt å synes her..så det tar vel ikke så langt tid før noen på jobben skjønner det vil jeg tro...prøver å skjule det så godt jeg kan i vide tunikaer ( heldigvis har jeg brukt dette ellers også, så det kan jo dempe noen litt.. )

MEN nå er det heldigvis ikke lenge igjen..har fri to dager til uke også, så da går tiden enda fortere! :)

Ellers så er jeg fryktelig trøtt da..kvalmen har gitt seg ganske så bra, så resten skal jeg tåle :) ser bare frem til sommeren med stor mage, og bare kos :) såsant ikke det blir mer vondt bak, og en bekkenløsning er på vei... :(

Høres ut som det kan være en god del middagstips her -lucy-! Du får få sambo'n din til å sette opp noen retter til oss:) jeg er bare heeeeeelt tom for ideer om dagen, liksom ingenting som frister i det hele tatt..blæh...

Men men jentene mine, vi skravles vel snart..

Stor klem :)

Skrevet

Hei jenter :)

Hvordan går det med bestemoren din da Turid? Holder hun fortsatt stand og nekter å gi seg?? Håper uansett om hun bestemmer seg for å "gi opp", at hun får en fin avslutning med alle sine nærmeste rundt seg. Det beste må kanskje være å bare sovne inn, og slippe ev. smerter.

-lucky- er deg -lucy- Har hele tiden "slitt" med å skrive feil, men alltid klart å rette det opp før jeg lagrer innleggene :) He, he. Ikke den verste skrivefeilen vil jeg tro :) Du er jo lucky, er du ikke? Men en liten spire og greier :)

He, he. Må være kjempekoselig å kjenne at det er så mye liv i den lille. Bare h*n fortsetter å være snill og ikke sparke for mye så. De blir jo større og sterkere.... men etterhvert blir det jo mindre plass å sparke på, så da får de ikke sånn fart :)

10 i blodprosent er jo ikke så masse, men det er jo fortsatt "helt greit". Jeg har alltid vært blodgiver (med unntak av etter at jeg fikk barn... har aldri begynt igjen), så har også hatt blodporsent på rundt 10-11 (da får man ikke gi da), men vil tro det er mer slitsomt når man går gravid. Du får ta litt ekstra jerntabletter :)

Er 8 kg så mye da??? Lille meg gikk jo opp 17-18 kg totalt jeg.. grøss! Det rekker nok ikke du :) Vil tro de er godt fordelt... :) Så ikke vær "redd" enda, og når den lille kommer, blir det sikkert mange trilleturer :)

Kunne nok godt hatt doktorgrad som "jobb" jeg, men ville aldri klart å gjennomført det. Ville snudd døgnet på hodet, ikke gjort noe fornuftig og bare svima rundt :)

He, he. Tapper og tapper. Må nok innrømme at lysten ikke alltid er der, men man "må" liksom rett og slett. Ville jo ikke bomme på ev. el heller, men det er jo kanskje derfor lurt å prøve el-tester..... Huff. Jeg er bare så treg med å prøve "nye" ting :)

Synes også det er kjedelig å lage mat. Liker godt å bake da. Så til helga blir det bollebaking, da det er fastelaven :) Lager en omgang, slik at det blir ca 20-25 boller. Sambo spiser nesten alle, og jeg får vel et par.. he, he.

Blir nå spennende å høre hjertelyden igjen da BabyDior. (Tror man kan høre det allerede fra rundt uke 6, når hjertet begynner å slå). Man får jo liksom en bekreftelse på at alt er i orden :) Og tiden frem til ordinær ul går sikkert fort. Nå går det mot lysere tider og greier :) Blir spennende, selv om dere ikke vil vite kjønnet :) Men dere får i hvert fall enda en bekreftelse på at alt står bra til med den lille :)

Du er ehhh hvor mange uker på vei BabyDior...?? 8??? Så kos at du begynner å se magen allerede da.. he, he. Snart skal også du gå rundt å vagge.... Jeg fikk jo barn i september og gikk hele sommeren igjennom. Hadde jo noen dager på over 30 grader, men husker at det plaget meg ikke i det hele tatt. Bare kosa meg med sommeren og magen jeg. Slipper å "holde" den inne, selv i tynne sommerkjoler :) Fnis.

Ellers er jeg jo en smule spent i dag da. I dag eller i morgen får jeg vite om jeg får den nye stillingen her på kontoret. Jeg blir jo sittende akkurat her jeg sitter, med de samme arbeidsoppgavene, pluss litt mer ansvar, hva nå det måtte være.. he, he. (?), men blir jobben/stillingen min, går jeg opp 6 lønnstrinn. Det er jo supert :) Kryss fingrene for meg jenter.... :) Ellers sier jeg opp og går på NAV et par år.. he, he.

Ha en toppers dag jentene MINE :)

Klem

Skrevet

Heisann

joda besta ho held ut fortsatt....har ikkje kontakt med ho då...ho berre søve...pappa og onkelen min er der..tanta mi kjem i måro..og søskenbarnet mitt vurderer å reise bort ein tur i måro...(ho bur i oslo,så er eit stykke å reise)

men eg håper ho får sleppe snart...men ho har ikkje smerter...godt er det...

Elles var eg til doktor med sander i dag...han sa at han hadde tendens til astma han og(victoria hadde det som baby/liten,men har vokst det av seg no) fekk efedrin med solbærsmak til han...Men det likte han ikkje...hihi...dytta sprøyta vekk igjen...hehe...!!

No sit han og dreg alle klerne ut av baljen min her...kjekt...!!hihi

Mamma kjem og hentar meg og Sander når ho er ferdig på jobb,,,skal ete middag der...så skal eg og Victoria opp til ei vennine..ho har ei jente som er 3 mnd eldre enn Victoria, og ei jente som er 14 dager eldre enn Sander...!!

Ja eg og tenkte å bake til helga...mann min elsker fastelavensboller...hihi..(i går åt han 3 stk)

6 lønnstrinn??det var da ikkje da vetla heller...hehe...faktisk ganske so masse...Hadde eg likt og...Håper du får jobben da...Krysser fingerer...

Eg skal til jordmor om ca 3 veker...spennande...

Er det stygt ver hjå dekan eller??her er det opphald og vindstille...skal visst blåse noke grusomt på sørlandet...godt me ikkje bur der...

spurde victoria ka ho ønsker seg til bursdagen sin...Svaret vart ballonger..hihi...

Ja ein må ikkje bomme på el,sjølv om det kan skje...må vere grusomt å berre ha sex for å laga baby og...blir liksom ikkje samme kosen...blir kanskje berre liggande å tenke etterpå om,gjekk det denne gangen,no kan eg vere gravid osv....huska eg hadde det slik med sander...det gjekk på første forsøket,men eg tenkte altså ikkje på anna etterpå...berre gjekk og venta på den dagen eg kunne teste....

Men no får eg gjere litt før eg reiser opp til mamma....har noken kler som skulle vore vaska...!!

Ha ein super dag jenter:)

Skrevet

Hei igjen snupper :)

Nå har jeg begravd meg selv i masse tall og tall og tall og atter tall gitt...så er det selvfølgelig noe som man bruker sååååååå lang tid på...hmrf...så passet med en liten pause :)

Det er godt for deg å vite at bestemoren din ikke har smerter, turid. Da har hun det i hvertfall fortsatt godt..og det er er også godt for familien å vite, om hun skulle gå bort nå.

Dakar liten gutt da..du får prøve å blande efedrinen i saft eller noe da? ( om det går an...)

I dag skal jeg vel muligens en liten tur på sykehuset, for ei venninne av meg fikk baby i dag tidlig..en liten gutt :) åh så morro..spørs om hun da ser at jeg er gravid da..har ikke sagt noe til henne enda...hmmm :)

Bake ja..skal si dere damene er flinke..jeg får vel gå på Baker Hansen å kjøpe meg en bolle jeg, for lager jeg hjemme så blir det jo ikke spist opp..er ikke favoritten til sambo'n...

Oj oj Dotten, krysser alt jeg har for at du får den jobben!!! 6 lønnstrinn er jo kjempe bra! Krysse, krysse, krysse! :)

Når det gjelder å prøve nye ting må du bare hoppe i det!!!! Du sier jo selv at du ikke må havne så langt bak oss andre, så kom igjen :) KJØP EL TESTER!!!! :) :) :)

Men jeg skjønner det også..var veldig i tvil jeg også om jeg skulle prøve eller ikke..var redd for å bli enda mer stresset..

Men vi hadde ikke sex heller uten at lysten var der..så gikk nok over noen el perioder..men iom alt som har skjedd så var det viktig for oss at vi klarte å beholde kosen, og at det ikke kun var baby som gjaldt..

Legge på seg ja..jeg tror ikke jeg har lagt på meg noe enda jeg..kanskje 1 kg eller noe..så sånn sett kan man ikke se så mye, bortsett fra magen da..

Og den ene venninnen min så det med en gang på ansiktet mitt..hadde visst fått gravid-ansikt.. he he he - men det kommer vel mer kg etterhvert :)

Jeg er 10+2 i dag Dotten!!! Så nærmer meg med stormskritt nå..

Har jo sett at hjerte slår på 2 ul'er, men ikke hørt den. Har lest at noen hører den når de er på ul - men da er det kanskje lyd på ul-maskin eller noe??...men når jeg skal til legen om 2 uker så skal hun høre utenfor magen.. :) åh gleder meg :)

Vel vel, får vel begrave meg i tallenen mine igjen..vi snakkes senere..åh..halsbrann..åh...

Trallalala,

Skrevet

Og ja turid..her er det stygt vær!!! Blåser og regner... :)

Skrevet

Nå måtte jeg bare få dyttet opp tråden vår litt assa...

Hvordan har dere det i dag jenter?

Her er det forsåvidt greit..dagene snegler seg avgårde mot de magiske 12 uker..så jeg sitter egentlig bare og venter på det...

Var på Barnas Hus i går...åh det er jo så mye fint der :) måtte kjøpe litt tøy til babyen til venninnen min..søt blå sparkebukse, og en body :)

Ellers så er det skikkelig møkkavær i dag..uff a meg..håper det blir bedre til helgen, så jeg kan gå i skogen med bikkjene...

Håper alt er bra med dere!

Skrevet

Hei! åh dette dritværet! jeg lengter så etter sol og varme, gleder meg så til våren!!! til sandaler, kjoler, kafe ute, parkliv, bli brun, varm... også fosser snøen ned! er så spent på sommeren - etter den fryktelig dårlige sommeren i fjor, og året før bodde vi i nordnorge og hadde dårlig sommer der - nå er jeg DESPERAT!! så får bure mini inni et sånn soltelt å ta h*n med på svabergene DAGLIG!! kommer fra sørlandet, så sommeren skal forhåpentligvis tilbringes på svaberg der - må nyte tiden på fjellene før mini vil kravle i sanda med de andre barna :/

Det var min lille værestemningsrapport! ellers ikke mye nytt her - litt som deg, babydior - dagene går, i RIKTIG retning, og det er godt å tenke på. åh det blir helt sikkert så utrolig deilig for deg når du passerer 12!! et nytt liv nesten, følte jeg kunne puste ordentlig ut også var det UTROLIG koselig å endelig kunne være offentlig gravid - det var også noe nytt og supert! etter å ha ha privat fokus på graviditet så lenge som vi jo har, med ma'n og tida etterpå også 7-8 nye mnd - uten at særlig mange andre vet - PUH når magen er der og ALLE vet!!!

I kveld skal vi kose oss hjemme, få på plass et skap vi har malt på kjøkkenet, som nå står på verandaen, og male ganggulvet lysegrått - er så gøy når det blir nytt og fint rundt! går litt tregt med resten av opppussingen, men det snegler seg vel fram til noe.

tips til deg babydior - jeg synes det var veldig godt å ha med sambo på legekontrollen da jeg var 12 uker og vi skulle høre hjertet (det hadde dere kanskje tenke allerede, men) - han venta utenfor, så hentet jeg han da hun skulle høre etter. Det var så flott, for oss begge, nesten større enn å se på ul'en - for da ble det plutselig veldig virkelig at hjertelyden kom INNENFRA meg!

nei nå får jeg ta meg litt lunsj - nyt dagen og helga, kjære jenter!!

Skrevet

Hei!

Har ikke hatt tid til å være her inne i dag, men skal prøve å få skrevet inn litt i helga. Om ikke, må dere ha en riktig god helg, så skravles vi til uka. :)

Klem

Skrevet

Hei på dere...eg får skrive i dag då...siden eg skal på jobb i måro.---

først vil eg sei at besta sovna stille inn natt til laurdag kl 04.30...Med eine sønnen og eit barnebarn ved sida av seg...Trist,men og godt at ho fekk sleppe....Var minnestund i går kveld,men eg reiste ikkje...Måtte ha reist rundt(tek nesten 4 timar) og Sander er sjuk enda...Gravferd på fredag....

elles er sander sjuk enda ja...er feber fri i dag..heldigvis..men hadde feber i går kveld...Er i godt humør og veldig aktiv...Sit ikkje i ro eit minutt..hehe...!!

Elles e det vel kommen 20 cm med snø her i dag...så nå er Victoria og faren ute og sigle på akebrett....Kosar seg masse ho no..Eg får sjå om eg får gjort noko i huset,mens Sander søve...Har ein tørketrommelmaskin eg må legge sammen i allefall...så får eg sjå om eg får rydda litt...Vaska badet i går...!!

Elles er det vel ikkje så mykje nytt å fortelle...Fekk du forresten jobben????er så spent.....!!

Elles driv eg og planlegg bursdagsselskap...Har skrive innbydelser no,og bestemt dag....Blir laurdag 23/2....to dager før sjølv dagen hennar...Passa best då fant eg ut,....!

Så då blir det 5 unger med mødre...(orkar ikkje å ha fleire ungar) hehe...vennina mi hadde 16 unger til sin 4 åring no i januar...då hadde eg blitt sjukemeldt noken veker etterpå trur eg,skulle eg hatt det...

Men no får eg letta på ræva å gjera noke her...hihi...

Ha ei fin helg jenter:)

Skrevet

heisann! nå var tråden rast nedover igjen! åh disse barnebursdagene høres voldsomme ut - kan nesten ikke forestille meg det - haugevis av unger med masse lyd og bevegelse... puh, heldigvis lenge til mini skal ha noe sånn!! lykke til, turid! ojsan dotten - hvordan er det gått med jobben? åh deilig med bedre økonomi, det ønsker jeg meg også, helt tom nå jeg! duer garantert den beste for jobben - så satser på at de som avgjør har forstått det :)

nå har vi akkurat hatt publiseringsfeiring her jeg jobber, hvor de som har publisert ting (bøker eller artikler) får champagne og kinobilletter. jeg fikk med meg 2 flasker champagne - veldig gøy!!! - pga en bok (fagbok om det jeg forsker på) jeg ga ut i høst sammen med en annen. den skal knekkes i frognerparken når mini er vel ute og kan klare seg uten promillemelken min en liten stund, hehe :) er ikke så mye å fortelle på gravidfronten for tida, så derfor blir det litt mer sånn jobb ting, da. ikke noen små å fortelle om, så da må jeg finne på noe annet :) ellers ble forresten ganggulvet veldig lysegrått og fint, og vi hadde en rolig og deilig helg.

håper ellers dere har hatt en fin dag, spent på å høre nytt fra dere alle tre!

Skrevet

Hei jenter :)

Har ikke vært her inne siden fredag jeg nå - hadde en fridag i går.. :) så er det jobb to dager til og fri igjen..og DA nærmer legetimen seg med stormskritt!!! Gleder meg SÅ mye til disse 12 ukene er overstått...det er virkelig nervepirrende dette her..og føler at noe er galt annenhver dag..blir så sliten..

barnebursdager ja..får vel si som deg -lucy- det er leeeenge til vi skal ordne slike ting :) men det høres jo også morsomt ut da.. he he.

Begynner å bli litt nysgjerrig på hvem dere er jeg da..gleder meg så mye til vi kan treffes..kunne vi ikke ha planlagt noe snart...? Eller vil dere ikke enda?

De andre jentene har spurt men..hvordan gikk det med jobben Dotten?? Du må komme deg inn her :)

Ellers så har helgen min også vært kjempe fin faktisk, var på shopping med ei venninne på lørdagen og har nå leiligheten full av blomster -. åh så koselig assa :) og vært i skogen med voffene :)

Så har de selvfølgelig fått i seg noe begge to - så de har diare..ikke noe særlig det assa..men klarer gudskjelov å holde seg når de er inne..stakkars små.. ja ja, da ble det ett lite ekkelt avsnitt her.. :) men vi som har / og skal ha barn tåler vel slike ting :)

Da er det på tide å komme seg hjemover - middagstips i dag er pita med kylling og alt mulig godt inni - åh gleder meg :) nam, nam

håper alt er bra med dere da..

Stor klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...