Gå til innhold

babydior, turid og lucy heier på Dotten-tråden :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! synes dette var en passende tittel på vår nye nyttårstråd!! synes du er så tapper, dotten, holder rmotet oppe og heier på oss andre - imponerende! veldig godt du har snuppa, men skjønner VELDIG at tålmodigheten må begynne å renne ut. Jeg tror det har vært uflaks for deres del så langt, det er vel bare rundt 20% sjans hver mnd, så for hver dag som går er du nærmere en spire! Jeg ble faktisk mer stresset uten disse el-testene, følte jeg burde ha sex hele tida og tenkte da litt for mye på grav underveis.... ikke bra :( Jo hør med gyn på balder, du kan jo høre med hun vedr. pergotime også, til meg sa hun hvertfall at "ja mange lykkes med det, selv om de har påvist el" - ca. Så søt som hun var tror jeg du koommer det godt gjennom timen, er vel gruinga i forkant som er verst :)

Det blir tørketrommel på oss også nå, fikk til jul av foreldrene mine, SUPERT! har planer om å pusse opp badet også, så får se hva vi får til.

Skal holde et foredrag om en time, må se litt på det (blir litt mer jobbfortelling fra meg nå - har jo ikke noen små å fortelle om enda :)

Avslutter med heiing på oss tre gravide også - at det går bra med oss i mnd fremover, og spes med deg, babydior - vi fortjener jo også det, selv om hovedheiinga i overskriften var til dotten og spire :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

He, he. Tusen takk. Så søt du er :) Begynner jo nesten å sippe her jeg sitter :) Fnis.

Nei, skal ta meg selv i nakken, og sparke meg avgårde til gyn, så får jeg i hvert fall svar på om alt er ok... Slipper å lure på den biten i hvert fall.

Vi får ellers bare håpe at det klaffer for oss også snarest. Ellers blir jeg jo hengende såååå lenge etter dere, og de små bebisene deres kan jo banke opp min uten problem, da den blir så liten i forhold :) Men blir den som moren sin, så blir det så tøff atte... he, he. Vet ikke sitt eget beste vet du, og tro jeg har klart å hisse på meg mange jeg...... Men har jeg vett på å bli redd? Neida. Er som en liten hund vet du. Angriper alle uansett størrelse :)

Ha en flott dag jenter :)

Skrevet

Hjeeeeeeeelp, nå har jeg bestilt time til Anne :)

Noen som vil følge meg og holde meg i hånda :) Fnis!!

Skrevet

Jeg slenger meg helt på her jeg også -lucy-! Du er en fantastisk person Dotten - det må du aldri glemme! Så koselig og gode ord du kommer med til oss alle tre! Tusen, tusen takk!

Dere er jo fantastisk alle sammen!

Er så gla for at jeg har blitt "kjent" med dere!

He he he, jeg kan være med deg til Anne vet du:) fnis! Det kommer til å gå så bra skal du se! Da får du i hvertfall ett svar!

Jeg har vært hos legen i dag og er 6+2 i dag..fikk beskjed om å ringe og får gyn.time slik at jeg kan se hjerteslagene og få en bekreftelse på at det virkelig er en spire der...skal tilbake til legen i uke 12. :)

Veldig spennende, men samtidig veeeeldig skummelt dette her...fysj..juhu:)

Glemmer jo absolutt ikke at jeg er gravid ( jeg ser jo ut som en boble :) ) men jeg tenker mye på andre ting, sånn at jeg skal slippe å bekymre meg så mye...men er mye roligere enn hva jeg trodde jeg ville være...

Så snakket vi litt om ABC klinikken da...kanskje det er greit å komme inn under der, slik at alt blir litt roligere...får se..

Termin er foreløpig 30.08.07

Men for å svare litt på det du spurte om i den andre tråden vår Dotten så sluttet jeg hos aku i begynnelsen av november. Ble liksom bare borte..vet ikke helt..ble kanskje litt for mye for hodet.

Legen min anbefalte å prøve EL tester for å sjekke når jeg virkelig hadde EL..for jeg har også tenkt at: "nei det orker jeg ikke, vil ikke stresse osv..." men samboeren min ville også at vi skulle prøve så da gjorde vi det...følte meg allikevel avslappet..var ikke noe stress rundt det å ha sex eller noenting..for tenkte at jeg sikkert måtte prøve noen pp'er før jeg visste sikkert når jeg hadde EL..

Kanskje jeg roet meg ned når jeg brukte EL testen, for da visste jeg at jeg ville få vite når EL var...vet ikke helt...

Jeg anbefaler deg hvertfall å prøve...hvis du ikke blir stresset av å være her inne, blir du nok ikke det av testene :)

Stå på!!!! Vi heier på deg!!!!!

Ellers håper jeg alt står bra til med dere alle...

Stor klem fra meg

Skrevet

hei på dere.....flott du laga ny tråd lucy...det hadde da eg ikkje fått med meg...hihi....bra du sa i fra dotten...

blir kanskje litt langt for meg å reise dotten...hihi:)men eg skal heie på deg....håper du får svar på korfor det ikkje blir spire i magen.!!

i kveld har victoria vore litt uroleg...hehe..komme inn igjen og kosa mammen sin...e no koseleg og..sjølv om ein kunne ønske at dei holdt seg i senga...:)venter berre på at sander skal vakne...hehe..han pleier alltid å vakne opp igjen om kvelden..så blir det som regel til at han er oppe til me legg oss...men då søv han natta gjennom....godt er nå det...

åå...her bles det så voldsomt...og eg er aleine heime....grrr....liker det ikkje...men sånn er det...

Skrevet

Hei!

Sniker meg innom her en tur i kveld også. Jeg har turid på msn akkurat nå, men må innom å skrive litt her også :)

Turid er vel noen uker foran -lucy- eller var det omvent? Hjelpes. Dere er snart halvveis. På tide at jeg kommer etter. BabyDior har i hvert fall kommet et stykke på vei :)

Tusen takk for rosende ord. Dere er også helt fantastiske og flinke til å komme med oppmuntrende og trøstene ord. Godt vi har hverandre her inne. Kjempekos. Synd turid bor så langt unna, ellers kunne vi hatt vårt eget dib-treff. Men en sommer som du er på besøk i Oslo, må vi jo få det til. Vi andre tre kan jo prøve å møtes en vakker dag. Hadde vært kos. Gjerne etter at de små har kommet. Vi har jo tross alt "kjent" hverandre like lenge som de små spirene har eksistert!!!!!!!!!!!!!

turid kjenner vel spark snart vil jeg tro. Tross alt din 3. gang, og de sier jo at 2. gangs osv. kjenner sparka tidligere enn første gang :) Tror jeg kjente dem rundt uke 17... men bare som bobler. Når jeg var på ul og så snuppa sparke, kjente jeg ingenting, selv om jeg da var i uke 18-19. Så har nok litt å si hvordan de ligger. De rører seg jo hele tiden! Men på den tiden har de jo enda god tumleplass!

Så flink du har vært da turid. Ryddet og greier. Har også ryddet noen søppelsekker med klær o.l. men de står i kjelleren enda. Skal til Fretex, men enda ikke kommet så langt... :)

Det er lov å ønske seg et kjønn mer enn et annet turid. Jeg gjorde jo det, selv om jeg prøvde alt jeg kunne å ikke gjøre det. Ville jo ikke bli skuffet om jeg hadde fått vite at det ble en gutt! Men nå kom jo jenta, så nesten gang spiller det virkelig ingen rolle. Kos med en gutt, men også veldig kos om det blir enda ei jente. Om vi rekker, så tar vi gjerne to til. Gjerne en gutt og ei jente! Eller to jenter eller to gutter :) Samme for meg! Det viktigste er jo at de er velskapte, og det kan man ikke ta som en selvfølge.

Jentenavn er myyye lettere enn guttenavn. Husker når vi tittet på dette, før vi visste kjønn og etter. Guttenavn var helt håpløst, og vi måtte jo ha en navn i bakhånd, selv om vi var 99 % sikker på at det ble ei jente.

Du får ha lykke til med jobb på mandag turid. Går nok bra skal du se. Blir det for slitsomt, får du sikkert gått ned til ev. 60 % stilling :)

Tiden går nok fort skal du se BabyDior. Snart er du i uke 12 og ny ul/sjekk.... Men greit å få tatt en titt nå også, slik at du blir ekstra beroliget. Og så får du jo se den lille og hjertet. Er vel ikke så mye mer å se enda, men man ser i hvert fall liv :) Jeg sluttet også med akupuntur i oktober/november. Ble så mye sykdom, så jeg orket ikke. Får ta det litt mer nå på nyåret tenker jeg. Men først gyn nå til mandag. Hjelp. Gruer meg. Liker ikke dette. Noe mer fysj kan jeg ikke tenke meg. Tror ikke jeg kan føde noen gang jeg gitt :) Nekter å kle av meg.. .he, he. Har alltid vært suuuupersjernert!

Har som skrevet før ikke prøvd el-tester, men får vel kanskje kjøpe noen for å se om når jeg har det, om vi klarer å treffe! Tenkte å ikke "stresse" med dette, men taper jo ikke annet enn noen hundrelapper på det, pluss at vi faktisk kan klare å få til en spire :) og da tjener vi jo alt på det. :)

Nei, jenter. Nå får jeg ta kvelden snart! Ble inge ord til deg -lucy- i dette innlegg (bortsett fra dette), men du er nå ei av jentene "mine" for det :) He, he.

Sitter for øvrig på min heeelt nye pc som sambo kom hjem med i dag. Sååå gøy... Vi sitter nå her på stua, på hver vår pc (kremt), og tv'n står også på. Skikkelig sosiale i dag ja. He, he. Men jeg må jo bruke og prøve den nye pc'n mine... :)

Ha en god natt så skravles vi igjen :) Natta!

Skrevet

oj tråden vår var jo blitt SÅ lang allerede! godt du er tilbake babydior! tenkt at vi snart har vært hos samme gyn, dotten, ligget i samme stolen - rart å tenke på :) jeg har aldri vært så lettet i hele mitt liv som da jeg lå der og hun sa "alt ser fint ut, jeg ser et bankende hjerte". det var som om hundrevis av liter vann rant av meg (litt rant jo ut av øynene, naturlivis), men altså en underlig opplevelse! jeg unner deg så den når du skal se spira di snart, babydior - og deg også, igjen, dotten!

Jeg er nå neste 18 uker, er det to uker føre deg, turid? skal til ul på tirsdag, åhhhh! litt skummelt også, men stoler på god-følelsen. Vi tenker nå at vi ikke vil vite kjønn, men mulig nysgjerrigheten tar overhånd likevel. er enig i at det er lov å ønske seg et kjønn mer, jeg også - håper blittelitt på jente - men blir jo superglad og lettet når mini er ute, med eller uten mini-tiss :)

jeg kjenner ikke liv enda, mye rumling og tenker hele tiden - var det det? men altså ikke sikker. men det kommer vel hvert øyeblikk, åh det blir fantastisk. nyter magen så lenge, mer enn nok med det!

tips til el-testing, dotten - ta om ettermiddagen også, det var da jeg fant el og synes det hjalp veldig, også på innstillingen.

Da er det lunsj, klemmer til dere alle tre - som det blir spennende å treffe en dag!

Skrevet

babydior- hiv deg på ABC, da!!!! det har nemlig jeg gjort, etter veldig press fra venninner som er superfornøyde der! man trenger ikke se på seg selv som en super-føder, de legger bare til rette for at det skal gå uten smertestillende, gjør det ikke det, trilles vi over gangen og får der vi trenger. har lest masse om folk som har vært der, alle er så utrolig fornøyd! jeg søkte ikke før i uke 13 og fikk likevel plass, men sikkert lurt å være tidlig ute. jeg har første samtale der 4 februar. Lykke til!

Skrevet

Hei jenter :)

Phu..litt stress i hverdagen når man jobber med regnskap gitt...januar er en tøff måned! men men...bare noen uker til... :)

På mandag skal jeg på ul...så får vi se da..om det er ett lite bankende hjerte å se...eller...ser jo ikke hjertet, men en liten klump som flytter på seg :) åh gleder meg, samtidig som jeg gruer meg fælt da...

-lucy- : legen min og jeg snakket om ABC klinikken i går :) så det er vel store muligheter for at jeg kommer til å søke der!

Legen har allerede sendt inn vedr fødeplass, for jeg vil på Ullevål - og ikke Ahus...

Men jeg venter litt med å søke, så håper vi at det ikke blir en storm på ABC med termin 30.8 :)

Åh..nå er det jo snart helg da...blir bare å slappe av..har litt "smerter" i magen, og kvalm av og på...

Håper dere alle har det bra :)

Ønsker dere en super helg!

Stoooor klem fra meg

Skrevet

Hei!

Er innom for å ønske god helg :) Har litt å ta igjen på jobben jeg også, da det har en tendens til å hope seg opp når jeg er borte :)

Vel, har ikke akkurat stresset, men har jo fått unna myyye for det.

Håper alt står bra til med dere snupper! Tror jeg skremte turid vekk her fra jeg... da jeg snakket en del med henne på msn i går, og i dag har hun ikke vært innom gitt. Huff og huff... Fnis!

Hjelp -lucy-. Ja tenk at vi skal til samme gyn... Husk at jeg nå stoler på din dømmekraft, og er damen slem med meg, kommer jeg å tar deg!!! Da blir jeg sint da... Brøøøl! Nei, jeg skal vel overleve. Det som er dritt at jeg har fått time på ettermiddag, og liker å være REN når jeg går til legen. Etter en dag på jobben føler jeg meg ikke ren, så får vel ta meg en dusj her før jeg går... Huff. Sitter å gruer meg allerede :) He, he. Oppfører meg som den pysa! Tok hun 3d eller noe sånt på deg, eller bare tittet hun oppi der?? He, he.

Håper du får en flott opplevelse på ul på tirsdag da -lucy-! Det er alltid så flott. Ikke at jeg har så mange bak meg, men en vanlig og en 3d....! Fantastisk uansett :)

Og det er nok ikke lenge til du kjenner liv... Maks et par uker tenker jeg :) Får nok en sånn boble-/sommerfuglfølelse.

Masse lykke til med ul til deg på mandag BabyDior. Blir nok spennende kan jeg tenke, men også veldig begtryggende å se det bankende hjertet :)

Kos dere masse med voksende mager, kvalme og alt annet som hører til, og jeg lover å komme etter snarest :)

Klem

Skrevet

Ja dotten du skremte meg langt vekk no...hehe..:)nei da...var opptatt i heile går..Var på seinvakt og ein del styr før på dagen..men no er eg tilbake...Vore på jobb i dag og, og tidleg vakt i måro...No ligg eg på sofaen og slappar av...Merkar at eg begynner å bli sliten...Slitsomt med 2 små,samtidig som magen veks og veks...:)men skal nå ikkje klage...Har bestemt meg for å ikkje klage framover...hehe..det er mitt nyttårsforsett...!!:)

Lykke lykke til på ul på mandag og tirsdag...eg gler meg kjempemasse til eg skal på ul...håper berre fjellet er opent...så me kjem oss til sjukehuset..!!

Men no får eg vere litt sosial med min mann...hihi...:)

Ha ei fin helg jenter:)

Skrevet

He, he. Sorry. Var ikke meningen!

Skjønner godt du ikke har tid å være her døgnet rundt. Spesielt nå som du har begynt å jobbe igjen! Håper det går greit, og at du ikke er for utslitt! I så fall får du bare roe ned jobbingen! Det er viktigere at formen er bra, og at du har overskudd til hverdagen og familien sånn ellers!

Snakkes i morgen jenter. I dag skal vi ha pannekaker :) Nam, nam.

Klem

Skrevet

Oj, oj. Nå er det bare under 2 timer til jeg skal til gu... Huff. Gruer meg maaaaaassssse! He, he. Sommerfugler og store kampsteiner som kjemper om plassen i magen min nå.

Kommer sterkt tilbake senere i dag, eller senest i morgen, med hva ev. legedamen sier :)

Ha en flott dag jenter!

Klem

Skrevet

halloen jenter :)

måtte bare kikke innom en rask tur å fortelle at jeg så ett lite hjerte banke i dag...åh..det var bare så fantastisk, for jeg har hatt en rimelig tøff helg...ble supert lei meg og redd da jeg natt til søndag begynte å få kramper i magen...og de er der litt enda...Gyn'en min kunne berolige meg med at dette er normalt og at alt så kjempe flott ut!

Phu...

Masse å gjøre på jobb, men stikker innom en tur i kveld...

Håper alt er bra med dere!

Lykke til hos gyn Dotten ( du er der vel i skrivende stund...)

stor klem fra meg

Skrevet

Hei!

Da er jeg tilbake. Puh. Alt vel overstått og jeg overlevede :)

Så koselig da BabyDior. Så deilig å få en bekreftelse på at alt er bra :) Husker også at jeg hadde litt magekramper/mensmurringer til de grader i begynnelsen. Og det føltes virkelig som om mensen skulle komme, noe den heldigvis ikke gjorde.... :) Masse lykke til videre. Dette går nok så bra skal du se!!

Ellers sa legedamen at alt så supert ut. Hun kunne se at begge eggstokkene var fine, og den venstre hadde nylig sluppet et egg. Slimhinnene var helt supre og veldig klare, så det var ingenting i veien for at et egg kunne feste seg. Hun sa også at man ikke skulle se helt bort i fra at jeg kunne allerede være gravid, uten at hun kunne fastslå noe som helst, siden det var så tidlig, og uten helt å si det rett ut med ord. Men veldige hentydninger :) Pluss at hun vil vel ikke akkurat øke håpet mitt for mye. Jeg har hatt litt magefølelser/stikkinger først i perioden, rett etter mens, men sånn har jeg hatt før også, uten at det har vært noe. Men, vi får krysse fingre og tær for at det kan være noe der......!

Fikk ellers resept på Pergo, uten å spørre en gang. Om mensen kommer, så skal jeg begynne på dem rett etterpå. Dag 3. Hun sa jo at man kan risikere at det påvirker kroppen slik at den slipper 2 egg, og kan da risikere tvillinger. Jeg håper jo ikke det, men skjer det, så skjer det. Håper uansett at jeg slipper å bruke resepten :) Skal ta blodprøver mot helga, og hun krysset også av for hcg... Skulle tro hun VILLE ha beviser eller noe. He, he. Men, jeg tørr ikke være for håpfull. Så kjedelig om tante grusom skulle komme...... nok en gang.

Og -lucy-. Hun var ei kjempetrivelig og rolig dame. Likte henne veldig godt. Skjønner godt du anbefalte henne... Fikk jo innveldig ul når hun sjekket eggstokkene....! Synes absolutt det var verdt å dra til henne! Takker og bukker for tipset :)

Ha ellers en toppers dag jenter. Vil tro at stakkars turid er ute på jobb, så hun ikke har tid å bruke her inne. Skal se om jeg ikke får logget meg på til kvelden, men det kommer ann på den lille sjefen og når hun slokner i kveld :)

Klemmis :)

Skrevet

åh babydior - SÅ FANTASTISK!!!!! jeg husker så godt enda den følelsen om at alt så fint ut, at NÅ GÅR DET BRA!!!!!!!!!! så likt det er med oss, jeg hadde også fryktelige magekramper, vondere enn noen menssmerter jeg hvertfall har hatt, og det var derfor jeg tok ul'en så tidlig - også var alt fint. Nå går det veien for deg, det er helt sikkert!!

åh like fantastisk, dotten - at alt så så veldig fint ut!!! tenk tenkt tenk, jeg skal prøve å gire forhåpningene ned, men dette var jo lovende, da! var sikker på at du ville like henne, og også godt å tenkte på at hvis tanta - neineinei - så har du pergoen der, som jeg også har god tro på. nå kan du jo bare slappe av å la den perfekte kroppen din gjøre jobben!

Jeg føler virkelig at kroppen min jobber! magen har jo poppet noe voldsomt ut, og det er ømt og stølt rundt hele, merker det godt når jeg beveger meg og kan ikke sove på magen lenger. begynte også å blø neseblod i stad - uten at jeg merket det selv - lekkert...

Vi skal på ul i morra, åh spennende og litt skummelt!!!! men nå har jeg jo så god erfaring med ul fra forrige gang at det bare må gjenta seg! rart å tenke på at jeg i morra kunne visst om det er en liten gutt eller jente inni meg, men tror nok vi skal lure på det i noen mnd til :)

Nei nå går det veien for oss heldige jentene her, og det er jo så absolutt fortjent!!! er på kurs tom onsdag og bare innom jobb nå for å ordne noe greier - spørs om jeg kommer innom i morra, så da får jeg ikke gitt rapport før onsdag eller torsdag - så hvis dere ikke hører noe før, er det altså forhåpentligvis ikke fordi det er noe galt, men fordi jeg ikke får fortalt.

Gleder meg til å dele den fantastiske opplevelsen med dere!!!

Skrevet

Hei!

Innom en liten tur..... :) Ja -lucy-, er så glad alt så bra ut, og at jeg tydeligvis har el....! Men er også glad jeg slapp å spørre etter Pergo. Ikke det at jeg tror hun hadde nektet meg :) Hun var veldig hyggelig, og følte det ikke ekkelt i det hele tatt.....! Puh!

Så artig at magen har kommet så godt ut. Husker ikke når jeg sluttet å ligge på magen jeg, men det var da ganske tidlig, eller mulig jeg var rundt den tiden du er nå....:)

Gleder meg til å høre hvordan din ultralyd gikk også. Så glad det gikk bra for BabyDior, og at hun kan slappe av. Din er jo "ordinær", men like flott alikevel. Spørrs om dere klarer å la være å vite kjønnet da, om jordmor kan se det godt :)

Lykke til.... også med kurset.

Håper alt er bra med deg også turid. Nå må du ikke jobbe for mye :)

Klemmis jenter!

Skrevet

Tralllala... Er det bare jeg som er her inne nå da. Har dere forlatt meg...? Buhuuu! Neida. Vet at -lucy- er på kurs, turid jobber vel og BabyDior er også på jobb vil jeg tro :)

Alt bra her. Måtte bare skrive noen ord, slik at vi får dyttet opp innlegget vårt litt, sånn at det ikke forsvinner helt :)

Hei og hopp girlies :)

Skrevet

halliosen...er her jeg også en rask tur...altfor mye å gjøre på jobb i januar, så jeg får jo ikke tid til å sitte her :) tji hi...skulle fått betalt for å sitte her egentlig :)

håper på en liten spire til deg nå Dotten! Det fortjener du..

krysser fingrene for at det skal sette seg en snart...

har du tenkt noe mer på el tester eller?

klem og kos :)

Skrevet

jiiiiiiiiiiiipiiiii og tjoehei!!! hadde glemt helsekortet på jobb, så måtte innom å hente det før legetimen i morra tidlig - også fikk jeg da skrevet til dere!! det var så FANTASTISK på ul, mini var riktig så vill, viftet med armer og fingre, suttet på hånda, klødde seg mye i øynene og hodet, og sparket med beina :) det var helt utrolig og se, en sånn nydelig liten klump inni meg!!! jordmora var veldig hyggelig, tok seg god tid og lette lenge for å få fine bilder. alt så fint ut, så nå puster jeg om mulig enda mer ut! hadde morkaka foran - ved magen - så da kjenner jeg jo liv og spark litt senere, og muligens også vanskeligere for min kjære å kjenne (?), så det var jo bittelitt uflaks, men alt i alt så kunne likevel ikke dette vært mer perfekt!

Da svever jeg hjemover, og gleder meg til flere lykkerapporter fra dere andre jentene!

Skrevet

Hei på dere jenter...

her har internett klikka,men no har eg putta inn kontakten så får me tru det held ei stund....kjipt..!!

her sit eg og gomler ostepop og smågodt..hihi...riktig sunn i dag...har også svidd av masse peng..for eg å ei vennine bestemte oss seint i går kveld å reise på shopping i dag...så me har vore vekke heile dagen, og handla masse..hehe...kjøpte meg 2 nye gensere og 2 topper..og 4 BH-er for dei blir så utvaska at dei held ikkje så lenge....

Så fantastisk det må vere på ul lucy...nå gler eg meg berre enda meira:)teller ned dager...hihi..:)er 16 dager til eg skal...ville dere vite om det er gutt eller jente??me vil vite det...håper berre dei ser det...

Så bra det gjekk bra hjå gu...Hadde jo vore fantastisk om du var gravid no...hehe:)du får spørre etter resultatet på hcg når du har tatt blodprøvane...

nei blir ikkje så masse jobbing...var på jobb i går formiddag...har fri til fredag no...så er det jobbing i helga...

Neste veke skal eg til frisør og farge håret....er slik ein ettervekst atte fy..hiih

Håpa da ellers er bra med dekan :)

Ha ein fin kveld..skal snart krype under dyna...

Skrevet

Hei!

Oj, dagene går og tråden faller fort bakover på sidene her ja :)

Alt bra her. Har vel egentlig ingen symptomer, bortsett fra om jeg kjenner godt etter, og det er vel i bunn og grunn ingen symptomer i det hele tatt. Bare føler meg rar i magen, men som sagt, kun fordi jeg kjenner så mye etter. Regner ikke med at det blir noe denne pp'en heller, selv om legedamen var ganske så postivt. Vil ikke være for håpfull, da nedturen blir desto verre!

I morgen skal jeg ta en haug med blodprøver. Hun krysset av for minst 15 ting, bl.a. hcg, så det blir jo spennende. Skal faste i 12 timer først, p.g.a. prøve til bl.a. stoffskifte og kolesterol også! He, he.

Takk for det BabyDior, håper jeg også på en snarlig spire :) ... og jeg har tenkt på el-tester, men har ikke gått til innkjøp av noen enda. Venter å ser om tanta kommer først :)

Så gøy da -lucy-. Hi, hi. Husker godt vår ul også. Helt fantastisk og litt uvirkelig :) Så godt at du endelig kan puste skikkelig ut. Kan tro det hjalp masse på ev. bekymringer. Nå så du virkelig at du hadde en sprell levende baby i magen :) Så de kjønnet, eller ville dere ikke vite det? Hadde IKKE klart å la være. He, he. For nysgjerrig til det ja!

Vet ikke hvordan det er med hvor morkaka ligger, og hvordan man kjenner ev. spark. Husk de kommer ikke bare midt foran. De kan komme på sidene, høyt og lavt, så tror ikke du skal være "redd" for at pappan ikke også skal få kjenne sparkene :) De kommer, vær sikker :)

Håper ellers at du hadde en fint og interessant kurs :)

Hmmm. Internetten hos hjemme hos oss har også klikket, så det blir nok lite surfing på ettermiddag/kveldene her, men uansett hadde det ikke blitt før snuppa hadde lagt seg (så lenge hun ikke står opp igjen Turid.. he, he). Venter på nytt "modem"... og det tar tid gitt.

Ingenting er bedre enn å få shoppet litt. Jeg har også noen penger som ligger og brenner i lommeboka... :) Men tror jeg skal en tur til frisøren først, og så om det blir noe igjen, så får jeg kjøpe noe. Men som oftes kjøper jeg bare til snuppa..... :) Det er myyye artigere!

Ha en flott dag jenter!!

Skrevet

hei snupper

no har eg lagt sander for sin andre dupp i dag,så då kan eg sette meg litt ned her...:)

ein treng da ikkje å ha symptom på å vere gravid...eg hadde ikkje eit symptom på noko(bortsett frå uteblitt mens) når eg skulle ha victoria...var då 3 mnd på veg med ho når eg fant ut at eg va gravid..hadde ikkje mens,men hadde slutta på pillen...det hadde eg gjort noken år før eg,men då og uteblei mensen noken mnd,så eg var sikker på det var det som hadde skjedd då og...men den gang ei..hihi....

i dag e det 14 dager til eg skal på ul....mann min ha dessverre ikkje tid til å vera med på ul...så eg har fått med meg søstera mi...mann min var berre med på ul med victoria...Sander sin ul var han på reise i utlandet...så då hadde eg med meg mamma og svigermor...:)

gledar meg som ein liten unge...hihi....håper så inderleg me får vite kjønnet...har ingen følelse...desse kinesiske fødselskarta viser gutt...men dei viste jente med sander...så stoler ikkje heilt på dei:)

går det elles med dekan då??

nei ofte det dei kjem inn igjen til mamma og pappa...hihi...victoria kom inn igjen i går...men va flink å la seg etter ei stund...kjekkare å vera med mamma og pappa...

skal berre sjå at du er gravid dotten...når er det testetid???

Skrevet

Heisann! svever fortsatt etter ultralyden, ja :) mens det stod på, var det ganske uvirkelig, egentlig - at det som foregikk på skjermen skjedde inni min mage - så var mest lettet over at alt så fint ut, og synes det var gøy å se når mini beveget seg. Men merker at etterpå - så har det hatt store effekter. Nå tenker jeg virkelig at det er en liten baby inni der, inni meg, og når jeg ser på bildene synes jeg jo mini er så søt, merker jeg blir glad og knyttet til den lille klumpen på en annen måte enn tidligere. tenker også mer nå at der ligger mini og lever sitt eget liv, klør seg i hodet, sutter på hånde og driver på, mens jeg lever mitt liv. FAntastisk å tenke på.

Vi ville jo ikke vite kjønn -synes det er fint at mini forblir kjønnsløs noen måneder til. Men lurer på om ikke jordmor så kjønnet, mini skrevet skikkelig helt i beg og hun føyk raskt forbi dette bildet. Litt etterpå sa hun "hun" - som kan ha vært en forsnakkelse. Uansett, det er jo alltid usikkert om jordmor tror hun ser jente på ul, tissen kan jo være så mini :) så vi lever fortsatt i fin spenning. Rart jeg ikke hadde lyst til å vite det nå, egentlig, for da jeg var gravid sist ville jeg absolutt vite. lurer på om det nå også er litt en reaksjon på det, nå har jeg vært så rolig og alt ahr vært så annerledes at fokus har vært et annet sted. neste gang vil vi kanskje vite igjen.

Skjønner du teller ned turid - og så heldig søstera di er som får oppleve det sammen med deg!

Dotten - når er den store dagen???????? ååhhhhh!! jeg hadde heller ingen symp bortsett fra magesmerter som jeg vanligvis ikke har, så var derfor ganske sikker - men ikke kvalm eller alle disse andre typiske symp.

og babydior - hvordan er formen din - fysisk og psykisk? du har vært litt kvalm, du? jeg hadde aldri noen symp, så ikke uro deg hvis det skulle stilne litt. du har jo sett hjertet, og det hjalp vel også veldig?

Har hørt at når morkaka ligger foran kjenner man ikke ordentlig liv og spark før rundt uke 20-21, så må smøre meg med tålmodighet noen uker til, men koser meg med den voksende magen, det er jo stort nok :)

Nyt dagen videre, jenter!!

Skrevet

Hei jentene mine!

Hvordan er det med dere alle i dag?

Det har roet seg litt ned på jobb nå - går raskere og lettere for hvert år, men man unngår liksom ikke å tenke på om man kanskje har glemt noe...hmmm...ja ja...får håpe på det beste :)

I dag blir det noe så morsomt som å sjekke om momsen stemmer for november og desember...jada... :)

Åh - kan tenke meg du svever ja -lucy- , er jo bare så fantastisk..du har ett levende lite vesen i magen din :) også en veldig god opplevelse for deg etter det du har opplevd også...kjempe gla på dine vegne, og sender deg alt av lykkeønskninger :)

Og du turid84 - går tiden tregt for deg? du gleder det vel masse til ul kan jeg tenke meg :) - blir spennende å høre om de ser gutt eller jente da:)

Ellers så er vi jo alle int i når dagen er for deg Dotten? Nå må du komme deg på nett :) ( maser jeg om liksom, jeg som var borte i mange uker...) ja ja

Formen min ja...hva skal jeg si...kvalm og atter kvalm...noen dager er det bare helt fryktelig..som i dag...føler at det skal komme en "spystorm" når som helst...maten vokser i munnen og føler meg litt gjennomsiktig...(at alle kan se at jeg er gravid...) phu...ingen på jobb som vet noe enda...men er nok ei som har litt mistanke kanskje...men det er kun fordi hun er en sånn type som måler deg opp og ned for å se etter noen forandringer på kroppen din...huff, er ikke så veldig gla i sånne mennesker..man føler seg SÅ beglodd....ja, det var litt sånn utenom snakk ja.. :)

Så har jeg en god del "smerter" i magen / underlivet...det strekker litt liksom..men gyn'en min fortalte at det var normalt å ha smerter som kunne virke som menssmerter når en var gravid...(jeg har jo ikke hatt sånne smerter når jeg har hatt mensen..) men...alt er nok bra med den lille...gleder meg til UL 28.januar...håper tiden går like fort de neste to ukene!

Har klart meg bra til nå, når det gjelder psyken...prøver å ikke tenke så mye på det, slik at jeg ikke blir så knyttet...det er vanskelig men...nå vet jeg liksom hvor galt det kan gå...men jeg har en utrolig god magefølelse denne gangen...så jeg håper bare at den stemmer :)

Men nå må jeg ut å gå litt jenter, må ha litt frisk luft...så bedrer kvalmen seg kanskje litt...vi snakkes snart :)

Stor klem fra meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...