Gjest Skrevet 3. januar 2008 #1 Skrevet 3. januar 2008 Hei Sitter og funderer på sommeren 2008 og tenker litt på å leie et sommerhus i Danmark. Da jeg ikke har feriert der tidligere med barn ønsker jeg noen tips: 1) Hvilket sted er et OK utgangspunkt å bo, slik at man kan kan ta dagsturer til de mest kjente attraksjonene i Danmark....legoland osv. 2) Hvilke attraksjoner anbefales det å besøke. Mine barn er 3 og 5 år til sommeren. 3) Da vi ikke kommer til å reise sammens med andre familier er vi litt avhengige av å komme et sted der det er muligheter å bli kjent med andre familier som f.eks. leier sommerhus, slik at våre barn får noen å leke med. Er det noen områder / steder som kan anbefalest....? Om noen har tips på ett eller flere av mine spørsmål så hadde det vært flott! Ole J
ToPrinsesser<3 Skrevet 3. januar 2008 #2 Skrevet 3. januar 2008 Blokhus og Hals har jeg gode erfaringer med, begge stedene er kjempekoselige. Vi har leid hus gjennom Novasol og Dancenter. Et stykke å kjøre til Legoland, men en helt grei dagsutflukt, og veiene i Danmark er mye finere enn i Norge. Vi har bl.a vært i Kattegatsenteret og Aalborg Zoo som også er veldig fint for barna. Sykkelturer er flott, flotte sykkelstier overalt, og man kan leie "tilhenger" med plass til 2 barn. Dere kan også bo på feriesenter, da er nok sannsynligheten størst for mye unger rundt en. http://www.visitdenmark.no/norge/nb-no/menu/turist/turistforside.htm http://www.feriecenter-siden.dk/feriecenter/wcmPage.asp?PageNumber=15448
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2008 #3 Skrevet 6. januar 2008 Jeg anbefaler Randers Regnskov! www.regnskoven.dk Kjempeopplevelse! En tropisk zoo. Får følelsen av å være midt i jungelen! Små aper løper bortetter gelendret der man går, og fuler flyr vilt. Slangerom og flaggermusgrotte. De har en avdeling (kuppel) for hver verdensdel. Mine var 1 og 5 år da vi var der, og begge var kjempebegeistret. Anbefales veldig. Og så var Djurs sommerland en bra park. www.djurssommerland.dk Vi leide hus hos dansommer. Betalte ca 12000 for en uke i slutten av juli. Strøm kom i tillegg, men det var ikke mye. Var 10 sengeplasser + reiseseng som minste vår brukte. Vi var 6 voksne og 5 barn, så det passet perfekt. Og så var det basseng, badstu, boblebad, solarium, og masse uteleker og spill, f.eks crocket og badmington. 2-300 meter til stranden. Var 10-20 min til både djurs sommerland og randers fra der vi bodde. Tok ca 1,5 time å kjøre til legoland derfra. Skulle egentlig dit også, de vi reiste sammen med hadde en dag der. Men vi droppa den turen fordi jenta mi ikke ville. Det var sååå langt å kjøre til Danmark, så hun gidda hvertfall ikke kjøre til et land til... hehe.. Like greit, var visst lange køer overalt. Var i den verste høysesongen det da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå