Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Engangsstønad og fødselsstipend er ikke det samme.

Hvis du har lån og får stipend fra lånekassen, har du rett på det, tror jeg. Tror det er slik at studielånet du får i perioden etter fødsel blir omgjort til stipend.

Du må nesten høre med både lånekassen og NAV tror jeg...

da jeg spurte om dette tidlig i svangerskapet, ble jeg fortalt av noen snille damer her på BIM at jeg hadde rett på begge deler: altså penger fra NAV i form av foreldrepenger og fødselsstippend fra lånekassen:)

har permisjon fra studiet pga plager i svangerskapet, har ikke vert en dag på skolen. Og har istedet jobbet det jeg klarte for å få foreldrepenger og ikke engangsstønad...

uff, blir så forvirret av å lese inne på lånekassen sine sider, og de gangene jeg har vert på lånekassen for informasjon, er det faen meg ikke mulig å få ett vettig ord ut av dem.

Annonse

du har rett på begge deler. har du jobbet da siden du sier du har rett på foreldrepenger? foreldrepenge rettigheter om du har jobbet 6 av siste 10 mnd før fødsel. og fødselsstipend fra lånekassen om du skulle vært student i tiden du er i permisjon og du nå mottar støtte fra lånekassen. Eller du må i det minste hatt rett til stipend eller lån fra Lånekassen de siste seks månedene før fødselen. LÅnekassen bryr seg ikke om at du får foreldrepenger. link til lånekassen : http://www.lanekassen.no/templates/Page____3015.aspx

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...