Gå til innhold

Hvordan er det med dere, damer??

Anbefalte innlegg

Heisann hoppsan :)

Hvordan er formen deres, julidamer?? Har dere noe spennende fore i dag? Er magen kommet, og vekta på vei opp?? Hvor lenge igjen til ul?

Ja, altså.. jeg sitter her og kjeder meg og prøver å få tiden til å gå, for skal til jordmor om tre timer og håper å få høre hjertelyden idag, så timene går treeeeigt. Lillemor på to år herjer rundt her, men siden jeg ikke kan bevege meg lange biten uten å kaste opp (formen er begredelig i dag!!) så må hun leke seg litt alene, og det går heldigvis fint. Magen er der, men det er bare min vanlige mage og ingen bebismage enda, og vekta viser -5 kg. Har en måned igjen til ul, og gleder meg helt villt :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136421258-hvordan-er-det-med-dere-damer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei=)

Spennende å høre hvordan du og andre har det nå, ja=) ser deg for meg der du sitter, med ei lita jente svirrende rundt deg=)koselig, selv om kvalmen dessverre har tatt deg også..

Her har jeg notert 14 + 3 idag, og har første time til JM 14 januar og time til UL 5 feb.. Ellers, så er jeg kvalm som bare det! har spydd hver dag de siste 3 ukene, og gjenvlig siden uke 5 ca. Så, dette ser ikke ut til å avta med det første.. Når har du Ul da?

Er otroligt kvalm på ettermiddag å kvellen!! Må som regel alltid kaste opp da jeg ska legge den lille... Han må også leke lit med sig selv om dagerna, blir ju litt sutring da!!

Må sitte på legevakten imorgen å vente på time, må ha tabletter mot kvalmen å slimoppløsande!! Får ikke sove noe om netterna, bare hoster å får ikke puste (er ikke førkjøla)

Så har jeg fått jobb idag, begynner imorgen!! Håper detta ska gå bra... Har ikke jobbet sen aug 2006!!

heisann.Slenger meg på her eg.

Her har kvalmen avteke og forhåpentlegvis får eg meir energi gradvis etterkvart no og. Eg har nok gått ned eit par kilo, men magen ser og føles større ut. Kanskje innbilning, men ...;)

Enno er det lenge til UL. Skal ikkje dit før i midten av februar, så eg får berre smøre meg med tolmod. Det er alltid spennande å sjå det vetle nurket for første gong. :)

Lykke til hjå jordmor og med å høyre hjertelyden. Det er ein fantastisk god lyd :D

Jo her sitter jeg med vond rygg å bekken.... Æsj åsså! Får ikke gjort så mye her i huset.

Har vært sykmeldt siden 23nov, kjedlig ja. Går til fysioterapeut, hjelper litt det. Men vurderer kanskje naprapat... Noen som har erfaring?

Skal på UL 7 feb, er veldig spent.

Annonse

heisan,

tenkte jeg skulle henge meg på her. Kjenner meg godt igjen i de små historiene. Har vært ganske heldig når det gjelder kvalmen, men er så fantastisk trøtt og sliten. Prøver å røre på meg ved å trene litt, men det virker ikke på kroppen som det gjorde før. Jeg er i uke 13, og har andre jordmortime i slutten av januar. Gleder meg veldig...håper vi får høre hjertet...

Håper dere alle har hatt en fin jul...og en flott start på 2008...og at vi utover kan utveksle flere erfaringer,tanker og ideer. Dette er min første graviditet, og jeg er superspennt.

Petu

Jo, takk som spør; her er formen på opptur! :) Er 13 fullgåtte uker i morra, og siden den verste dagen til da i svangerskapet på lillejulaften har formkurven vært brått stigende, så det er deilig. Trøttheten er så godt som borte, og har ikke vært kvalm siden lillejulaften. Men da katet jeg også opp hele dagen.... Så det var vel da jeg gjorde meg ferdig med det kan det virke som..

Ellers passer jeg ingen bukser lenger, og på kvelden ser det ut som jeg er halvveis. Mannen min spurte meg i forgårs da vi skulle i bursdag til min mormor om jeg skulle gå i den stillongsen til henne?! (stillongs=tights, og med den tunikaen jeg hadde over var jeg vel ikke helt på bærtur klesmessig akkurat..) Han fikk ordre om å gå i klesskapet mitt å se om han kunne plukke en bukse som passet, da skulle han få en premie.

Gleder oss masse til den ordentlige magen kommer! :)

Og så var vi å så på barnevogn i går :) Det var litt surrealistisk... but nice :) (Dette er første barn og etter prøverør, så det er fremdeles utrolig uvirkelig)

Skal til første møte med jordmor den 15. januar, og det blir jo også kjempespennende.

He,he måtte le av det m stillongsen. Det samme kunne nok min sambo spurt om. Jeg har 13 fullgåtte uker på søndag. Jeg har vært i veldig fin form, men sliter nå med veldig hodepine og slapphet. Vet ikke om det har med sv.skapet å gjøre, men ble sm. i noen dager for å ta det m ro( og det var godt) Litt rart å starte opp med en sm. etter juleferie, skulle tro man var uthvilt da men...Har vært på loftet og hentet alle mammaklærne fra forrige sv.skap i dag..noe måtte gjøres da knappen på den eneste passe buksa spratt ut her om dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...