Gå til innhold

Noen som bor på Konnerud her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vurdert å kjøpe bolig der etterhvert. Ingenting er bestemt, men det er en av stedene vi prater om.

Kan noen fortelle litt om stedet? Det jeg lurer på er hvordan det er for barn, barnehager og skoler. Fritidsaktiviteter?

Hva heter de boligfeltene som ligger i gåavstand til senteret ?

Hvilke områder er de fineste? Både miljømessig og sosialt sett..

Hvordan er miljøet for småbarnsforeldre der? Vi flytter fra Oslo og kjenner ingen der oppe, så har selvfølgelig lyst til å bli kjent med andre (ca 30-40 årene).Hvilke fritidsaktiviteter er det for voksne ?

Er det områder der som man absolutt ikke burde flytte til og i tilfelle hvorfor?

Burde man i det hele tatt flytte til Konnerud? "Alle" sier det er så langt unna alt mulig og at vinteren blir 2 mnd lengre der....

Takk for svar:)

Skrevet

Dytter litt...

Skrevet

Samboeren min er fra Konnerud! Svigers bor der enda og kommer aldri til å flytte derfra, samme med tante og onkel også. Hadde selv villet bo der dersom vi hadde hatt råd til å kjøpe enebolig der, men det er for dyrt : (

Vinteren blir litt lenger, men det er vel egentlig bare bra hvis man er glad i ski og slikt? Mange fine skiløyper derfra. Konnerud har ogs et godt idrettslag og er jo absolutt bra for barnefamilier. Tar kun 5 min. med bil til Drammen, så så langt unna er det ikke.

Skrevet

Så hyggelig med svar:) Men hva heter de områdene som ligger nærme senteret der oppe? Tenker på handling og barnevogn osv. Må kunne kjapt stikke bort på senteret å handle. Titter jo på kartene på finn, men vet det er gangbroer og snarveier noen steder som ikke vises på kartet.

Skrevet

mamman til mathea ; Jaha, er du kjent der oppe eller? Hva er årsaken til at dere vurderer det?

Skrevet

Er ikke så kjent at jeg vet sikkert hva det heter der, men vet at Djupdalen, Tolerud og et annet sted jeg har fullstednig glemt hva heter...er langt fra senteret..

Tror kanskje Hallermoen er i nærheten av senteret og Gomperud ihvertfall..Samboer er ikke hjemme nå, så får ikke spurt han dessverre..

Skrevet

Mamma bor der, og jeg bodde der når jeg bodde hos mamma. Er kjempefint på Konnerud, og vinteren er ikke 2 mnd lenger der. Senteret er ikke så mye å skryte av dessverre, er ikke et handlesenter, mer et senter der du har det viktigste. Er f. eks bare utvendige ganger slik at du må gå utenfra og inn i hver eneste butikk. Det området rundt senteret består for det beste av blokker og rekkehus. Mamma bor på Hallermoen, og det er vel kanskje der de fineste husene ligger. Er du heldig så får du utsikt over hele Drammen sentrum. Er 3 barneskoler, så uansett nesten hvor dere bosetter dere så er det ikke langt til skolen. Er full barnehagedekning i Drammen så det burde heller ikke være noe problem.

Skrevet

Hei!

Konnerud er ett sted jeg absolut vil anbefale. Jeg er født og oppvoskt der, og er ett sted vi vil at våre barn skal vokse opp når vi kommer så langt!

Jeg ville personlig valgt og funnet ett hus på Jordbrekkskogen, utrolig fint sted å bo med barn. Der har du mange lekeplasser, ihvertfall 2 barnehager i nærheten. Og en av de beste barneskolene, som er Vestbygda.

På Konnerud har du Kiwi, Rimi og Meny! Men du har jo ett helt kjøpesenter i sentrum!

Skrevet

Ja er klar over at senteret bare har det nødvendigste, men det er akkurat det vi trenger i det daglige. Så lenge vi har kort vei til matbutikk tar vi andre ting vi trenger i helger i Oslo/Drammen

Skrevet

Er koselig på Jordbrekkskogen også ja;)

Skrevet

Fra Jordbrekkskogen går det buss til senteret så og si hele tiden! Tar maks 10min med buss.. Og ikke mer enn 30 min å gå til butikken!

Skrevet

Silje; hvor ligger jordbrekkskogen?

Skrevet

Men hva er det som gjør Djupedalen til ghetto da?

Ser jo masse boliger som blir solgt der.

Skrevet

Vanskelig å forklare! Hehe! Men du skal forbi Djupdalen *om du veit hvor det er henn*.. Hvis du veit hvor Vestbygda barneskole er henn, så bruker man maks 20 min å gå derfra.

Ble vanskelig å forklare.. Hehe! Men må si at det er den finseste plassen å bo med små barn! T.o.m min mamma sier det nå, og hu har bodd der i over 20 år:)

Skrevet

For det er mange utenlandske, og folk på trygd som bor der. Er for det meste rekkehus der.

Skrevet

Ville ikke flyttet til Djupdalen om jeg først skulle flyttet til Konnerud ihvertfall!!

Skrevet

ok:)

Skrevet

Hmm, ble feil link.. Men gå inn på gulesider og inn på kart! Så skriver du jordbrekkskogen der:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...