Gå til innhold

Flaks at lillegutt vekte meg i natt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt lå i senga mi i natt for han har vært en del syk i det siste. og siden det var så kaldt på soverommet hadde vi varmovnen på. varmoven lager sånn klikkelyd hver gang den slår seg av og på og hver gang varmovnen laget klikkelyd våknet lillegutt og søyt seg sikkelig og klenget seg inntil meg.

det har han aldri gjort før!

han lå å var urolig veldig lenge og det gjorde meg veldig våken selvfølgelig og plutselig laget ovnen skikkelig gnistelyd! jeg spratt opp og dro ut ledninga fort! det viser seg i dag at vi må kjøpe ny ovn, gnistrer skikkelig hver gang vi slår den på...tenk om jeg ikke hadde vært våken da det skjedde, kunne jo blitt brann! (ja jeg er en smule dramatisk:) fiine lillegutten min som "varslet" meg:)

Skrevet

Huff, så ekkelt! Er det en sånn oljeovn? De er skumle..

Flink gutt du har =)

Skrevet

Uff, skumle greier. Er det en sånn olje-radiator på hjul? De er så uforutsigbare. Har nettopp kastet to her etter lignende lyder.. Ekkelt å legge seg igjen etter noe sånt. Flink gutt du har!

Skrevet

Oljeovner er vel ikke skumle, det finnes jo de som barna kan ta uten og få varige brannskader, men de har også varmetårn nå, de kan ungene ta i trygt uten og få noen som helst varme på seg.

Skrevet

kjempeekkelt! er sånn vanlig ovn.. er ikke så veldig gammel heller. 2 år maks..:S

Skrevet

Det er skikkelig ekkelt!! Eg våknar også av den kneppinga som kjem i varmeovnar.

Så bra at dikkon oppdaga det og at det ikkje skjedde noko verre!!!

Skrevet

Vi fikk i hvertfall beskjed om at man ikke burde ha oljeovner på når man sov og ikke ha de på når man ikke var tilstede da jeg var på et brannkurs for ca 1 år siden. Det var brannmenn som sa dette, ikke jeg ;-)

Skrevet

De oljeovnene er skumle jo.

De starter en masse branner. Er jos tadig vekk advarsler mot dem.

Skrevet

det er ikke oljeovn! lillegutt sovna med en gang jeg slo av ovnen og sov godt hele natta..:) merkelige greier...

Skrevet

hvis olje ovner er så farlige.... hvorfor selges de da??? bare lurer jeg assa

Skrevet

Vi hadde en oljeovn som begynte å brenne, heldigvis var det mens vi var våkne...

Skrevet

Forstod jeg deg rett nå "devil in dark" at det finnes ovner som barna kan ta på uten å brenne seg?

Hva heter disse?

Hvor får man kjøpt de?

Skrevet

Nei, de er ikke skumle i det hele tatt. Sikkert derfor en av dem eksploderte natt til lille julaften og sørget for at en søt, eldre dame mistet alt hun eide. Huset var overtent i løpet av kort tid... Så jo, de er faktisk ganske skumle! Og dette var ikke en av de billige heller, denne kostet over tusen kroner. Jeg har blitt livredd for dem, jeg...

Skrevet

åh, nå fikk jeg en ekstra ting å bekymre meg over i dag.... sukk. jeg kan jo ikke gå ut å kjøpe ny ovn uten penger heller, så da får vi leve farlig da..

Skrevet

Uff, jeg og ble litt bekymret nå. Men jeg tror at hadde de vært farlige, da hadde de jo aldri vært til salgs.

Så lenge man sjekker at det ikke er fuktig under ovnen (det gjør jeg av og til) så tror jeg det går bra:-)

Vår lager også litt lyder av og til, slår den av jeg da..

Skrevet

Oljeovner er bedre enn elektriske i forhold til astma og allergi. De kan være skumle som noen her nevner (eks: gammel-dame-eksplosjon-osv), men hvis man følger anbefalingene - dvs kun har den på når man er i rommet, og våkne, og skifter dem ut ofte (maks 3 år) så skal det gå bra.

Skrevet

Vår tok å fyr å startet å brenne, var heldigvis hjemme og våken. Bare på sekunder stod den i full fyr. Dette var en dyr en som IKKE stod på list over farlige ovner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...