Gå til innhold

Åh, så forvirra..hva velger jeg??

Anbefalte innlegg

Var en liten runde og titta på vogner igår.. Var rimelig sikker på at Simo kombi er det rette valget.. men så har et vennepar kjøpt TFK twister (den med svingbart forhjul), som jo er en pen vogn. Gubben likte den vogna, jeg er kanskje ikke fullt så begeistra; synes forhjulet svinger litt for mye uten grunn når du triller rett fram- ble litt vanskelig å manøvrere..men det er kanskje en tilvenningssak?? Så synes jeg kanskje at vogna var litt ustabil, altså at man fort kan velte den, og kalesjen var kanskje i minste laget..

Men; den er jo lettere enn Simo, tar litt mindre plass, men kan kanskje ikke brukes like lenge som sovevogn som Simo??

Og Simo er jo en klassisk vogn, med gode kvaliteter. Og er vind og vanntett (noe som funker bra her i Trøndelag). Men den er jo litt tyngre å trille da..

Vi bor i hus, så vi slipper å tenke på trapper osv, men har ikke plass til å lagre vogna når den ikke brukes, så den må legges sammen, og settes på høykant i gangen, samt at bagen må lagres inne..Utenom det har vi ingen andre hensyn som må tas (har stor stasjonsvogn). Nå må jeg legge til at vi skal flytte i løpet av året, så da får vi større entre og forhåpentligvis egen inngang..

Så hva velger vi?? Er veldig mote i byen med den TFK, men det er mye brostein her, så jeg ser mange rister seg av gårde bortover gatene..Og en trehjulsvogn er kanskje tyngre å trille på vinteren enn firehjulsvogn?? Noen som har erfaring med begge vognene??

Fortsetter under...

Jeg har TFK. Brukte den med hardbag til barnet var ca 7-8 maaneder og likte den kjempegodt. Kjempegod og trille (ingen problemer med forhjulet). Men da jenta mi for over i sportsdelen syntes jeg hun "druknet" litt + at hun kunne bare sitte fra meg, som verken jeg eller hun syntes. Saa jeg kjöpte meg en brukt Emmaljunga classic sportsvogn til 500kr, og det er nytt liv. Hun trives mye bedre, sover bedre og jeg syns det er mye mere göy og gaa ut og trille naar vi ser hverandre. Kommer til og ta ibruk TFKen igjen naar hun blir större og vil sitte fram.

Hadde jeg trengt og kjöpe vogn igjen hadde jeg funnet meg en pent brukt vogn (simo, emmaljunga e.l.) og brukt den de förste 14-18 maanedene og saa kjöpt meg en 3 hjuling etter den tid. 3 hjulingene er geniale for tyngre barn forde de er saa lette og kjöre.

I tillegg har jeg en trille som ligger alltid i bilen (buggster) som er kjempedeildig, da slipper jeg og tenke paa aa putte vogn i bilen hvis vi skal noe.

Takk for svar damer :-) Har grubla i hele dag, men etter å ha snakka med ei som skulle få jentungen til å sove i ei trehjulsvogn i sterk vind- og til slutt måtte ta inn ungen fordi vogna rista så i vinden at ungen bare hylskreik, da sier valget seg selv..

Så da blir det Simo, selv om den er tung. Vi bruker jo ikke bilen så ekstremt mye heller, så det blir ikke så mye løfting inn og ut av bil med den..Og det går jo an å kjøpe en 3hjuls for trilleturer/joggeturer i marka når lillemann er stor nok til å sitte..

Hihi, da skal jeg spurte til barnas hus og handle mens salget enda pågår:-)

Synes ikke det har vært noe problem å løfte den inn og ut av bil jeg da men..

Men når junior nærma seg 10 kg, da begynte den å bli litt tung og stor, så da kjøpte jeg en Emmaljunga Scooter..

Så nå bruker vi bare Simo'n som sovevogn her hjemme..

Masse lykke til på barnevogn-kjøp =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...