Gå til innhold

Ringte NAV i dag... Makan!

Anbefalte innlegg

Skrevet

På grunn av de nye reglene, med opptak kun i august, blir ikke barn født etter august i år prioritert ved neste opptak fordi de ikke har fylt ett år ennå. Har du hørt på makan??

Altså blir ikke vi prioritert før august 2009 -da er tulla 1 år og 9 mnd.

Herregud så urettferdig!

Og selv om det -mot formodning blir full barnehagedekning i år, må en regne med +/- 3 måneder...

For et system sier jeg bare!

Det sies at samfunnet er basert på at man planlegger å få barn. Men hva er vitsen med det, når det kommer nye ordninger hele tiden?

Dessuten er de fleste barn ikke planlagte...

Velferdsstat my ass!

Skrevet

Sånn har det vært hele tiden her i Oslo iallefall. Fordi kommunale bhg ikke tar inn barn under 1 år uansett. Private er det mulig å få plass i, der gjelder det å smiske. Det er fremdeles løpende opptak, men da prioriteres de som var med i hovedopptaket(les: de eldste barna) og det er jo rettferdig da. Før var det jo sånn at en på 1 år kunne få plass mens en på 2,5 år kunne få avslag. Det er jo mye mer urettferdig.

Skrevet

.. men hva har dette med NAV og gjøre??

Skrevet

Vi fikk plass i hovedopptaket til barnet vårt som ikke var fyllt 1år. I Oslo altså.. Var andre barn som stod på ventliste...

Skrevet

Det dummeste jeg ser er nordmenn som mener de ikke bor i en velferdsstat.. Jeg tror du trenger å få satt problemene dine i perspektiv.

Lykke til med jakten på dagmamma, et halvt år er ikke all verden vet du:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...