Gjest Skrevet 3. januar 2008 #1 Skrevet 3. januar 2008 Jeg skjønner ingenting, sånn som dette var det ikke sist. Da sluttet kvalmen tvert i uke 11, trøttheten var borte i uke 13. Denne gangen er det helt annerledes! Jeg kan gå og brekke meg en hel dag, jeg spyr ikke så ofte, men det hender av og til. Skikkelig slapp og bare uggen...veldig kjedelig!! Dau cola, loff, farris og eplejuice er allerede prøvd...har ikke noen særlig effekt egentlig. Er bare sånn jevnt småkvalm! Og så skjønner jeg ikke helt hvorfor jeg har lyst på sjokolade når jeg er kvalm!? Det henger jo ikke på greip i det hele tatt! Hva hjelper hos dere? Og har det gått over enda? (hvor langt er du på vei)
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 3. januar 2008 #2 Skrevet 3. januar 2008 postafen hjelper (med da skal man være forsiktig med bilkjøring), og ingefærtabletter (fåes på helsekosten). Seabands har tatt verste toppen av kvalmen her i gården, men ikke all. Er i grunn ganske lei av å kaste opp nå, har gjort det hver dag siden uke 6 eller deromkring, og nå er jeg snart 14 fullgåtte uker. Husker med gru forrige svangerskap der jeg kastet opp hele svangerskapet.. Håper virkelig det roer seg før denne gangen.
Gjest Skrevet 3. januar 2008 #3 Skrevet 3. januar 2008 Oi...huff...da skal jeg jo egentlig ikke sitte her og klage...er ikke ofte jeg spyr. Ingefærtabletter skal prøves. Stakkar..skjønner du er lei! Håper det gir seg hos deg også snart!
reekleim *fødeklar* Skrevet 3. januar 2008 #4 Skrevet 3. januar 2008 Fikk et tips her inne om biola med frukostblandning i, det hjelper veldigt på meg men håller ikke så lenge dessverre. så det må inntas mange ganger om dagen. Lykke til. det er hemskt å må så dårligt hele tiden...
Realisten Skrevet 3. januar 2008 #5 Skrevet 3. januar 2008 Revet ingefær i varmt/ lunket vann. Smaker ikke noe særlig når man er kvalm, men har hjulpet meg. Er selv i uke 18 og blir kvalm når jeg er sliten og/eller trøtt og når lodsukkeret er lavt.
Veda Skrevet 3. januar 2008 #6 Skrevet 3. januar 2008 Hei Jeg kastet opp fra uke 6 til ca17. nå er jeg vel ca 19 uker på vei. den konstante kvalme følelsen har heldigvis sluppet taket, så jeg føler jeg lever litt nå. LÅ konstant i 3-4 uker helt utmattet. Nå har jeg bare litt lukt problemer som gjør at jeg kaster opp noen ganger i uka, men d tar jeg helt med ro. Jeg gikk også på postafen i 3 uker, morgen og kveld, enkelte ganger med 2 tbl morgen og kveld... grusomt..... d hjalp noe på meg. seabands brukte jeg hele tiden i ca 11 uker uten å ta av:s ingefærkapsler var bare tull for meg synes jeg. skuffet.... kjøpte også vit B6, som heter noe annet også..... vet ikke hvor mye d hjalp men turte ikke å slutte med de, var altså så desperat, trodde jeg ville dø et tips til deg, ikke tving i deg noe av mat osv bare fordi enkelte sier d hjelper. spis d magen vil ta imot, d som du psykisk godtar. d roer seg garantert noe etterhvert. for d er ikke like ille hele tiden... synes d gikk litt i faser for meg:)
ballblom Skrevet 3. januar 2008 #7 Skrevet 3. januar 2008 Hehe, rart hvordan svangerskapet utarter seg altså.. jeg var knapt kvalm i første trimester, men nå (uke 17) er jeg konstant kvalm. Brekker meg stadig vekk, men lite oppkast heldigvis.. krysser fingrene for at dette ikke har tenkt å vedvare. Frisk luft gjør at jeg brekker meg oftere..kjemperart! Eneste som ser ut til å hjelpe litt for meg er å spise regelmessig, tiltross for at mat ikke frister :-)
mto2 Skrevet 3. januar 2008 #9 Skrevet 3. januar 2008 Sjokomelk hjelper ofte meg. Elles så hjelper det godt å ete lite og ofte. Og å styre unna melk om morgonen så sant det ikkje er sjokomelk. Merkeleg, men sånn er det... Er 26+3 og har ein og annan dag med kvalme fortsatt. Som deg - mest brekningar og lite oppkast.
Gjest Skrevet 3. januar 2008 #10 Skrevet 3. januar 2008 Sjokomelk har faktisk vært det eneste jeg har hatt lyst på enkelte morgener!! Helt merkelig.....logisk sett burde sjokolade være noe av det verste når man er kvalm...men ikke når jeg er gravid! Syns det er så rart! Heldigvis gått bra i dag, ikke noe mer spy, men du og du så slapp og uggen...
Mullemor Skrevet 3. januar 2008 #11 Skrevet 3. januar 2008 Jeg er fortsatt kvalm hver eneste dag, men det går litt mer i bølger nå enn det gjorde tidligere. Og så lenge jeg spiser jevnt holder jeg det i sjakk. Blir veldig kvalm når jeg er sulten, eller blir sliten. Så det prøver jeg å unngå. Det jeg ikke skjønner, er at jeg plutselig noen morgener nå har begynt å kaste opp absolutt alt jeg prøver å putte i meg, og det varer til langt utpå dagen. Jeg har spydd mye, men det har aldri vært sånn.. Noen andre som har opplevd at den tilstanden har kommet så sent?
kees_me termin 14/6-07 Skrevet 3. januar 2008 #13 Skrevet 3. januar 2008 Hei, er i uke 19 og er akkurat kvitt kvalmen(trur eg). Det som har hjulpet og som eg fortsatt sverger til: Total avhold fra melkeprodukter og fete sauser. Men det som virkeli har gjort utslaget er Sitron! Var legen som anbefalte det, sitron forvirrer visstnokk sansene dine. Eg drikker vann med 1/2 sitron i og iste med sitron. Iste drikker eg hver morgen før eg spiser eller gjør noe annet. Slet mye med kvalme, har tatt av meg 7 kg og har spydd hele dagan.... Er normalvekt, så håper vekten snart snur og begynner å gå opp=)
AS og lillemor=) Skrevet 3. januar 2008 #14 Skrevet 3. januar 2008 Hei hei=) Jeg er kvalm enda og har spydd hver dag de siste 3 ukene. Er 14+3 idag, og har spydd siden uke 5. Ser ikke for meg at dette skal avta med det første, så forbereder meg på å ha det slik til termin. Så, får jeg heller bli positivt overrasket om kvalmen osv plutselig forsvinner=) hehe.. Sure grønne epler er det eneste som fungerer.. Ellers, har jeg SeaBand på og ingefærtabletter med meg overalt.. De to sistnevnte fungerer dessverre ikke lengre da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå