Gå til innhold

vanlig at jordmor sjekker om man er moden uke 39?


lindispindis

Anbefalte innlegg

skal til jordmor idag,og tenkte jeg skulle spørre hun om hun kan sjekke om jeg er moden! men har hørt at det er noe de ikke gjør før man er på overtid.fordi de ikke vil "grafse"unødvendig inni der! er det forskjellig praksis fra helsestasjon til helsestasjon det der?at noen jordmødre sjekker,mens andre jordmødre ikke vil det. Noen som vet? Noen som har blitt sjekket eller spurt om å bli det,men fått nei?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

min jordmor sier at man ikke gjør noen underlivsundersøkelser annet enn hvis man mistenker at det kan være noe galt - det har visst ingen som helst hensikt hvis alt virker normalt.

 

men, som førstegangsfødende vet jeg ikke om dette er normalt eller ikke??...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jordmor tok vaginal kontroll på meg i uke 36 og i nå i uke 38. Hun måtte kjenne om hode hadde festet seg, noe som var vanskelig å kjenne på magen (hadde ikke det desverre men men). Nå spurte jeg om hun kunne kjenne om jeg hadde åpning. Hun var egentlig ferdig med kontrollen, men sa at hun kunne godt gjøre det. Jeg fikk konstatert at jeg hadde ca 2 cm åpning og var klar og moden. Jeg vet at jordmødrene sikker vil unngå å ruske for mye opp i der, pga at det kan få fortgagn på fødselen. Jeg tror at siden jeg ligger godt over snitt i magemål så er hun ikke så bekymret for om det settes igang litt før tiden (men dette er bare antalgelser så jeg vet egentlig ikke). Lykke til iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spurte om hun kunne sjekke,og det gjorde hun!:) men hun sa det ikke var noe poeng i og gjøre det..men jeg sa jeg synesdet er bedre å vite det! jeg var moden,og hun fikk inn en finger,så det vil vel da si at jeg har 1 cm åpning da?..:)er vel ikke noe å skryte av,men vet iallefall at det skjer noe der nå:) så blir mye sex fremover nå!!haha;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...