Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #1 Skrevet 3. januar 2008 hei alle sammen:) lurer litt på hvordan andre her inne på dette forumet opplever vektoppgang/vektnedgang... jeg selv var livredd for å legge på meg mye da jeg fant ut at jeg var gravid. jeg er ei ganske stor jente, men ikke så veldig høy:) uansett, er nå 32 uker ut i svangerskapet og har gått ned 8 kg, har verken kastet opp noe spesielt eller endret kostvaner, spiser faktisk en del snop og ellers et uendret kosthold fra før graviditeten. er det slik at vi "store" jenter ikke legger på oss like mye som slanke gravide? er jo litt merkelig det og siden vi er akkurat like gravide og spiser slik man alltid har gjort....?
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #2 Skrevet 3. januar 2008 det lurer jeg også på.. føler selv at jeg har litt "plass" til en baby i magen og at jeg kanskje bare vil fylles ut litt.. Så da vil det kanskje ikke bli så mye mer enn babyens vekt evt jeg legger på meg.. Aner ikke.. Jeg tenker nå så mye rart også
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #3 Skrevet 3. januar 2008 jeg vet ikke, jeg er nå 23 uker gravid og har ikke gått opp noe, men jeg merker jo at magen har blitt større. Går på Adipol på Rikshospitalet og de sier ikke noe på det, men skal på tilvekst ultralyd på mandag.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #4 Skrevet 3. januar 2008 jeg var 97kg når jeg ble gravid, er nå i uke 25+6 og har godt opp ca 8kg. jeg synes nu jeg er heldig, for d er bare over magen og brystene jeg har lagt på meg. jeg spiser også d sammen som jeg gjore før jeg ble gravid, men er blitt minder mosjon pga bekkenplager. men tror d er veldig inviduelt hvor mye man legger på seg eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #5 Skrevet 3. januar 2008 Jeg gikk opp noen kilo i månedene før jeg ble gravid, og i svangerskapet gikk jeg ikke opp før i uke 28-29. Tror nok at kroppen regulerer seg selv litt, ja. Nå som det nærmer seg slutten ligger jeg på samme nivå som jeg gjorde på samme stadie i forrige svangerskap, men da startet jeg altså mye lavere. Og alt gikk av igjen, men noe kom på da jeg trappet ned og sluttet og amme, og altså litt mer rett før jeg nå ble gravid.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #6 Skrevet 3. januar 2008 jeg har gått opp 5 kg, er nå 34 uker på vei. synes det er kjempegreit da jeg veide hele 118kg før jeg ble gravid. regner med å gå ned en del når jg begynner å amme også ble liksom ekstra motivert til å være spise sunt å mosjonere når jeg vet at det faktisk går an:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå