Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #1 Del Skrevet 3. januar 2008 Jeg skriver dette innlegget for å lette litt på tankene. Ble gravid med en jeg kjenner og har kjent i en 3 års tid etter et uhell, og nødprevansjon som ikke fungerte. Dette var en opprivende situasjon for meg, men siden jeg snart blir 26 og føler at mange ting er på plass i livet mitt, så visste jeg at dette skulle jeg klare! BF er ikke intr., og vil ikke vite av barnet. Det har jeg innsett og forstått, og har heller ikke mast eller kontakta han - overhode! Familien min er glad, venner støtter meg osv. Jeg selv er også lykkelig Er så heldig at jeg ennå har fått kjæreste, en fantastisk gutt som stiller opp og støtter meg, og som virkelig er der når jeg trenger han. Og det skal også andre mennesker rive ned hos meg. Men har i det siste begynt å få spm rundt det at jeg er alene ( da de fleste har fått med seg at jeg har vært singel de 4 første mnd av sv.skapet). Og deretter stygge kommentarer om at barnet ikke vil få det bra, at alle barn har rett til en mor og en far, at jeg burde skamme meg osv. Dette gjør så utrolig vondt og skyldfølelsen raser inn over meg. Blir så utrolig lei meg. Litt vanskelig å løfte hodet og bite tenna sammen nå. Er livredd for hvordan framtiden blir mtp dette, om jeg vil bli "grilla" på denne måten for bestandig av andre. Jeg er jo ikke akkurat den første dette skjer med, og heller ikke den siste. Noen med liknende erfaringer, og kanskje noen gode råd? Føler meg kanskje veldig hårsår for tiden, og greier derfor ikke svare skikkelig for meg heller. Om du ikke har noen gode råd, kom gjerne med oppmuntrende ord Hadde vært godt. Klem fra ei frustrert og gravid. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136419461-lei-meg/
Gjest Skrevet 3. januar 2008 #2 Del Skrevet 3. januar 2008 Hei:) Kan ikke si at jeg vet hvordan du har det, men i mine øyne så virker det jo som om barnet får både en mor og en far! Det at andre kommer med slike stygge kommentarer, skjønner jeg egentlig ikke. Vet om MANGE som ikke er sammen med bf, og heller aldri vært det, og som har fått seg kjæreste i svangerskapet. Så vidt jeg vet har ikke de fått slengt stygge kommentarer etter seg. Jeg synes du er kjempe heldig som har funnet en som stiller opp for deg, når bf ikke gjør det:) Og det burde andre også. Er selv alene, og det blir mye snakk og drittslenging(er 16år) vet jeg. Stå på, og ikke bry deg om alle kommentarene. Gled deg over den lille i magen og kjæresten din:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136419461-lei-meg/#findComment-136419507
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #3 Del Skrevet 3. januar 2008 Neineinei, DU bude ikke skamme deg, selvfølgelig kommer barnet ditt til å få det kjempe bra! Så, ikke bry deg om de komentarene, for er det virkelig noen som burde "skamme" seg, så er det BF'en som ikke vil vite av barnet.. Så NEI du burde ikke skamme deg!!! (Jeg er i litt omvendt situasjon jeg da, her vil BF ha ALT med barnet å gjøre når den tiden kommer, både omsorg og ansvar, virker som han vil ta fra meg barnet, pga hannes egene egoistiske behov og drømmer.. Føler meg litt truet) Dette klare du kjempe fint, ikke bry deg om komentarene du får! Stå på Du er en voksen og moden dame, sikker masse livserfaring osv du har ikke noe grunn til å gå med hodet nede! Vi lever jo i 2008, så alt er ikke like firkantet osv.. Det er no nesten ingen nå til dags som har den "perfekte" familien, med mor, far, barn, hus, bil, båt, huns osv osv.. Heldig er du også, du har vennene dine, familien og ikke minst en kjæreste som støtter deg Gratulerer!!! Jente 19 år og gravid (er kansje litt frustrert jeg også Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136419461-lei-meg/#findComment-136419613
Gjest Skrevet 3. januar 2008 #4 Del Skrevet 3. januar 2008 Det slutter aldri å forundre meg at andre mennesker tror det har så mye de skulle ha sagt når en jente/dame velger å bli alenemor, utrolig frekt og trangsynt av folk å si slike ting til deg! Du skal ikke ha skyldfølelse for det, herregud er da mange barn fra ekteskap som ikke har far som stiller opp, men vi er liksom egoistiske fordi vi er alene fra starten av.. Nei de menneskene som sier dette til deg har rett og slett ikke peiling på hve de snakker om! Hadde du tatt abort feks hadde de sikkert funnet noe galt med det også, noen mennesker bare må gni inn ting uansett hva du gjør! Rådet mitt er å si til disse folkene at din situasjone og ditt barn faktisk ikke angår dem og at de ikke har noe med å dømme deg eller kommentere dine valg på en slik måte, hvis de virkelig bryr seg om deg skal de støtte deg ellers får de holde kjeften lukket! Uansett hva de sier kommer dette til å gå kjempebra!Å være mamma er rett og slett helt fantastisk selv om du er alene med barnet:) Jeg fikk selv en del kommentarer type du kommer til å bli en dårlig mor for du liker å feste, du liker å ha mye sex, du er ikke mammatypen osv.. og fikk høre at barnet mitt kom til å lide hos meg og aldri få det bra, stakkars barnet som fikk meg til mor og at de vurderte melde meg til barnevernet fordi (da var han ikke født enda) jeg var så glad i å feste at han helt sikkert kom til å bli vanskjøttet.. Jeg orka ikke diskutere med dem, jeg har kaldt motbevist alle deres påstander og vært en god mamma for sønnen min, mer enn det trenger man ikke:) Så vær en god mor for barnet som kommer (tviler ikke på at du blir det) og lukk ørene for disse menneskene, de vil fort nok innse at barnet ditt får alt det trenger selv uten en far! Stor klem til deg:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136419461-lei-meg/#findComment-136420545
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #5 Del Skrevet 3. januar 2008 Det er lite å ingenting å bry seg om.. VIRKELIG. Min søster har DEN overklasse svigermoren, hun spørte ikke om jeg hadde kontakt med bf, hun synst det var så normalt at foreldrene ikke var sammen lengre at det var liksom ikke et tema engang.. - å hun er skikkelig gammeldags å VELDIG overklasse... Uansett finnest det folk med formye meningeom saker å ting de faktisk ikke har anelse om.. Jeg selv har vært alene hele svangerskapet å har 28 dager igjen til termin.. når folk spør meg.. sier jeg det som det er.. vi gikk ifra hverandre (en fin måte si han gikk ifra meg på) Folk har ikke noe med et uansett.. om de begynner slenge med kommentarer kan du fint svare: bra for deg at du ikke skal leve mitt liv da" Jeg er ganske hissing av natur.. å sier fort klar beskjed visst noen begynner med noe.. For det første er det ikke et valg vi alltid velger selv. For det andre er det bedre å bo med en foreldre en 2 som bare krangler/ ikke kommer overens For det tredje er det faktisk visst at barn som vokser opp med en forelre ofte/alltid blir mer nede på jorden enn andre barn (jordnære) Jeg har selv vokst opp med en mor, å en far som bodde på andre siden av norge, med en ny familie.. Jeg er faktisk kjempe gla for at j heller vokste opp med min mor enn med de begge.. Bedre barndom enn det jeg har hatt kan dere lete lenge etter.. SÅ det er bare vas hva folk sier.. Det kommer an på situasjonen.. går ikke an å si at et barn ikke kan ha det godt ved å vokse opp hos bare sin mor.. - folk uten store nok perspektiv vil jeg si.. å jeg snakker fra egen erfaring.. Bare ikke bry deg med det.. du er den du er... å stå for det... er du alenemor så er det din deal ikke andres... Å du er også særdeles mye heldigere enn andre alenemødre.. som ikke har en som er der for dem.. Så ... håper du ikke tar deg nær av det.. noen folk er bare født til å være trangsynte.. :) Jeg sier klart ifra om hva jeg mener om slike kommentarer å meninger.. da pleier folk ofte å holde kjeft .. Lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136419461-lei-meg/#findComment-136421100
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #6 Del Skrevet 3. januar 2008 Tusen, tusen takk alle sammen! Det var utrolig godt å lese innleggene her, og jeg er så enig i alt som er blitt skrevet! Varmet kjempemye, og må igjen takke for at dere kom med råd, innspill og egne historier! Mange klemmer fra HI Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136419461-lei-meg/#findComment-136422518
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå