Gå til innhold

Hva gjør dere permisjonsdagene før babyen kommer?


Gjest

Anbefalte innlegg

Nå har vel mange her inne begynt på permisjonen...så hva gjør dere egentlig på dagene? Før jul, da jeg var sykemeldt, så gikk det greit, fordi jeg hadde så mye å stelle med; husvask, klesvask, baking og julegaver+julekort som skulle ordnes. Men nå har jeg gjort alt... Frysen er full av bakst, leiligheten er ren og pen, klærne til baby nyvasket og brettet og til og med mor har slått på stortrommen og barbert leggene sine (det var et helv... slit, men med så mye vann i beina, i tillegg til herlige mengder hår, så kunne de nesten forveksles med herre-legger, og det vil man vel ikke akkurat risikere...) Så nå sitter jeg her og dingler med beina og kjenner at jeg er heeeelt klar for det nye familiemedlemmet. Kjenner at jeg ikke er fullt så klar for at den lille tar seg gooood tid, for mor er utålmodig! Prøver å slappe av, lese bøker og bare nyte fridagene, men jeg klarer ikke konsentrere meg, fordi tankene hele tiden vandrer til den lille i magen som jeg er så fryktelig spent på...! Har enda elleve dager igjen til termin, men lille venn; du er hjertelig velkommen nå!! *lokke*lokke*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, hva skal en finne på?! Litt i samme båt, men har 20 dager igjen til termin! Lurte på å ta en tur på salg, men oker ikke noe særlig pga bekken -og så passer jeg jo ingenklær likevel, he he. Dessuten tør jeg ikke handle inn noe mer til baby heller. Så utenom det så blir det vel TV-titting, internett, lese osv.. Alle andre er jo på jobb også! Lurte på å kjøpe med meg et kryssordblad, eller noe, og sette meg på en kafè, bare for å ha folk rundt meg uten å måtte traske for mye- godt å komme seg litt ut av huset :o) Men vanskelig å ikke tenke på og vente på baby..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det blitt endel strikking, lester, votter, lue - til voksne. Alltid noen som ønsker seg, og greit å ha noe å gjøre. Men har endel vann i kroppen, så blir fort nummen i fingrene. Har 2 dager til termin, men ingen tegn til at noe skjer her, så får hamstre litt mer garn. Og lydbok på biblioteket, så går vel tiden, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dagdrømmer

Tja... er vel ikke kommet så langt i forberedelsene enda... Men i morges fikk jeg ånden over meg og har ryddet ned det meste av julepynten, strøket løpere og lagt på bordene, hangt opp klær og satt på ny maskin, kost meg med frokost med frøkena før levering i bhagen. I det hele tatt kommet godt i gang, så nå er vel kruttet snart utbrent, he he. Har noen ærend å gjøre i dag også, så nå må jeg ha en liten pause.

Men det er jo så morsomt å holde på når man bare har litt arbeidslyst=) hvis nå bare magen og ryggen holder tritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ja hva gjør man ? Er suuuper utålmodig selv ! Har fått svangerskapsforgiftning, så jeg får ikke gjort stort heller.. Har bare 5 dager igjen til termin, men det virker ikke som om det kommer noen til termin..

Jeg ser en hel del på tv jeg da, og prøver å sove så mye jeg bare kan på dagen sånn at tiden til samboer kommer hjem blir så kort som mulig :) hehe

 

Er helt forferdelig å sove så mye også egentlig, for jeg bare drømmer om at fødselen er her! Skal ikke være så greit å være "fødeklar" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flinke dere er... burde kanskje vært litt flinkere husmor jeg også, men her har det ikke kommet brød og boller i frysen, jeg har akkurat nå satt på en maskin med klær så vi har rent sengetøy til ungen kommer, men det er vel stort sett det.

 

I går var jeg riktignok på jobben noen timer, det er ikke så lett å få avsluttet alt før man går ut i permisjon, så jeg har fortsatt noen småting hengende over meg - sånn er det vel ofte i små firma, og siden jeg og mannen min skal dele permisjonen i midten er det såpass kort tid at det er ikke leid inn noen ekstra for å ta min jobb mens jeg er borte, greit å overlate ansvaret til de andre på en ryddig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er student og har termin 22 januar... Jeg har flere oppgaver som skal skrives og en hjemmeeksamen over helga. Så her mangler det ikke på ting å gjøre! Gleder meg til neste uke for da roer det seg litt, så kan jeg gjøre klart til at den lille kommer ;) gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står på hodet i flytting jeg, så her går nok de resterende ukene ganske fort vil jeg tro :)

 

Ellers går det jo alltid en del tid på internett. Men det begynner å bli kjedelig syns jeg. Er glad i å lese også jeg da :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker, rydder, hviler,surfer på nettet, ser tv, leser, tar meg av vår datter på tre når hun er hjemme fra barnehagen, går tur med hunden, gjör innkjöp.....

 

Termin 18. januar, gleder meg til å bli ferdig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også er veldig glad i å lese,men finner lissom ikke helt roen nå.. Er super-rastløs.. Pleier normalt å være på jobb og i aktivitet hele dagen, og da er det bare deilig å slappe av med en bok. Men når jeg egentlig ikke har gjort noe som helst i løpet av dagen, finner jeg ikke roen til å lese heller. Prøvde å gå en tur i går, men bekkenet holdt meg deretter våken i hele natt, så det gjør jeg ikke en gang til. Oioi hvor jeg gleder meg til den lille kommer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært hjemme med to barn hele julen. mannen har også vært hjemme, men han har holdt på med et aldri så lite oppussingsprosjekt, så det har blitt mye på meg. Merker at det blir stritt nå på slutten. Idag kunne jeg endelig sende dem i barnehagen, og så sov jeg nesten hele dagen..........deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er elendig på å lese bøker...Men blader er bra!!! Lager meg god te, baker boller & rundstykker. Surfer på nettet...(begynner å bli lei nå...) Lager fotoalbum inne på nett(fotoknutsen).

 

Er heldig & er i fin form, så vasker & rydder & holder på!

Tar en lang dusj hver dag. Kroppspeeling & ansiktsmaske. Hårkur. Deilig å få tid tildet nå...Føler meg litt mer fresh!!!

 

Ellers tar jeg en tur på shopping. Men mye bare for å titte & få tiden til å gå!

 

Besøker jobbkollegaer i pausen.

Besøker besteforeldre.

Spiser lunsj med venninner...

 

Eller så hender det at ligger & ser film eller sover mye av dagen!

 

Varierer...

 

Men synes det er litt kjedelig altså...kunne ønske jeg kunne ha jobbet til vannet gikk!

 

Får bare nyte fridagene vel...Og at formen er bra!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Permisjonsdagene er vel til for å hente inn mest mulig energi før det store skal skje. Nyte at man ikke behøver å gjøre så innmari mye, hvor ofte har man egentlig mulighet til det? Jeg har brukt første permisjonsuka på jula, et par dager nå på å avslutte oppgaver på jobben, og nå står tida åpen til å gjøre det som gir meg energi. I går var jeg på Vestkantbadet, varmt og godt i vannet, og veldig lite folk. Bortsett fra noen godt voksne damer som utbrøt, når jeg kom inn i dusjen, ".og her kommer en av de vakre", med referanse til magen min. Man blir jo lykkelig når folk blir så åpne og blide av å møte gravide : )

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle ønske jeg klarte å nyte dagene mer. Er student og hadde siste eksamen 4 desember, så har gått en mnd og ventet allerede.. Jeg har begynt å pakke bagen til sykehuset, oppdaget at jeg må kjøpe litt mer små-ting (bor i blokk med fellesvaskeri, så trenger litt ekstra av alle klesplagg fordi vi bare får vasket ca en gang i uken...) lager en perm med sanger vi synger for babyen, så kan vi ta den med til besteforeldre og sånt, så de kan synge de samme sangene, skal snart rydde vekk julepynten, skal prøve å få bakt litt, og å vaske leiligheten ordentlig, når juletreet er ute (vil ikke ha masse småkryp som de påstår kommer med juletreet, når babyen kommer...)

 

Men alt er bare planer, for jeg er elendig på å faktisk gjøre noe. Er trøtt med vondt i ryggen konstant. Venter på den omtalte energien jeg har hørt rykter om at kommer på slutten... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger puslespill!

 

Den siste uka har jeg hatt store plager med lysken og orker ikke å verken stå eller gå. Vanskelig å kjøre bil har det også blitt.

 

Å sitte derimot, går veldig bra. Og når man legger puslespill tenker man på noe annet enn vondter og termin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SOVER!! :o)

 

He he.., startet nyåret med omgangssyken og er fremdeles ikke helt bra, er slapp og sliten med dårlig matlyst. Har en på 2 år og 4 mnd som krever sitt, og de timene han har vært i bhg denne uka har jeg befunnet meg på sofaen. Tror kroppen trenger søvn og hvile. Ellers er bagen pakket og det meste klart tror jeg. Skjønner at de fleste er utålmodige, men for min del kan snuppa godt vente en ukes tid til så mor får samlet litt krefter (9 dager til termin).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...