svansen Skrevet 2. januar 2008 #1 Skrevet 2. januar 2008 er 22, venter min andre.. på grunn av min "lave" alder kan jeg "få" fler svangerskapskontroller enn de 8 ordinære? noen som hvet? tusen takk
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2008 #3 Skrevet 2. januar 2008 mente, nei det får du nok ikke:) med mindre det er spes behov da, eks du får høyt blodtrykk på slutten, mistanke om svangerskapsforgiftning etc.Samme for alle andre:)
svansen Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 3. januar 2008 ok, bare leste en artikkel om ei som var 20 som fikk ektra oppfølging siden hun var så ung..
mamman t o.a Skrevet 10. januar 2008 #5 Skrevet 10. januar 2008 jeg får ekstra oppfølging på grunn av høyt protein i urinen,ellers ingenting spessielt... kjenner ingen som må dit mer enn normalen forde de er unge
Vesle Bie Skrevet 13. januar 2008 #6 Skrevet 13. januar 2008 Hei ! Synes jeg husker at en går til flere kontroller når en er førstegangsfødende enn ved senere svangerskap...
Gjest Skrevet 26. mars 2008 #7 Skrevet 26. mars 2008 Visste ikke at det var en "grense" på 8 kontroller, jeg tror jeg allerede har vært hos fastlegen 5 ganger (17 uker på vei) av forskjellige grunner, alle under betegnelsen svangerskapskontroll. Skal dit igjen på tirsdag, hm merkelige saker I tillegg skal jeg være med på et prosjekt hos jordmora så jeg får ekstra kontroller der og, og mulighet for å ta UL så "mye" jeg vil, som takk for at jeg er med. Merkelig måte å takke på, men sikkert greit å bruke i tilfelle jeg føler meg usikker om barnet helse en dag:)
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2008 #8 Skrevet 15. mai 2008 ein har krav på 8kontrollar, men kan få fleire om det virkar nødvendig. Plager, smerter, sjukdom, blødning o.l. Har du t.d. diabetes av eit eller anna slag, blir det fleire. Er yngre enn deg, og får berre vanelege timar. I allefall så langt, men så er det ikkje noke som er gale med meg eller ungen då, noke eg er glad for!
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2008 #9 Skrevet 21. juni 2008 Hvorfor i all verden skal man ha flest mulig kontroller? Synes det blir veldig rart å snakke om at man har KRAV på så så mange timer hos legen
Frøken Lakenskrekk Skrevet 26. januar 2009 #10 Skrevet 26. januar 2009 er i uke 19, og allerede vært til 5 kontroller, men var også veldig mye syk i begynnelsen.. Legen og jordmora har sagt til meg at jeg kan få så mange kontroller jeg føler at er nødvendig, og at det ellers er vanlig å ha ca 8 kontroller, en i hver mnd. De sa også at det er veldig individuelt hvor mange kontroller man vil ha, noen vil ha mange hvis de er mye dårlige og nervøse og sånn, og andre vil ha færrest mulig..
MammanTilEmma❤ Skrevet 27. juli 2009 #11 Skrevet 27. juli 2009 det tru æ ikke, e selv 19 år å i uke 35+2.. har bare vært på 5 kontroller, har neste time om 2 uker, så kan ikke hend det blir 8 engang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå