Gå til innhold

Noen som er godt fornøyde med IKEA møbler her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi driver å vurderer litt frem og tilbake hvor vi skal kjøpe møbler hen til den nye leiligheten,, vi vil ha ALT nytt så det hadde vært greit å kunne kjøpe litt som ikke kostet skjorta (+ vesten også).

Har sett litt på liatorp serien fra ikea, med bokhylle, sjenk og tv-benk. Men vi er litt usikre på kvaliteten? Har malm seng og kommoder og har vært litt ymse ting med disse møblene som har fått meg til å tvile litt på kvaliteten til ikea..

Og hvordan er kvaliteten på stoler og sofaer derfra?

Takker for svar :) :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøper litt på ikea, men ikke sittemøbler da jeg føler at de ikke holder den standard jeg forventer. Andre ting som kommoder o.l. er helt greit synes jeg.

Skrevet

Vi har mye bokhyller, TV benker, rack, kommoder o.l. fra Ikea. Kjempefornøyde. Sofa ville jeg ikke ha kjøpt der, dels fordi jeg ikke synes dee er spes. fine og fordi de ikke er noe billige heller. Søstra mi hadde sofa fra ikea og den så helt jævli ut etter kort tid.

Vet at bl. Malm kommodene holder mye bedre kvalitet enn lignende fra f.eks living (hett innertips fra en som jobber på living).

Skrevet

Syns det er litt ymse med IKEA jeg. Vi har noen vitrineskap med ustøe ben,upraktisk med små barn....Lampene der har jeg dårlig erfaring med. Kommoder og tv møbler er bra! På Living og Bolia ( stilige og bra sofaer feks) har de mange fine møbler, ikke veldig dyrt heller.

Skrevet

Foreldrene mine har skinnsofa fra ikea. Den tåler ikke å bli litt våt engang. Mamma satt/lå i den med vått hår, er snakk om 5-10 minutter, og der hodet lå har skinnet blitt helt ruglete og rart, som om overflaten prellet av. Skjedde det samme på en flekk da hunden la seg oppi der en gang med vått skjegg etter han hadde drukket.

Vil anbefale expedit hylle til evt barnerom. Hylla er ca 1,5 x 1,5 meter og har 16 kvadratiske rom på ca 30 x 30 cm. Den er kjempekjekk å sortere leker og bøker i. De har også plastkasser som passer akkurat i hyllerommene som man kjøpe i tillegg. Lureste møblet på barnerommet her hvertfall.

Skrevet

Tja, hva er det vi har av møbler som ikke er fra ikea?;-)

Vi har også sofa derfra og er veldig fornøyd med den. Trekket kan vaskes og med stoffsofa og gulpebaby, har det vært veldig lurt! Synes også den er god å sitte i og ser bra ut. Når vi kjøpte den var vi rundt i mange butikker og vi fant bare en som så bedre ut og var bedre å sitte i, men den kostet 3-4ganger så mye og som nyutdannede som nettopp hadde kjøpt vår første leilighet, var den uaktuell...

Har også mange billy bokhyller og der har de kommet med flere nye skrueløsninger etter vi kjøpte den første, så de blir mer og mer stødige de også.

Tror det kommer veldig an på hva man kjøper på ikea, er nok en fordel å velge ting som ser stødig ut og som også kjennes stødig ut. Har det begynt å bli ustødig og halvveis ødelagt i utstillingen, så er sannsynligheten for at det ikke tåler vanlig bruk ganske stor...

Skrevet

Vi har ektorp sofa fra IKEA og jeg angrer bittert på at vi kjøpte den.

Har hatt den i 2 år og trekket er bitt ufordragelig stygt, ser ikke ut i måneskinn.

Det er helt utrolig, soafen er digg å sitte i, men ser ut som et vrak,så neste gang blir det ikke IKEA sofa.

Men er fornøyd med DVD hyllene våre der i fra, samt spisestuene og en annen bokhylle.

Pluss at vi har noen skap i gangen som er supre:)

Skrevet

Vi skal kjøpe sofa og div. fra Ikea. Mye av det skal i loftstuen da... Ville nok ikke kjøpt Ikea sofa til å ha i stuen, men kanskje en mer varig...

Men, når det er sagt kommer jeg aldri til p kjøpe en sofa for at den skal vare i 15 år, da er jeg lei den for 14 år siden:-p

Men, du kan jo evt. kjøpe et sofatrekk å ha på da, som er enkelt å ta av og på, for å skjerme sofaen...

Skrevet

Vi er veldig fornøyd med det vi har kjøpt derfra..

Skrevet

Ser at flere sitter med samme erfaring som meg, at kvaliteten varierer litt :)

Vi klarer nemlig ikke å bestemme oss, særlig ikke for sofa. På den ene siden vil jeg gjerne ha en fancy kvalitetssofa med en gang, men på den andre siden så har vi en liten apekatt på snart 2 år, det vil antagelig komme flere om ikke så altfor lenge og samboeren min er ram på å ligge i sofaen å spise godis.. Da er det jo greit med en sofa som ikke kostet flesk og som trekket kan vaskes i maskin.

Skrevet

har noe fra liatorp og fornøyd med de tingene:o) har ektorp hjørne sofa på hytta og er kjempe fornøyd. Deilig å kunne vaske trekkene, kjipt å ha dyr sofa om man har planer om flere barn. Om noen år er du sikkert lei sofaen samme om du bruker 5000 eller 20.000....

en blanding av dyrt, billig, nytt og gammelt er perfekt vettu:o) fikk du Ghost til jul da???

Skrevet

Hyller syns jeg er ok. Noen lamper er ok. Sofa har vi fra Bolia. :)

Skrevet

Vi holder på å handler inn til nytt hus, og vi har blandet litt vi.. Noe fra ikea og noe fra skeidar og bohus...

Skrevet

Nei *sukk*

Men maser om å få 3 stk til spisestuestoler hehe :) har et gammelt hvitmalt rundt spisebord som de hadde passet perfekt til!

Skrevet

Har endel møbler derfra (veggseksjoner/bokhyller og skinnstoler). Syns de er helt greie til den prisen, kan liksom ikke forvente topp kvalitet. Men kunne jeg valgt uavhengig av pris hadde jeg nok aldri valgt ikea-møbler. Syns de blir for vinglete og pinglete. Men når man må ha ting for en billig penge så..

Skrevet

Synes alle møbler er bra der, bortsett fra sofaer.

Skrevet

jeg har en god del fra ikea og skulle egentlig dit idag og kjøpt mer :P hehe Har ektorp sofa og sjeselong. Er kjempe fornøyd. Den er comfy, men etter et år er naturligvis det hvite trekket ikke fult så hvitt lenger, så skal kjøpe nytt :) Etter å ha vasket trekkene og banket litt på putene er formen på sofaen bra igjen og og :)

Alt av hyller og kommoder er også bra syntes jeg. Bedre enn andre steder og lettere å montere :) men holde seg langt unna kjeler og bestikk ja :P

Skrevet

Vi har 365+ kjelene fra ikea og synes dem er kjempegode!!

Noen av møblene dem har der er ganske gode, andre heller labre, kommer veldig av på.. Kvaliteten varierer noe veldig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...