Gå til innhold

Da er vi i gang på neste syklus.. :-) Noen andre som skal til Porsgrnn i uke11?

Anbefalte innlegg

Var på samtale i Porsgrunn i dag... :-) Så nå er vi i gang! Utroooolig koselige folk der! Men jeg syns det var så rart. Det var liksom bare oss der... Vi så ingen andre "pasienter", og det satt en haug med sykepleiere på vaktrommet hele tiden.. Ikke rart det er lang ventetid. *ler*

Jeg hadde sååå håpt at vi sku få starte opp denne syklusen, men det var ikke plass til oss.. Så neste syklus er vi i gang! Gleder oss helt enormt! :-) Men det var en rar følelse når vi dro derifra.. Alt er plutselig så virkelig nå.. Nå er vi virkelig i gang... Litt rart å forstå..

Og alle de søte babyene de hadde bilder av der... Men jeg la merke til at det var masse tvillinger :-)

Er det noen andre som skal til uttak/insett i uke 11, i Porsgrunn?

Fortsetter under...

Åh du er heldig.. sitter og venter på svar derfra.. står også på ringeliste.

Du kunne sagt til dem at jeg kjenner jenter som vil i gang så ikke sitt der og lat dere hehehe.

ønsker deg masse lykke til og håper spiren sitter!!!

Hehe :-) Det sku jeg sagt ja... Hehe :-) Jeg ble skikkelig overraska jeg.. Det er jo så lang venteliste og greier, og så skjer det jo ingenting der.. Vi var der i to timer, og vi var de eneste... Men de hadde nok en grunn! Men det virka bare så rart.. Folk her inne skriver jo at de får opplæring i sprøyta sammen med et annet par, det høres jo bra ut for kapasiteten.. Men jeg følte vi hadde hele avdelinga for oss selv.. :-)

Har dere venta lenge? Det er grusomt å gå å vente.. :-( Jeg løp til postkassa hver dag jeg mens jeg venta :-) Håper brevet kommer snart!

Hei Lykkeliten - og åh!! Så spennende! :))

Og så deilig å høre at det gikk så bra på konsultasjonen. Vi skal til Porsgrunn neste onsdag, og er SÅ spente!!! Så det var ordentlig godt å lese at det ikke var noe å grue seg til.

Kan jeg spørre - hvordan er situasjonen deres? Har de funnet "feilen"? Hos oss er problemet veldig få sædceller, så få at ICSI nok er eneste mulighet. Skal dere ha "vanlig" IVF?

Hva skjedde under samtalen? Var det noen undersøkelse, eller bare informasjon? Jeg er så SPENT :) Virket de positive og sånn?

Gleder meg til å følge deg på veien mot baby :)

Klem

Annonse

veslejenta80, det er absolut ingenting å grue seg for!! :-) De var helt fantastiske der!! :-) Virkelig! :-) Så du kan bare se frem til neste onsdag når dere skal få hilse på dem! :-)

Hos oss har de funnet feilen ja.. :-) Jeg har en tett eggleder og lett endometriose, mens mannen har litt nedsatt kvalitet på svømmerne. Vi skal i utgangspunktet ha vanlig IVF behandling. Hun på laben sa at dersom svømmerne mannen leverer inn på uttaksdagen er veldig dårlig, så vurderer de om de skal ta icsi. Men legen sa ikke noe om dette!

Hva som skjedde? Hmmm... Vi var der i ca to timer. Først var vi inne hos legen. Det første han sa var at utifra våre problemer så trodde de at de kunne hjelpe oss å få et barn. :-) Han stilte en haug med spørsmål. De fleste spørsmålene gikk på jobb, familie situasjon, sykdommer i familien, medisinbruk, problemer med fertilitet/barn i slekta. Og ellers endel spørsmål omkring vår historie så lang i prøvinga. Så tok han en invendig ul av meg. Etter dette leverte min mann en prøve. Og vi var begge og tok hiv og hepatitt test. (alle må dette) Så var vi og pratet med en sykepleier. Hun forklarte gangen i det hele, endel med medisiner, demonstrerte sprøyta, viste noen bilder og plansjer, og så satt hun opp plass til oss i uke 11 ca, dvs neste syklus. De var bare positive hele tia! Jeg er ung, og har fått endel kommentarer på dette tidligere. I Porsgrunn kommenterte de det positivt, og det er FØRSTE gang.. :-) Så følte virkelig at vi ble godt tatt i mot! Så ikke gru deg i det hele tatt veslejenta! :-)

Nøtt: Jeg har sendt deg en pm... Har du fått svar på mailen du sendte til Pors? Er så nysgjerrig! :-) Og ja, det er helt fantastisk å endelig være i gang.. Men nå er det jo ikke lenge til dere skal inn! Bare gled deg! :-)

oda1: 4 forsøk? Trodde man bare fikk 3, og at man må i det private etterpå? Eller kan man fortsette ser bare betale alt sel? Håper dere lykkes denne gangen!! :-)

Har svart deg, Lylleliten! :-)

Men kan godt svare her også. Fikk et svar av Porsgrunn som jeg ikke var fornøyd med. De skrev at ventelistene blir behandlet riktig. Det vet jeg jo ikke kan stemme siden dere søkte etter oss..

Men men.. Gadd ikke å krangle mer, det hadde uansett ikke ført til noe.

Godt dere hadde en så positiv opplevelse, det lover godt for oss andre som snart skal i ilden! :-)

heisann er i gang på neste syklus jeg også.. Blir så spennans. Var til samtale i porsgrunn i går, di sa at det blir uttak i uke 10/11:)

Endelig så har vi fått noe å gå etter. Blir morro å følge hverandre håper det klaffer for oss alle lykke til

ja, 4 forsøk. var med i et "forskningsforsøk" første gangen, som blir holdt utenom de "3 offentlige" gangene. men man kan fortsette på samme klinikken videre også er jeg ganske sikker på, men da evt uten noen refusjon fra nav.

ja, blir spennende. lykke til til deg oxo!:)

ja nå er du ett hakk videre. vi er nesten like likt vi da. vi var inne den 20des. vi også måtte vente til neste mens, de hadde ikke plass at vi skulle begynne nå. men nå er vi snart i gang. jeg tørr ikke å tenke på vilken uke vi skal inn for da får jeg aldri mensen, litt psykisk der. hehehe.... men jeg skal tenke og regne det ut når jeg har fått mensen. de er så hyggelige på porsgrunn. veldig koselig syns vi. de sa til oss også at det var bra vi var unge, ingen ting negativt der :)

hei hei.

etter 3 pergotime forsøk har jeg også fått beskjed om at det blir ivf neste.

begynner på neste syklus så nå venter jeg bare på å begynne å blø... blir vel uttak/innsetting i uke 10/11 eller noe sånt noe... avhenger jo litt av når jeg begynner å blø... litt ustabilt der, kan man si... :)

er også i porsgrunn. :)

hei!

Vi skal til forsamtale i porsgrunn 8januar. Nærmer seg nå og jeg er såå spent.

Hm lurer på om vi også må vente til uke 11. det føles så lenge til...

Skal ha mensen ca 15januar og hadde håpet og starte opp da. Men det er vel kanskje naivt. men kanskje vi kan starte opp i februar?

vet jeg bare må vente å se hva de sier, men vil så gjerne starte opp fortest mulig, men det er jeg jo ikke alene om hehe.........

Når starter man? ved mens?

Godt å høre at de er så hyggelige :-)

Annonse

Du starter på dag 20 i syklusen din (dag 1 er første mensdag) med spray, og ca på spraydag 11 får du mens.. og du må ha mens før du begynner på sprøyter.. lykke til..

Venter på svar fra porsgrunn, det har jo vært jul osv nå men nå håper jeg virkelig jeg får svar, de mottok søknad 17 des.. åhh spent

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...