Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei... Jeg lurte på om det var andre her som også er sykemelde i prøveperioden?...fra begynnelse på spray til slutten på inntak?...Jeg har vert sykemeldt i 1 mnd nå..begynte på sprøyta 1 januar. er sykemeldt fram til 5 januar,vil ikke tilbake enda. Vil bli ferdig med dette forsøket. Er blitt skikkelig syk av medisinene,har ufattelig vondt i mage området for tiden,ekstreme hetetokter,svimmling å kvalme:s skikkelig ubehagelig:( Skal til fastlegen på fredag,håper jeg får videre sykemelding ut forsøket,det hadde vert herlig. Jeg hadde uansett ikke orka å gått på jobb med formen min.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136415869-er-dere-ogs%C3%A5-sykemeldte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg var kun sykemeldt noen dager i forbindelse med uttak og innsetting. Jeg har kjent litt på ubehag i forbindelse med alle medisinene men ikke på den måten som du har. Det har derfor ikke vært noe problem for meg å gå på jobb. Lytt til kroppen din! Er du ikke i form til å jobbe så er du ikke det.

Lykke til!

Heisann.

Jeg ble sykemeldt i fem uker, fikk nå resultat på tirsdag.

Starter jobb igjen mandag.. har ikke noe lyst til å starte på igjen.

Skjønner deg veldig godt, og som tidligere sagt her. Du må selv kjenne på formen din, orker du ikke så orker du ikke.....

Lykke til=)

Skjønner deg godt at du trenger å sykemelde deg. Bivirkningene av medisinene og prosessen kan være ganske så tøff på kroppen. Jeg prøvde derfor å sykemelde meg ved forrige ICSI forsøk. Det gikk ikke bra for å si det sånn. IVF/ICSI behandling er ikke gyldig sykemeldingsgrunn for nav, så fikk ikke sykemelding av fastlegen min uansett hvor mye jeg gråt og prøvde å forklare alle bivirkningene mine. Han tok heller ikke hensyn til at jeg jobber skift, må stå hele vakten og ikke kan kontrollere pauser selv. Ble sikkelig sjokkert, men har hørt av flere etterpå som har fått samme svaret selv. Skriver det ikke for å ta fra deg motet altså, men var ikke klar over det på forhånd selv;-) jeg fikk tre dager sykemelding fra sykehuset i forbindelse med uttak/innsetting og fikk byttet til meg litt fridager og kortere dager grunnet en utrolig snill sjef. Jeg er i gang med vårt tredje forsøk nå og begynner å merke plagene komme. Skal begynne å sprøyte neste uke og de reagerer jeg veldig på. Har byttet både jobb og fastlege siden sist, men skal prøve å karre meg på jobb de fleste dagene. Lykke til alle jenter, synes dere er utrolig sterke;-) Håper 2008 blir året for oss!!!

Annonse

godt det ikke bare er meg:p Nå gruer jeg meg skikkelig...skal til legen hall ti i mårra,håper han forstår meg denne gang også at jeg trenger enda litt mer tid. Jeg ønsker bare å gjøre meg ferdig med dette forsøket,å håpe på at det blir det siste:) Vil alldeles ikke tilbake til min møkkajobb! Jeg hater sjefen,å han hater meg..hehe:P for ett sammentreff:) jaja..nei får krysse fingrene. Heldigen deg som endeli er blitt gravid:) unner deg det:) Jeg har selv en søster som ble gravid med tvillinger,enegga. Di er skikkelig krevende,men di er sååååå søøte:)

Hva tanker tenker du når du tenker tvillinger da? tenk om du får d..:?

klem

Greit nok at NAV ikke godtar IVF/ICSI som sykemeldingsgrunn men faslegen kan jo også oppgi en ANNEN grunn for sykemeldingen som godtaes. For eksempel kan en jo slite med søvnproblem... Hodepine.... smerter osv.... Ting som mange sliter med under behandlingen.Det burde mao ikke være noe problem å få sykemelding.

Bra at du skiftet lege! Ikke vet jeg hva du da jobbet med, men ærlig talt, du gråt, jobbet skift (ikke bra i seg selv), og hørtes veldig sliten ut. Da er en jo ikke i stand til å gjøre en god jobb uansett hva en jobber med; konsentrasjonen vil jo være på bånn! Selv har jeg som sagt ikke trengt sykemelding men sjefen min er veldig obs på meg og har sagt klart fra at om han føler jeg er for sliten så skal jeg sykemeldes. Topp fyr!

Håper det går bedre med deg denne gangen, og at du møter mer forståelse hos den nye legen din om du trenger sykemelding.

Takk for oppmuntrende ord;-) jeg foreslo faktisk søvnproblemer som en grunn på sykemeldingen til den gamle fastlegen min og da antydet han bare at jeg var en trygdesnylter og han kunne jo ikke lyve heller. Det var det jeg ble mest forbannet på og vurderte sterkt å skrive et brev til legekontoret. Jeg hadde virkelig søvnproblemer, for pga grubling og tenking sovnet jeg kl. 03:00 hver natt og måtte opp kl. 05:00 for å rekke jobben. Men, det var forrige gang, nå er det nye muligheter!! Mitt dilemma nå er om jeg skal si noe til min nye sjef om hva jeg går gjennom. Jeg kjenner henne absolutt ikke og man vet aldri hvordan folk reagerer. Trenger faktisk fri hele den dagen jeg skal til UL for pendler en time hver vei til jobb og jeg har time kl. 11.15. Vet ikke helt hvordan jeg skal legge det frem og få overtalt henne til at jeg kan jobbe hjemme noen timer den dagen. Det absolutt enkleste hadde vært at jeg levere en egenmelding, men jeg liker jo å spille med åpne kort. Alt hadde virkelig vært lettere med en sykemelding. Har ikke møtt min nye fastlege enda, men har fått han anbefalt av en veldig god venninne. Dette ble litt langt og sytete, men, men.Lykke til til deg også, Vær70! Hvor er du i løypa nå?

For en fastlege du hadde! Rystende!

Jeg valgte selv å være åpen med min sjef,men så hadde han også rykte på seg for å være grei. Kanskje du bare skal levere en egenmelding når du skal til UL dersom du er usikker på hvordan sjefen din tar det? Uansett; du er ikke sytete :-) Selv bor jeg nært gynekologen jeg går til kontroll hos men det er likevel et styr pga UL, blodprøver osv. Du stakkar har jo lang pendlertid. Egenmelding kan du bruke med god samvittighet!

Skal til uttak neste uke jeg. 3 gang... Lite follikler. Kun 1 max 2 aktuelle. Men men... Håper det beste!

Masse lykke til neste uke!! Alle gode ting er tre og det skal jo bare et egg til;-) Jeg skal ha mitt tredje uttak ikke før om to uker og både gleder og gruer meg til dette. Får se hva jeg gjør angående egenmelding. Jeg har lyst til å være åpen mot sjefen, men føler meg litt sytete som du skriver. Ved første forsøk reagerte jeg masse på puregonen og begynte å gråte hele tiden. Hvis det blir like ille mot slutten nå har jeg ingen skrupler mot å levere en egenmelding noen dager før UL og den dagen jeg skal ha UL.

Masse lykke til ihvertfall! Skal se det går bra denne gangen;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...