Gå til innhold

April: Er det mange av dere som har fått eller venter barn nr. 2?

Anbefalte innlegg

Jeg har ei snuppe født i april-05, og det er først nå jeg i det hele tatt tenker tanken på søsken nr. 2. Tenker kanskje en aldersforskjell på 4-5 år. Slik er det her i gården. Hos dere andre, da? Og hvordan er hverdagen for dere som har fått barn etter aprilbarnet?

Fortsetter under...

Er vel i samme båt som deg. Noen dager tenker vi at nå er det klart for å prøve snart. Neste dag er vi forskrekket over i heletatt å å tenkt å tanken dagen før :-/ Venter nok en stund enn med nr 2 fotsatt. Føler meg egentlig litt unormal her inne pga dette .

Vi fikk nr. 2 i oktober. Og det går greit det. Men enkelte dager kan være ett sant h..... Marius er i skikkelig trass alder, så sånn sett er det ikke idielt.

MEN om ett par år har de jo SÅ mye glede av hverandre, derfor har vi valgt to ganske tette. Så da får vi bare bite tenna sammen, og håpe det er en kort trass alder periode....

:-)

Her vennter vi nr 2 i mai.

Hadde vel egentlig ikke tenkt på nr 2 enda vi heller, men det bare ble slik midt i flyttingen.

Ene dagen gleder jeg meg til å bli en to barns mor, mens neste dag er jeg helt i sjokk og grue rmeg veldig til alt som kommer med det. Sjalusi og hun jeg har nå er trass så vi kmme rnok til å slite litt tror jeg i begynnelsen. Men vi får ta det som deg kommer.

Hun skal i alle fall bli storesøsster rundt 17 mai,

Knerten her har blitt 9 mnd alt! Og det hra vært tøfft... Så neste gang det evt kommer flere tilskudd i denne familien skal han være ferdig pottetrent og vel så det...

Det går bedre nå, men det er forferdelig travelt. Knerten er oppe på to bein langs alt han kan dra seg opp etter, og det kan bli litt farlig... Han klarer ikke å sette seg ned selv, så det blir mye skriking. Enten fordi han ikke kommer seg ned, eller fordi han har ramla.. Han sover 2-3 ganger til dagen, men aldri i vogna, så det blir mye sitting her hjemme. Noe snuppa ikke er så begeistret for. -Har begge to hjemme med meg.. Noe som kan være en prøvelse til tider.

Nå var jeg veldig negativ her.. har hatt en tøff natt... Men det er ikke alltid ille altså! Veldig ofte er det bare kjekt og. Men de dagene krever en god natts søvn i forveien... -Noe jeg som regel får. SKjønner ikke hva som skjedde i natt, jeg..

Har en snuppe født april-05 og en snuppe født april-07. :o) Går veldig fint, men selvsagt stritt. Men egentlig mye mindre stritt enn jeg hadde ventet! Må nevnes at eldstejenta hadde ekstrem kolikk slik at vi knapt sov på tre måneder med henne, så da lillesøster bare fikk mild kolikk så var det (nesten) en ren fornøyelse. ;o)

Fram til nå har det vært lite søskensjalusi, men begynner å bli litt mer av det nå som lillesøster er kjapp med åling og er veldig interessert i hva-det-nå-er storesøster leker med. Ikke så greit for storesøster å tegne eller legge puslespill på gulvet lenger...

Begynner allerede å rasle litt i eggstokkene etter nummer 3, så får vi se om og når det (evt.) blir prøving. Men ikke på minst et halvår...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...