Gå til innhold

Auu....!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg så vondt i puppen at jeg må konsentrere meg om å puste hver gang jeg ammer for å ikke hyle. Det stråler mot ryggen og skuldra som noen skjærer meg med kniv. Har vært hos legen, hun utelukket sopp og brystbetennelse. Jeg tror jeg har raynaulds, legen har ikke kjennskap til det, så jeg har lest en del om det på ammehjelpen. Drikker te, passer på å holde brystene varme (går med ullinnlegg og ullundertøy), presser med hånda mot brystet når det er som verst, pumper den vondeste puppen om natta for å spare den, men ingenting ser ut til å hjelpe. Nå har jeg ammet i to mnd, og enda er den ene brystknoppen sår, det blir ikke bra. Var først bare på den ene puppen, men nå ser jeg at den andre også blir hvit etter amming.

Hva gjør jeg?? Går det ikke an å bli kvitt dette på noen måte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har også sånn vondt i den ene puppen. I tillegg tåler jeg ikke ull rett mot knoppen lenger, det stikker! Er så vondt med det samme snulla tar tak at jeg har mest lyst å hyle!! Spurte helsesøster i dag, men hu hadde aldri hørt om dette fenomenet. Raynolds hadde hun hørt om, men i helt andre forbindelser da. Er ikke sopp, for har ikke dette brennende som stråler lenge etter amming. Er mest med det samme snulla tar tak som sagt.

+ at knoppen blir hvit etter amming.

Skrevet

Uff, ja, det er dritvondt...! Er så frustrerende å ikke kunne gjøre noe med det.. Håper det blir bedre for oss etterhvert da, ammingen blir jo ikke akkurat noen kosestund når det er så vondt at en gruer seg til hver gang.

Skrevet

jeg ville så absolutt ikke utelukke sopp med den beskrivelsen der. Dersom du ikke får legen til å skrive ut resept på mykostatin til deg og baby, prøver du daktar salve noen dager og ser om det har non som helst effekt. får du litt lindring av det, så krever du kur av legen.....

vær for øvrig nøye med å følge retningslinjer ift vask av klær og utstyr etc som står på ammehjelpen sine sider.

Raynaulds blir ofte veldig forverret av f.eks sopp. når du får bukt med soppen blir rayneulds ikke så vondt. selv får jeg bare hvite brystknopper nå etter pumping og amming, men det er lite smerter........

lykke til!!!!!

Skrevet

det stråler ikke alltid utover når det er sopp, det kommer litt an på hvor hardt angrepet du er......

Skrevet

Det er ikke noe i veien med å bruke soppmiddel om det likevel ikke skulle være sopp da? Babyen har ikke hvitt belegg på tungen, men det behøver han kanskje ikke å ha ifm sopp? Vil prøve alt jeg kan, så jeg drar på apoteket så fort som mulig! Takk!

HI

Skrevet

Prøv Brulidine krem til å smøre på såre brystvorter, fåes kjøpt reseptfritt på apoteket. Jeg hadde veldig stålende smerter spesielt etter amming, men forsvant etter jeg smørte meg med Brulidine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...