Gå til innhold

Ferdigblandet MME (Nan)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen av dere erfaring med å gi ferdigblandet MME (jeg bruker NAN som pulver) til liten baby, min er nå 16 dager? Det virker enkelt og fristende å bruke dette inn i mellom, i alle fall på¨tur/kafe og slikt.

Til nå har vi bare vært på besøk hos familie og korte trilleturer så da har det ikke vært nødvendig, men snart skal vi mer ut i verden :)) tror jeg ville være veldig nervøs for om termos holder varmt nok og om de gjør det riktig på kafe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke brukt ferdigblandet mme, men jeg vet om flere som har gjort det, skal ikke være noe i veien for det.

Etterhvert så finner du en metode som funker for deg, for meg var det først 2/3 kokt kaldt vann på flaska og varmt vann på termos, pulver i doseringsboks. Så etterhvert kokte jeg vann og hadde det kokende rett på flaska og et lite urinprøveglass med mme-pulver (for å spare plass, blir mye å drasse med), visste at etter ca 2 timer var den drikkeklar, dette gjør jeg enda.

Du kan jo bare teste litt hjemme med termos, se hvor lenge det holder (her holder det lenge, er fortsatt varmt etter 6 timer), hvor mye varmt du trenger til kaldt og hvor mye slingringsmonn du har? Det kan være greit å kunne bruke termos til de gangene du ikke er i nærheten av en mikro. Kanskje vil du ta en skogstur? :-)

Men det var tross alt ikke det du spurte om. Bruk ferdigblandet Nan du ;-)

Skrevet

jeg brukte det i starten, men gikk over til å ta med flasker med kaldt vann + thermos med vamrt vann og pulver. Det går helt greit uansett hvor vi er, og jeg slipper å tenke på å varme det opp når jeg er på tur i skogen o.l.

Men det er et greit produkt!! Og jeg har det gjerne med som en ekstra sikkerhet i enkelte situasjoner:)

Skrevet

Takk for svar! Da kjøper jeg et par pakker emd det og termos, og så prøver vi oss litt frem :)) Småen er så glupsk så vil finne ut vha som er raskest så vi slipper illskriking på kafe - litt var for det enda, men det kommer seg vel det og

Skrevet

Jeg har stort sett brukt termos og vann og pulver, men jeg har også brukt ferdigblandet. Det jeg gjorde da var å alltid ha en plastbeholder i vognen. Hvis jeg var på kafe eller ute noen steder fikk jeg alltid tak i kokvarmt vann, helte melken i flasken og satt flasken i vannet. Før jeg hadde fått lille gull opp av vognen var melken varm nok. Tar max 1 min.

Ellers så hadde jeg med en termos med varmt vann som jeg helte i beholderen. Jeg syns alltid det var lettest når jeg var på tur der det ikke var kafeer i nærheten. Skogen feks :)

Skrevet

Jeg har stort sett brukt pulver, men hadde noe ferdigblanda da gullet var liten og skulle ha mat på natta. Er ikke nor forskjell på det. Du kan jo også blande ferdige flasker til natta å sette i kjøleskepet, som du varmer opp i kokende vann på natta. har gjort det også. Det funker like bra det.

Skrevet

Jeg bruker pulver + vann hjemme og når vi skal ut på tur tar jeg med ferdigblandet kartong med NAN og flaske. Jenta mi drikker romtemperert mme, så da er det veldig enkelt å bruke kartong.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...