Gjest Skrevet 2. januar 2008 #1 Skrevet 2. januar 2008 Vi har kjøpt sånne plastdingser for å sikre stikkontaktene, men de går for pokker ikke inn i stikkontaktene!? Det virker som om stikkontaktene er sikret i seg selv på et eller annet vis - noen som kjenner til dette? Hvis det er umulig å få inn plastdingsene, så må det da være like vanskelig for babyen å få fingrene inni der...
Espoir Skrevet 2. januar 2008 #2 Skrevet 2. januar 2008 Mange stikkontakter er sånn at man ikke kan putte noe inn i bare ett av hullene, da lukker de seg, nettopp for å sikre mot barn. Så kanskje dere ikke putter de dingsene rett inn, men sånn at den ene pinnen kommer først. Og så lukker begge seg.
Gjest Skrevet 2. januar 2008 #3 Skrevet 2. januar 2008 Takk for svar! :-) Det funka faktisk når vi prøvde å holde den så rett som mulig nå, men vi får det bare til på én kontakt... Grrrrr.
engajente Skrevet 2. januar 2008 #4 Skrevet 2. januar 2008 kan det være jorda og ujorda stikkontaker?
Gjest Skrevet 2. januar 2008 #5 Skrevet 2. januar 2008 Ja, de er jorda. Men betyr det at de er barnesikret i seg selv? Skjønner ikke dette jeg altså....
dama Skrevet 2. januar 2008 #6 Skrevet 2. januar 2008 Hallo? dagens stikkontakter har innebygd barnesikring og trenger ikke å bli sikret dobbelt opp... men hvordan en unge skulle klart å få fingrene sine inn i et av hullene på stikkontaktene kan jeg ikke for mitt bare liv fatte....
Espoir Skrevet 2. januar 2008 #7 Skrevet 2. januar 2008 det fins jo andre ting de kan stikke inn der, som leder strøm. Men ja, de fleste har denne sikringen at man må stikke noe samtidig i begge hullene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå