Gå til innhold

Sikring av stikkontakter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har kjøpt sånne plastdingser for å sikre stikkontaktene, men de går for pokker ikke inn i stikkontaktene!? Det virker som om stikkontaktene er sikret i seg selv på et eller annet vis - noen som kjenner til dette?

Hvis det er umulig å få inn plastdingsene, så må det da være like vanskelig for babyen å få fingrene inni der...

Skrevet

Mange stikkontakter er sånn at man ikke kan putte noe inn i bare ett av hullene, da lukker de seg, nettopp for å sikre mot barn.

Så kanskje dere ikke putter de dingsene rett inn, men sånn at den ene pinnen kommer først. Og så lukker begge seg.

Skrevet

Takk for svar! :-) Det funka faktisk når vi prøvde å holde den så rett som mulig nå, men vi får det bare til på én kontakt... Grrrrr.

Skrevet

kan det være jorda og ujorda stikkontaker?

Skrevet

Ja, de er jorda. Men betyr det at de er barnesikret i seg selv? Skjønner ikke dette jeg altså....

Skrevet

Hallo?

dagens stikkontakter har innebygd barnesikring og trenger ikke å bli sikret dobbelt opp...

men hvordan en unge skulle klart å få fingrene sine inn i et av hullene på stikkontaktene kan jeg ikke for mitt bare liv fatte....

Skrevet

det fins jo andre ting de kan stikke inn der, som leder strøm.

Men ja, de fleste har denne sikringen at man må stikke noe samtidig i begge hullene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...