Gå til innhold

Reise med fly - hvordan pakker dere vogn og bilstol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til Gran Canaria om drøye 2 uker. Sjekker man inn vogna sammen med resten av bagasjen? Hvordan "pakke" den inn for at den ikke blir ødelagt?

Fortsetter under...

Skrevet

Vogn og bilsete sjekkes inn sammen med den andre bagasjen, men droppes som spesialbagasje.

Du får, eller i verste fall kjøper en pose å ha det i. Ingen andre måter å pakke det på som jeg vet om.

Sjansen er absolutt til stede for at vogna eller setet blir ødelagt, så har du en vogn det ikke er så nøye med, så råder jeg deg å pakke med den...

Skrevet

Vi kjøpte bobbleplast å pakket setet inn i før vi sendte det. hjelper karnsje ikke så mye men litt ihvertfall

Skrevet

Vi sendte vogn og bilsete bare i posen vi fikk utdelt på flyplassen og det gikk helt greit. Husk å ta vare på posen til du skal hjem igjen, for du får kanskje ingen da!

Men ja, er jo fare for at de kan bli ødelagt, vi hadde flaks i alle fall :)

Skrevet

Til noen vogner har jeg sett eget vogntrekk, ellers er det plastposen på flyplassen. Selv om det er spesialbagaje er de ikke alltid like forsiktige.. husk reiseforsikring! (Norwegian f.eks dekker ikke dersom vognen skades). Ang bilsetet har vi tatt sjansen på å sende det som vanlig, men er egentlig litt usikker på om det er helt trygt i forhold til at bilseter ikke bør få seg en trøkk..

(Ps. har nettopp lært hva svingstang betydde(bergen), så det var jo litt gøy å se i et nick.. ;)

Skrevet

Ville sjekket med flyselskapet om dere kunne fått med bilsete inn, ellers hadde jeg droppet det og leid der nede. (GC er jo et veldig sivilisert sted og mest sannsynligvis har de supre bilseter der). At noe blir sendt som spesialbagasje betyr ikke at det blir håndtert noe forsiktig og tiltross for at setet ser helt ut så kan det ha fått noen skikkelige støyter som det som kjent ikke skal ha..

Har du Maxi-cosi cabrio fix vet jeg at mange får med dette inn i kabinen.

God tur :-D

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...