Gå til innhold

Nettopp testet positiv og lurer på masse:


mor-igjen

Anbefalte innlegg

Hei! Håper noen kan ta seg tid til å "trøste" meg litt.

Jeg har pcos og vi har prøvd i akuratt et år nå. I dag (!) begynnte jeg på første dag i mitt vikariat som etter planen skal vare i 6 mnd. Typisk at jeg blir gravid nå som alt er "stresset" rundt meg. Skal jobbe 60% og er student samtidig. Håper å gå opp i 80% etter hvert, slik at jeg får mer penger i permisjonstiden.

Er veldig nervøs for dette med kvalmen. Er redd for at jeg skal komme til å spy i tide og utide. Er dette noe en kan kontrollere litt? F.eks stå opp tidligere, for å gjøre morgenen lengre før en går på jobb, spise ofte osv ?

Er det vanlig å spy masse, eller er en mest bare kvalm? Jeg kan være så kvalm som bare det, bare jeg ikke spyr...

Og så gruer jeg veldig til å si det til sjefen min. Vet ikke hvorfor, men tror det er for jeg er ny, det er min første, og så har sjefen vert veldig grei med meg når det gjaldt å få jobben. MEN en har jo rett til å bli gravid, så dette er jo noe en ikke kan bli sint for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke spydd en eneste gang. Ikke ta sorgene på forskudd! :) Både mamma og bestemor var kvalme gjennom sine svangerskap, så jeg gruet meg veldig til kvalmen: for ingen grunn! Hehe.. Om du blir dårlig finnes det uansett medisin som er godt utprøvd på gravide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...