Gå til innhold

Jordmor i Trondheim

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan finner jeg ut hvilken helsestasjon jeg tilhører? Finnes det oversikt på nett (postnummer e.l.)? Fant jo ut i dag at jeg må ta kontakt med jordmor selv. Var forresten på første kontroll hos legen i dag, og det gikk bare bra :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du

Hvilken del av byen tilhører du da?

Kanskje jeg kan hjelpe deg :)

Du må ta kontakt selv ja.

Skrevet

Jeg bor på Tiller og tilhører Saupstad helsestasjon. Rosten helsestasjon har ikke jordmor.

Ringte faktisk legen for å avtale første time. Skal dit 23. januar. Må jeg ta kontakt med helsestasjonen/jordmor selv også? Husker ikke dette fra sist (har ei jente på snart 4 fra før). Bør jeg ta kontakt med en gang, eller vente til etter den første legetimen? Er 5+1.

Skrevet

Jeg bor like ved samfundet (blir det midtbyen)?

Jeg trodde legen ordna med kontakt med jordmor, men legen sa det var min oppgave. Dessuten sa hun at siden jeg er gravid for første gang har jeg større sjanse for oppfølging fra jordmor. Trodde det var et tilbud for alle, men tydeligvis ikke..

Skrevet

Det lønner seg å være tidlig ute. Jeg tilhører Strindheim helsestasjon, og ringte da jeg var 6 uker akkurat. Hun jeg snakket med sa at det var lurt jeg ringte så tidlig, for det er mange gravide og få jordmødre.

Jeg fikk heldigvis tildelt jordmor, syns det er så mye bedre enn å gå bare til legen.

Skrevet

Jeg ser jo at det bare er fire helsestasjoner i byen, så det er ikke så vanskelig å skjønne hvilken jeg tilhører. Skal ringe i morra.. Håper jeg får jordmor!

Skrevet

Rettelse: fire helsestasjoner med jordmor :)

Skrevet

Sjekk nettsidene til trondheim kommune! :)

Skrevet

lurt å vere tidleg ute ja. tilhøyre Saupstad helsestasjon og var innom før jul fordi eg veit at det er mangel på jordmødre her i byen, og allereide då var det kome inn ein del navn som har termin rundt meg - heilt i starten på august. eg var vel 5-6 veker på veg når eg var der, og sa at eg heller kunne ta kontakt med dei om eg skulle vere så uheldig å miste sidan eg vil ha jordmor også og ikkje berre fastlegen min.

Skrevet

Jeg ringte nå og fikk tilbud om å komme om en mnd :) Spent nå ja. Ho i tlf snakka om grupper - noen som vet hvordan det foregår??

Skrevet

Samler flere gravide som har termin i samme mnd til en felles samling. Det blir snakket om hva vi kan spise, hva kontrollene går ut på osv., sånn generell info angående svangerskapet.

Kan også utveksle litt erfaring med de andre gravide som kommer. Jeg har vært med på disse begge gangene, og skal nå også. Syns de er ganske greie å være med på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...