Gå til innhold

bitte små vorter på brystvorten????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pinlig dette her og lite sjarmerende.. men, har i graviditeten fått noen (ikke så mange) bitte små vorter rundt omkring på brystvorten ( ikke på knoppen) Tok det opp med jordmor i dag, men hun sa at jeg ikke skulle bekymre meg.

Jeg har kjønnsvortevirus, men ingen utbrudd i graviditeten..

Er det noen som har opplevd dette?? er bekymret med tanke på amming. er i uke 39 nå.

Håper på svar

Skrevet

oi det har jeg og...ser it som føflekker og er små små..men har jeg det og da?

Skrevet

Jeg har også sånne, men det tror jeg er veldig vanlig! Har hatt kjønnsvorteutbrudd nedentil da...:/ Noen som vet om det er farlig i forbindelse med fødsel?

Skrevet

Det er det jeg ikke vet - om disse vortene "føflekkene" på brystvorten har sammenheng med kjønnsvortevirus. Jeg håper da ikke det - er redd for at barnet mitt da ved amming får vorter i munnen - æsj så ekkelt!!!!

vet ikke om viruset overføres fra mor til barn ved fødsel - ulike meninger om dette!! Men dette er jo et utbredt virus, så da er det i så tilfelle mange barn som skulle hatt det... UFF blir gal av dette her - alt man skal tenke på rett før man føder...

Håper de vet mer på klinikken og tar nødvendige forhåndsregler

Skrevet

Mener jeg har lest at hvis du har utbrudd med kjønnsvorter når du skal føde, så vurderes det keisersnitt pga smittefare.

Skrevet

Det er kjertler som skal smøre brystvortene;-)

Skrevet

Jeg og har 3-4 vorter på hver brystvorte...!! Håper ikke dette er skadelig for babyen nei.... :o/

Skrevet

Hei. Det har jeg også fått. Små klumper rundt brystvorten, men de svir når jeg tar hånden over. Kjennes nesten ut som blemmer.

Må nok spørre når jeg kommer til jordmor neste gang, men det er ikke før 21. januar så håper det er noen andre som kan svare oss her inne.

Skrevet

jeg ser også at jeg har det, men de svir ikke. Akkurat som små føflekker - litt utpå huden. Mørkere enn selve vorten liksom. Er det slike dere har???

Skrevet

Jeg fikk noen i forrige svangerskap , men ble borte etterhvert. Har fått noen nå også. Ser det er flere som har det, så da er det nok litt normal kanskje

Skrevet

Kjønnsvorter er ikke farlig ved fødsel..Det er i tilfeller med herpes-utbrudd at keisersnitt vurderes i frykt for smitte. 'Vortene' rundt brystvorten har INGENTING med kjønnsvorter å gjøre, de er et ledd i forberedelsene til amming...

Skrevet

Jaaaa.. sånne har jeg også.. Lurte selv på hva det var. Merkelig nok har også jeg hatt kjønnsvorte virus nedentil men TVILER på at dette er det..hehe..

De jeg har på puppen er små flate og litt sånn brun/føflekk aktige og løsner litt fra huden dersom jeg klorer litt på de..dere og?

Skrevet

Veldig viktig, og riktig. Kjønnsvorter er IKKE farlig for barnet under fødsel. Det KAN hende at barnet blir smittet, men sjansen er veldig veldig liten. Det er noe annet med herpes derimot...

Skrevet

Jeg hadde noe lignende. Små klumper på en måte. Jeg hadde veldig tørre brystvorter i starten av svangerskapet, så jeg kjøpte med sånn lanolin brystvortekrem som hjalp kjempegodt.

Så plutselig en dag disse klumpene på brystvorta, og har smurt meg med lanolin (hver kveld iu en uke ca) - nå er de faktisk borte.

Mulig det bare var rester av tørr hud hos meg, men det så skikkelig rart ut - var også veldig mørke på fargen.

Kanskje brystvortekrem funker for andre også?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...