Gå til innhold

Eksen har blitt helt narkoman jo :S

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har visst at eksen dreiv å røyka hasj nesten daglig (ikke når han har hatt barnet vårt annenhver helg da, det vet jeg fordi han er under oppsyn), men nå har han begynt å ruse seg på Amfetamin igjen.. og jeg vet hvordan han blir, for før vi fikk barn, da vi var sammen så prøvde jeg med han, men det er over for lengst. ferdig med det der..

skulle ønske han også kunne bli det. Nå har han fått så mange sjangser til å slutte, men ikke tatt den. Han sier det er min skyld, siden jeg dumpa han.. mannfolk!!!

Har tatt kontakt med barnevernet idag, for jeg vil ha en ende på det. Vil ikke at stakkars lille barnet mitt skal vokse opp med en far som er så avhengig av dop, for det er han når han ikke klarer å stoppe.. Når man tenker NARKOMAN, ser man får seg de som bor på gata, som tigger penger til et skudd.. Men det finnes flere typer.. og han er jo bra narkoman når han MÅ ruse seg, gjør det i smug. og da jeg konfronterte han med det, svarte han: Jamen, Jeg har ikke rusa meg siden FORRIGE UKE?!?!?!"

blei langt det her.. måtte bare få blåst det ut... Ork,,, er trist, når det ender sånn men.... sukk.... vil gjerne diskutere, og få råd om det er noen der ute med lignende problem????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har opplevd lignende??? eller gidder dere ikke prate om det :S jeg VET det er andre som er eller har vært i samme situasjon..

Skrevet

Du har jo tatt action og involvert barnevernet. Da bør han jo skjerpe seg, eller så risikerer han at han ikke får ha samvær med barnet sitt.

Men, om han er langt uti misbruket sitt - så er ikke dette nok til å stoppe ham. Han må ville det selv, viss ikke gir han bare F.

Og når han klandrer deg og at du gjorde det slutt, så mener jeg at han enten vil gi deg dårlig samvittighet eller så er han så langt ut i misbruket sitt at han er i fornektelse.

Jeg synes du har gjort det rette med å kontakte barnevernet, om det ikke går an å føre en dialog med ham eller at han nekter for alt. Amfetamin er ikke noe å flørte med, plutselig er det for sent og man har ikke kontroll lenger men at det er rusen som bestemmer.

Har selv erfaring med å ha en samboer som var hekta på amfetamin. Og de endringene som kom til syne da, var alt annet enn bra. Som omsorgsperson er man ihvertfall ikke til å stole på, for å si det mildt.

Jeg håper, ihvertfall for ditt barns del, at eks'en din tar til vett og ønsker å gjøre noe med problemet ditt.

Lykke til :)

Skrevet

"problemet sitt"

mente jeg. Gikk litt fort i svingene......

Skrevet

Han har testa frem og tilbake i mange år nå.. mest gått i hasj.. men perioder som han går på Amfetamin eller piller også...

Vil vel si han er avhengig.. Når vi rusa oss sammen, forsto jeg aldri at det var så stor del av livet hans, som jeg ser det er nå.. var jo derfor jeg reiste- Han fant alltid ett påskudd for at han skulle kunne ruse seg.. så avhengig- JA

Men han har liksom klart å fungere, og være nykter til samvær.. noe han ikke klarte nå.. jeg har fått nok... prøvd å være grei mot han, men det er barnet vårt jeg må tenke på... :S :S men føler meg som en dritt, for jeg vil jo at barnet skal ha faren sin i livet sitt..

Skrevet

Det er IKKE DIN SKYLD at barnet evt ikke vil få faren sin i livet sitt. Det er eksen din sin feil fordi han ruser seg. Det er pga at han ruser seg du vil nekte han samvær. Han får skjerpe seg så får han se ungen sin. Bedre uten far en far sim ruser seg.!! Jeg støtter deg, har vært i samme situasjon.

M

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...