Lotta med novembergutt Skrevet 2. januar 2008 #1 Skrevet 2. januar 2008 Jeg har veldige komplekser for vekta mi, og vil unngå at sambo finner ut hva tallet er ... Tenkte foreslå at jeg veier meg hjemme og sier kun hvor mye jeg har gått opp/ned til legen/jordmor - uten å si selve vekta. Går det ann? Og - veies man når man skal ta ultralyd? Eller er det kun legebesøkene som tar for seg dette? Egentlig har jeg lyst til å foreslå for sambo at jeg drar alene til legen/jordmor, men at han blir med på ultralyd ...
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2008 #2 Skrevet 2. januar 2008 Jeg veier meg hjemme og skriver selv vekta på helsekortet. Så slipper jeg at sambo ser det og at jeg må si det høyt! Du veies ikke på ultralyd. Lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2008 #3 Skrevet 2. januar 2008 Når jeg var på UL var det ikke veiing, og når jeg går til legen er det labratorie damene som veier meg. Veier meg slik at sambo kan se det hos jordmor, han har vært med engang- men det gjør ikke meg noe. Han vet hva jeg veier likevel.. Men første gang spurte jordmor om jeg ville at hun skulle veie meg eller om jeg gjorde det selv hjemme. Er 119 kg ved starten av graviditeten- har gått opp 5 og er 124 idag. 32+3
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #4 Skrevet 3. januar 2008 Mannen min vet hva jeg veier så det er heldigvis ikke ett problem for meg. Men han har aldri vært med meg på kontrollene utenon UL. Han er jo på jobb da og har ikke rett til fri når jeg skal til legen. Ikke at det skjer så mye på timene heller. Jeg forteller bare hvordan det gikk etterpå.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2008 #5 Skrevet 4. januar 2008 Hei. jeg veier meg hjemme og sier det til jordmor når jeg kommer dit. Begynte på 127,5 kg og er nå på 116 kg. er 20 uker på vei.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2008 #6 Skrevet 4. januar 2008 Hei Veier meg hjemme da jeg går til kontroll både hos jordmor og fastlege, og det kan være greit å bruke samme vekta når man sammenligner!Min samboer visste ikke hva jeg veide før jeg ble gravid, men har fortalt han det nå, og synes faktisk det er veldig greit at han vet det!Vet jo at han er glad i meg uansett hvor mye jeg veier, og desuten slipper jeg å grue meg til kontrollene(han har vært med på alle).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå