Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei jenter!

Går dere fortsatt å venter?

er det fler enn meg i permisjon nå eller?

kanskje vil tom har fått inn noen desember mammaer på overtid?

Kanskje vi kan klare å treffes med mager?

hva med torsdag lunch eller ettermiddag i Sandvika eller noe?

Ha en fin dag!

Anette

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136412299-b%C3%A6rumsmammaene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det denne torsdagen (i morgen) det er snakk om eller neste torsdag?

Jeg har begge dagene jordmortime på Bekkestua kl 12. Men fra ca kl 13 kan jeg være i Sandvika eller fra ca 12.30 på Bekkestua. (Har jo egentlig planlagt at jeg skal tilbringe noen dager på Bærum sykehus i løpet av uka, men som Celine også sier - det føles ikke som om det skal skje noe på en stund enda - driver å innstiller meg på at jeg ikke kommer til å ha noen avtale der før 20. januar, 9 dager etter termin...)

Har noen av dere prøvd Food Garage (Bølgen & Moi) i den nye gangen på Sandvika Storsenter? Det er kanskje litt trist å møtes på et butikksenter, men vi kan visst gå inn fra utsiden og da kan vi jo late som om det er et vanlig spisested ;o)

Hello, bærumsmammaer.

Jeg hadde hatt veldig lyst til å hilse på, men etter denne julen og nyttårsfeiringen er jeg helt utslitt. Sover dårlig og har store gangvansker.... neste uke er en bedre tid, da har jeg hatt muliget til å hente meg inn. MEN om dere blir eninge, e det mulig jeg dropper innom... hvis formen tisier det.

Hei!

Hadde vel tenkt meg neste torsdag ja, men jeg har termin onsdag... men som dere - har jeg ikke følelsen av at noe er på vei før etter det! ...

Skal vi ta høyde for neste torsdag fra kl 13 på Food Garage?

Vi får holde denne "oppe" så kanskje flere får det med seg!

Anette

Hei Jenter

Jo nærmere termin jeg kommer, jo mer utålmodig merker jeg at jeg blir. Selv om jeg ikke har noe mere plager nå enn for en måned siden. Syntes jeg begynner å bli større enn hva som er komfortabelt, og gleder meg til å kunne bruke de gamle klærne mine. Ble litt ekstra lange dager da permisjonen begynte også. Er ikke helt kommet inn i rutiner for hva man kan finne på.

Men nok syting på meg. Formen er det jo ingenting å si på, og om noen få uker sitter jeg med en splitter ny baby i fanget. Veldig spennende og ganske skummelt å tenke på.

Jeg tilbringer en del tid foran dataen, så dersom noen har msn og lyst til å legge meg til hadde det vært morro.

Send meg en mail på [email protected], så sender jeg den egentlige msn adressen min.

--

Moony

Annonse

Annonse

Hei igjen. For min del var det et kjempe hyggelig treff! Jeg var der bare en kort stund, i og med at jeg måtte dure avgårde til JM time. Som forøvrig kunne fortelle at jeg har 2 cm åpning og hodet har nesten festet seg, bare snakk om en liten liten dytt, så ville hodet sitte....

vi ble fem som kom. Litt overiverig at jeg ikke fikk helt med meg hvem alle var, bare at det var kjempe hyggelig å møte alle sammen. Har lyst til å fortsette treffene, jeg :)

Hei

Jeg har forsatt propp og vann intakt:))

Tror lille snuppa lar vente på seg. Skal til JM på onsdag, så da får vi se hvor langt vi har kommet kanskje??

I mellomtiden skal jeg bare sove og slappe av!

Håper det skjer noe i slutten av dene uken!!

Stå på jenter!

- og lykke til! Kanskje vi sees raskere enn vi aner!

samme her - fungerer fortsatt som rugekasse...

Skal til sykehuset på torsdag for overtidsvurdering, en knapp uke på overtid. Dette fordi jeg ligger an til en 4 kilos baby og fordi jeg var ganske stor selv da jeg kom ut. 4,5 kilo, som var veldig stort for 36 år siden... ;o)

Går også til modningsakupunktur, magen har seget lenger ned, så det hjelper kanskje, men ikke så fort som jeg hadde håpet på... Men, uansett sier man at akupunkturen letter åpningsfasen, så da er det vel godt for noe uansett...

Nei da. Har ikke skjedd noe mer her heller. Trodde nesten at noe var på gang i går, men det var nok bare ønsketenkning. Så da er det bare å fortsette med trening, vasking av hus og laaaange turer. Er snart i bedre form enn jeg noen gang har vært:) Noe positivt i alle fall.

Lykke til alle sammen!

Hurra, da var babyen ute!

14 januar 23:29 poppet hun ut. Fortsatt litt uvirkelig at den babyen skal være med meg hjem. Veldig god følelse å være ferdig med fødselen og kunne starte på neste kapittel. Snart deres tur jenter!

Malin blir navnet og målene var 3140/49. Fem dager før termin (og jeg som var så sikker på at jeg kom til å gå to uker på overtid, minst).

Snart kan vi ha trilletreff! :D

Vi har det kjempefint. Er på Bærum sykehus nå. Hun ligger i sengen ved siden av meg mens jeg surfer.

Ok, her er min fødselshistorie. Advarsel: hadde ikke min drømmefødsel!

Fredag 23:00 begynte jeg å få rier. De kom ganske regelmessige, men var ikke veldig kraftige. Dette er min første baby så jeg ante ikke hva jeg skulle forvente. Hadde rier ca hvert femte minutt hele natten og ikke råd om å få sove. I løpet av natten gikk også slimproppen. Tror jeg ringte fødeklinikken tre ganger og til slutt ble vi enige om at vi skulle komme inn om morgenen lørdag. 08:00 troppet vi opp. Jeg ble undersøkt og de så at jeg hadde regelmessige rier, men jeg hadde ingen modning. Babyen satt høyt og ikke antydning til åpning. Fikk med meg en paralgin hjem til å sove på med beskjed om å vente litt til. Dro hjem og la meg. Våknet og hadde rier hvert tiende minutt, men klarte å slumre mellom riene pga paralginen. Varte hele dagen. Riene ble ikke bedre, men ikke verre heller. Før jeg skulle legge meg lørdag kveld. Da klarte jeg ikke i det hele tatt å ligge i ro, og riene var veldig vonde. Dro på bærum 02:00 og ble undersøkt. Fortsatt ingen åpning og lite modning. Men pga riene og at jeg ikke kunne sove la de meg inn. Fikk en spøryte morfin i rumpa til å sove på. Nok en natt med å våkne hvert tiende minutt med rier. Sov mellom riene. Nå var riene fryktelig vonde og jeg måtte opp på alle fire og puste meg gjennom hver ri. Dagen etter fikk jeg modningsakupunktur og badekar. Gikk og ventet, men fikk ikke mer enn 2 cm åpning. Skuffet måtte jeg innse at en ny natt nærmet seg uten at noe skjedde. Fikk igjen en sprøyte morfin og også en sovetablett. Ny natt med kraftige rier og minimalt med søvn. Store gnagsår på knær og armer etter å ha krabbet rundt på alle fire under riene. Morgenen etter ble jeg igjen undersøkt. Fortsatt 2 cm. Nå kom motløsheten for fullt. Tre netter nesten uten søvn og kraftige rier uten at noe skjedde. De puttet meg i badekaret igjen og der klarte jeg å slappe litt av. Riene økte litt i antall mens jeg lå der og det vise seg at det hjalp bra på modningen min. Etter badet hadde jeg fått tre cm åpning og ganske moden. Så de besluttet å ta vannet mitt. I går 13:00 tok de vannet og riene økte enda mer i intensitet. Jeg var ikke i tvil. Jeg ønsket epidural. De hooket meg opp og plutselig var jeg et lykkelig menneske. Den friheten jeg følte etter så mange dager med rier var fantastisk. Jeg satt og gliste fra øret til øre på fødestuen mens jeg ventet på mer åpning. Ble sittende og vente i åtte timer før jeg hadde full åpning. Men det gjorde ingenting. Aldri vært så avlsappet. Så ca 21:30 hadde jeg full åpning og kunne begynne jobben. De slo litt ned på epiduralen så jeg skulle få jobbet bedre. Kroppen var totalt utslitt, men jeg visste jeg skulle få til den siste biten. Det var godt å kunne jobbe med riene, da var det ikke vondt lenger. Lå og presset og presset og syntes det hele var ganske greit. Helt til jordmor fant ut at dette begynte å ta tid. Hun tilktalte ekstra lege og jordmor og barnepleier og plutselig var de fire som sto og stirret på meg. Nå hadde vi dårlig tid tydligvis. De fant ut at jeg hadde feber og det likte de dårlig. Pulsen til babyen økte litt, noe de også likte dårlig. Pluss at "tidsgrensen" på to timer begynte å nærme seg. De løp frem og tilbake. Ropte press press press. La seg over magen min med all sin kraft. Skal si jeg ble stresset. Da begynte jeg å bli redd. Jeg presset og presset alt jeg kunne. De dyttet og dro. Og tydligvis i siste liten fikk vi det til. Da kom babyen ut med hodet i åpningen. Så var det bare å vente på neste ri og babyen poppet ut lett som bare det. Den lettelsen jeg følte da var ubeskrivelig. Så var det bare å sy et par små sting og alt var over. Lå på familierom med pappaen til idag, og så ble jeg flyttet over på tremannsrom. Var ganske giret etter fødselen så jeg sov vel ikke mer enn fire timer i natt heller. Men nå ligger hun her ved siden av meg og de vonde minnene fra helgen renner ganske raskt vekk når jeg ser henne.

Men jeg må få legge til at jeg rakk å møte ganske mange av jordmødrene på bærum sykehus. Og de er kjempekoselige, søte, hjelpsomme, omtenksomme. Har ikke et vondt ord å si om personalet. Uten dem hadde jeg nok ikke kommet meg gjennom helgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...