Gå til innhold

Har dere vært like kvalme hver gang?

trebarnsmamma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid med nummer fire, og er veldig spent på om jeg blir dårlig i dette svangerskapet. har vært dårlig de forrige gangene, kanskje særlig med nummer tre. Men det begynner jo å bli en stund sieden så jeg husker ikke så godt når det begynte og når det sluttet. er det slik at en gang kvalm i staretn, alltid kvalm i starten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er gravid med nr 4

Med de to første jentene fantes jeg ikke kvalm i det hele tatt.

Med gutten var jeg litt kvalm, men det gikk over etter jeg sluttet med jerntabletter.

Men nå er jeg konstant kvalm.

Skrevet

Hei:)

Jeg er 7 uker på vei med nr.6 og kvalmen har variert fra gang til gang. Da jeg skulle ha den yngste, som nå er fire, var jeg fryktelig kvalm, fra uke 7 til ca 13 uke. Lå rett ut og alt var kvalmt. Denne gangen er jeg kvalm også, men er oppegående og slik var jeg med de de tre guttene jeg har fra før. Den yngste og den 3 eldste er jenter og jeg har vært ekstremt kvalm i begynnelsen med dem.

Så nå tror jeg at jeg bærer en gutt, siden kvalmen er mildere.

Kanskje du også bærer en liten gutt, eller du kan være mer sliten siden du har tre barn fra før. Hvor gamle er barne dine??

Skrevet

Når jeg tenker meg om var jeg minst kvalm første gangen og da fikk jeg ei jente. De to siste gangene har det vært gutter og da var jeg mer kvalm, og mye halsbrann fra uke 10. Det blir spennende og se om dette har med kjønn å gjøre. Barna mine er 10, 7 og 4 år.

Skrevet

ja, spennende er det og fælt å være kvalm. Du må være flink å spise små måltider og hvile mye. Jeg driver midt oppi flytting og får ikke slappet av noe særlig, og kjenner at kvalmen øker på da.

Lykke til:)

Skrevet

mine svangerskap har vert slik.

nr 1 = hadde det ikke vert for at magen vokste og ikke mens så merket

jeg ikke at jeg var gravid. helt som før gravid.

fødselen varte 12 timer,men føltes ikke som fødsel.(jente)

nr 2= masse morgen kvalm de førrste måndene,tålte ikke kjøkkenlukta.

fødselen med henne var verst,satt fast.varte ca 9 timer fra vannet

gikk til hun var ute.

nr 3= litt morgenkvalm de første månedene,tålte ikke kjøkken lukta.

fødselen med henn var raskest varte 4 timer fra vannet gikk

til hun var ute.

nr 4= kvalmen hele dagen de første månedene,har problemer med

mange forskjellige lukter,tåler ingenting før jeg tar til tårene.

vet ikke hva jeg bærer men håper å få vite det på tirsdag.

Skrevet

Kommer kvalmen med alderen tro?

Nå er jeg 33 og kvalm som bare det.

Da jeg gikk med jentene 22 og 24 år merket jeg ikke annet en at mgen vokste og at jeg var litt trøttere en normalt.

Gutten jeg gikk med da jeg var 29 var jeg litt kvalm med en ikke så velldg. Men merket a jeg var sliten da også + bekkenløsning og kløe

Skrevet

Ble ikke mere kvalm med alderen jeg i hvertfall. Jeg var 21, 24, 26, 28, 30, 32, 34 og 36 da jeg fikk mine og var aldri plaget med kvalme.

Skrevet

Hei, jeg er "bare" gravid med nr 2... Første sv.skapet var jeg kvalm fra dag 1 (omtrent) til jeg var ferdig med fødselen.. Denne gangen var jeg kvalm fra ca uke 7 til uke 13, og siden har jeg ikke vært noe dårlig...

Skrevet

Jeg var litt kvalm med nr 1 (jente) i 4 uker og litt kvalm med nr 2 (jente) i 3 uker. Dette svangerskapet venter jeg gutt og var litt kvalm i 8 uker (følte det aldri tok slutt). Med litt kvalm mener jeg at jeg ikke kastet opp men følte meg småuggen hele dagen eller mest om kvelden, eller når jeg var sulten eller trøtt. Kvalmen startet i uke 6 første gangen, uke 9 andre gangen og uke 5 tredje gangen.

Skrevet

Har to gutter fra før. Med første var jeg konstant kvalm i 5 mnd, helt til jeg hadde akupunktur for kvalmen. Med andre var jeg vel så vidt kvalm noen morgener, that's it. Denne gangen har jeg vært noe midt imellom de to første. Har hatt mange kvalme morgener, men ikke så ille som nr 1, samt har vært i god form ellers på dagen. Aner ikke enda hvilket kjønn jeg bærer denne gangen.

• 2 uker senere...
Skrevet

var mest kvalm og spydde mest og lengst da jeg var gravid m guttene, minst syk m jenta, men spydde daglig da også. fra ca uke 7 til 17.

når jeg var gravid m guttene spydde jeg til godt utover uke 20.

trur ikke alderen har nå og si, som ei nevnte her nede..

var 17 da jeg ble gravid m første mann og skikkelig dårlig..

kanskje jeg klarer og finne ut va jeg ska etter hvor kvalm jeg blir:)

er ikke begynt og spy enda, men er litt små kvalm meste parten av tia.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg er også gravid med nr.4.

Synes jeg er minst like kvalm nå som med de andre, men vet ikke. Har det vært noe forskjell på kjønn/kvalme hos deg?

Skrevet

Burde kanskje ikke si det, men; Æsj! Hadde håpet at vi kunne få laget en lillebror til storebror, jentene har liksom hverandre....

Det du sier tyder vel på at jeg skal ha en jente til da...

Ikke noe galt i det altså, men...

Skrevet

Ups. Skjønner at jeg må lese alle innleggene før jeg spør....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...