Gå til innhold

Dere som ikke har mistet


jeano med nr.4

Anbefalte innlegg

Det er så mye snakke om misting av barn her, føles som om hele forumet har mistet opp til flere ganger.

Så er det flere av dere som alldrig har mistet?

 

Jeg venter nr 4 og har alldrig mistet

 

 

PS lager ikke denne tråden for å være slem, men for å få litt positiv tenking

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke mistet, men jeg må innrømme at etter å ha begynt å "vanke" her inne så er redselen for SA mye større enn før.

 

Blant mine venninner/familie er det vel kun et par - tre som har mistet, så antakelig er frekvensen av SA ikke så høy som man kan få inntrykk av her inne. Grunnen til det kan vel være så ymse, men kanskje kan det spille en rolle at det er de som strever mest med å bli foreldre som vanker inne på slike forum som BIM (??) og derfor ser det "mye verre ut" her inne enn i virkeligheten.

 

Ut fra innleggene her inne ser jeg også at noen karakteriserer det som SA hvis de tester "positivt" tidlig og så får mensen. Dette er bakdelen med tester som viser resultater tidlig, og var jo før ikke et problem da man ikke hadde mulighet til å påvise graviditet før en stund etter IKM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

endelig en sånn tråd også :)

 

jeg venter nr 3 og aldri mistet er 6+3 idag :)

 

er så godt å høre du venter nr 4 og aldri mistet..for blir litt bekymret når man ser alle som mistet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg venter nr 1 og har ikke mistet. Men, jeg er utrolig bekymret, fordi etter jeg begynte å vanke her inne føles det så vanlig. Godt iniativ til en positiv side:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har jo gått gravid to ganger før..og var ikke det spor bekymret for verken SA eller MA. Da var jeg heller ikke her inne..bare på noe som het desemberklubben med min nr 2

 

Nå er jeg gravid for 3 gang..og må si jeg tenker mye mere over det nå ja..så nesten som det ikke er så veldig sundt å være her inne :)

 

SÅ virkelig godt å høre det er flere som venter både nr 3 og 4 som aldri har mistet..det gjør iallefall meg mye roligere :)

 

Så denne tråden her hjelper på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en herlig tråd!!

 

Jeg har heller ikke mistet (banker hardt i bordet!), er 7+2 i dag med andremann. Forrige gang tenkte jeg veldig lite på abort i det hele tatt, helt til jeg begynte å henge her. Ble helt tussete av å lese om alle som mistet, og følte meg unormal som ikke hadde opplevd det. Jeg holdt meg egentlig unna BiM til godt ute i 2 trimester - da dreide diskusjonene seg stort sett om heelt andre ting. Er ikke så mye her nå heller, men kommer nok sterkere tilbake! Når bekymringene tar meg, tenker jeg at sjansen faktisk er MYYYE STØRRE for at det går bra!

 

Takk for positiviteten jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikk mistet. Venter nr 3 i august. Men tenker av og til at nå er det vel min tur til å miste. Må bare hoppe over disse sa og ma innleggene. Som oftest så går det jo bra, og går det ikke bra så er det ofte noe galt med den lille, prøver å trøste meg med det. Kjedelig å engste seg for alt som kan gå galt også, alle burde prøve å nyte denne utrolige følelsen det er å være gravid. Dette er jo stort!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at jeg nesten får helt angst av alle innleggene om SA/MA, så disse hopper jeg over nå..Orker ikke lese lengre, for jeg blir så trist og deprimert og overbevist om at jeg kommer til å miste. Kjekt med en slik positiv tråd..Jeg har heller ikke mistet før..Dette er min første graviditet=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult, denne trengte jeg. Ikke minst som en vekker når det gjelder min egen bekymring ang SA/MA og ex.u., en bekymring som alltid er større etter å ha vært her, når jeg tenker meg om...

 

Jeg er uke ni med min andre, og har ikke mistet noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hoerer til i den andre kategorien, men stoetter denne traaden! Gjorde meg superupopulaer for en mnd siden da jeg foreslo at man burde snakke om aa m....... bare i en traad - folk gikk helt av skaftet og syntes jeg var skrekkelig ufoelsom og dersom jeg bare hadde opplevd det samme selv osv. =o)) Noen sa veldig hoeytidelig at dersom man ikke kunne snakke om dette her inne, saa maatte de desverre forlate dette forumet, og ble deprimert og forbannet av det, "paa grunn av hun der Femina"

 

Jaja, det var fint ment fra min side, jeg mener at man maa begrense m.......snakk her inne paa 1. trim, fordi man lett tror det er det 1. trim handler om ved aa lese saa mye om det, og det er jo bare tull.....

 

Husk at noen ganger tar de mest bekymrede mest plass, men det er ikke alltid de er saa mange, man burde noen ganger tenke igjennom hvor mange som faktisk leser her inne hver dag.

 

Hepp hepp for en flott traad, og selv om jeg altsaa hoerer til i den kategorien som faar barn, men har........... saa er jeg superpositiv til denne traaden.

 

Ja til alt som er positivt ladet og fokuserer paa aa loefte hverandre videre, denne nye og spennende tiden.... =o)

 

Lykke til alle, husk; det mest normale og forventede er heldigvis at alt gaar veldig fint og greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver under her. Enig med deg Femina.Synes det er altfor stor fokus på å m... Jeg var superglad for å endelig være gravid. Har prøvd lenge og har aldri vært gravid før. Har derfor ikke mistet før. Da jeg begynte og være her inne på 1 tri. så blei jeg så utrolig bekymret. Fikk nesten ikke sove. Gikk på do hele tiden for å sjekke. Var sikker på at det skulle gå galt. Er i uke 9 nå så føler meg mer sikker på at det går bra nå. Trur det blir for mye unødvendig bekymring for slike ting. Det er jo selvfølgelig trist å miste, men det er ikke så bra da mor går å bekymrer seg altfor mye?

 

Superfin tråd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjekt og lese noe positivt. Enig med alle svarene her inne at en kan få angst av mindre. Etter og ha vært her inne en kveld drømte eg masse om abort! Helt forferdelig...

Er kun 6 uker på vei, første graviditet, men i dag leser eg kun de som er positive.Og gleder meg for hver dag som går, og hver liten kvalmebye som sier at det er faktisk noe som vokser inni magen min.Har vært på UL og sett at hjerte slår, det er en fantastisk kropp vi har:

Vi skal nyte tiden og tenke positivt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både mistet flere ganger og fått to flotte barn.

Det er jo sånn at det å miste faktisk er en del av livet av og til.

Det som er fint er at det går an å prøve igjen, og at man skal være klar over at det som er mistet ikke var forenlig med liv.

 

Når jeg tenker over de gangene jeg har mistet, så er jeg i etterkant glad for at det skjedde så tidlig, for jeg ville heller at det skulle skje, enn at barnet skulle bli født med alvorlig kromosomfeil etc.

 

Mange ganger har jeg vært irritert på alle de som ikke mister noen gang, siden jeg har slitt så for å få mine to små skjønne undere. Det er bittert og irriterende når en prøver og prøver og de faller fra. Enda større enn det bitre og irriterende er det når det faktisk klaffer.

 

Jeg tenker sånn at de som mister går det øyeblikket de mister gjennom en voldsom akutt sorg, som regel er sorgen ikke langvarig, men det er godt å få snakke om det.

De som er gravide i 1.trimester vet at risikoen er der, og det må være naturlig å snakke om det og skrive om det.

 

Jeg tenker nok ikke helt som deg, men jeg er også glad for positive tråder og positiv tenkning.

 

Nå er jeg inne i min 8.uke, og har sett et bankende hjerte på UL, tenker og håper at 3.mann kommer uten problemer og skuffelser men med stor glede og forundring over det vakre to mennesker kan skape sammen i kjærlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh TAKK! :)

 

Enig med dere, venter på Nr1 og blitt helt kokos og redd av å lese om misting av barn her.

Godt å høre at det har gått bra med flere, det hjelper å ha positiv holdning, selv om man vet at det er et lite sjanse for at det gå galt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også enig i at det er viktig å fokusere litt på at det ofte går bra også, første gang jeg var gravid ble jeg helt hysterisk nervøs av å være her inne, fikk tilslutt forbud av legen min... :-)

 

Nå er jeg 10 + 6 med mitt 3 barn og har aldri mistet. Kjenner derimor flere som har mistet, men alle disse har fått friske barn også!

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, for en herlig tråd:)

 

Jeg har heller aldri mistet, og er nå gravid med vårt første barn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter min første, men moren min fikk tre barn uten å miste. :) Det vanligste er jo å IKKE miste! (da teller jeg selvsagt ikke med de embryoene som går til grunne før IKM)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter også denne tråden fullt ut,selv om jeg har mistet en gang. Har også 2 friske barn:)!!! Jeg må bare si at jeg følte det ikke som noe "helt forferdelig" da jeg mistet. hadde to friske barn fra før,blir fort gravid og ble fortrolig med tanken på at da var det helt sikkert noe galt.... Er også av den typen som mener at det er en mening med alt,og kanskje var det derfor jeg tok det så bra;)!

Har også vært inne på å lage en tråd som det du gjorde Femina,men nå har jeg sett hvor upopulær det gjorde deg,så jeg tror jeg dropper det!!!hehe....

 

Nå er jeg gravid igjen med 3.mann,og tenker selvfølgelig at dette kommer til å gå bra!!!

 

Lykke til alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er min første og jeg har ikke mistet! Det er viktig for oss gravide og tenke positivt!! Slapp av, tenk positive taker og la det positive gro, da går det så bra!! Det man ikke kan gjøre noe med, må man ikke gruble på eller bekymre seg over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Og takk for et positivt tråd!! =)

 

Har heller ikke mistet, og vi prøver på nr 2. =) Moren min har mistet to ganger, men har det noe å si for meg? Det kan vell ikke være arvelig? Huff for et dumt spm..=)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...