Gå til innhold

Brun utflod


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei.

Bare litt bekymra her, så håper noen kan svare meg....

Er i 7 uke og når jeg var på do isted var det litt brunt....er det normalt og bør jeg kontakte lege???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes desverre ingen fasit.

Jeg ville kontaktet lege.

Eller dvs jeg har også kontaktet lege forde jeg blør litt. Fått beskjed om å ta det med ro denne uken.

Men iom at du er 7 uker så kan fosteret sees på UL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på do igjen nå.....og nå var det ingenting. Bare helt vanlig.

Mulig jeg bekymrer meg unødig....er min aller første så jeg blir litt nervøs..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisan ikke for å skremme deg men vil råde deg å oppsøke lege så fort så muligt å få en ultra lyd..

 

 

hadde nettopp det samme bejynte med litt brunf uflod så forsvant de å kom tilbake sån holdt det på i 5 dager så bejynte det å komme blod i tillegg, fikk beskjed om at det var en ny spontanabort å måtte legges inn på grunn av utskraping..

 

det er ikke sikkert at det er det samme som jeg var igjennom, krysser fingrene for at det ikke er det!

 

bare forlangt fra legen din at du skal inn, de vet ikke hvordan det er når sånt skjer,

 

lykke til

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt litt brun utflod tre dager i løpet av to-tre uker. Legen min sier det er helt normalt, og så lenge du ikke blør friskt blod, så skal alt være greit. Enig med deg at man blir litt bekymret, men som oftest går dette bra. Leste en dag at 80% av blødninger i svangerskapet ikke er farlig. Og det du hadde var ikke en blødning en gang. Vær positiv og tenkt positivt. Ring gjrene legen for å få et råd og bli beroliget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange mener at brun utflod ikke er så farlig. Da er det jo gammelt blod som kommer ut. Fersk blod er det verre med, og spesielt om en har smerter i tillegg..

Er veldig normalt med små blødninger, hver 3. gravide har det.

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kan jo kontakte legen for sikkerhetskyld..

Det hadde nok jeg gjort vist jeg var deg

 

Men er heller ikke unormalt å blø litt de første mnd.

Så kan det være livmortappen din er litt følsom og blør lett uten å trenge å bety noe..eller du rett og slett har fått et lite rift eller liten blodåre som har sprukket..som heller ikke er unormalt når man er gravid :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei..jeg hadde selv brun utflod rundt denne tiden..og jeg hadde det i hele 2 uker..var på tidlig ultralyd pga dette og der sto alt helt supert til med den lille..jeg tror dette er vanlig hos mange rundt uke 6 og 7..det var da jeg hadde det..litt på papiret hver eneste gang jeg tørket meg..håper det er det samme for deg men er du veldig usikker og redd syns jeg du skal få deg en tidlig ul så du kan roe deg ned,det hjalp for meg:) lykke lykke til..

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! Samme skjedde meg da jeg var 7+3,og jeg ringte legevakta. Fikk beskjed om at det ikke var så mye annet å gjøre enn å se an. Jeg kastet meg derfor over nett og bøker og begynte lese litt om dette..

Og noen uker etter fikk jeg også bekreftet det på kontroll; at i denne uka så får embryoet sitt eget blodomløp,og kobler seg fra deg på en måte.. Derfor skjer dette. Fram til da er den avhengig av deg,men nå får den navlestreng osv osv og får sitt eget blodomløp.. Ring en jordmor og be henne forklare om dette blei litt diffust! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...