Gjest Sekretøsa Skrevet 2. januar 2008 #1 Skrevet 2. januar 2008 Sønnen min har det som mellomnavn, men bare plain Andre.. ikke Andrè.. men ALLE skriver det sånn da, tilogmed på dåpsattesten står det Andrè, uten at vi har bedt om det...
*FLoRinA* Har født!!!! Skrevet 2. januar 2008 #2 Skrevet 2. januar 2008 Det er jo på grunn av uttalen.... ellers blir det jo andre som i andre.....og det er jo ikkje et navn........
Espoir Skrevet 2. januar 2008 #3 Skrevet 2. januar 2008 Det må være med aksent, men du setter den feil vei, det skal være André. Som hun andre sier, eller blir det uuttalt andre.
ape Skrevet 2. januar 2008 #4 Skrevet 2. januar 2008 Hvis det ikke er ` , ser det ut som om han heter [Andrre] som hvis jeg sier " de andre og meg"
Gjest Sekretøsa Skrevet 2. januar 2008 #5 Skrevet 2. januar 2008 Hehe,ja, men det er fordi jeg ikke vet hvordan jeg får den rett vei på tastaturet! hehe )
Gjest Sekretøsa Skrevet 2. januar 2008 #6 Skrevet 2. januar 2008 Joa.. men han er oppkalt etter mitt, og bestemors mellomnavn, Andrea, og min brors, Andre... så har liksom bare blitt sånn da.. hehe
selfangerkjerringa Skrevet 2. januar 2008 #7 Skrevet 2. januar 2008 Andre = andre, med trykk på a'en André = andre, trykk på e'en Andrè = andræ, med trykk på æ'en
Gjest Sekretøsa Skrevet 2. januar 2008 #8 Skrevet 2. januar 2008 Takk ka-ping, men som sagt var det bare fordi jeg ikke vet hvordan jeg får appostroffen riktig vei på tastaturet ;o)
selfangerkjerringa Skrevet 2. januar 2008 #9 Skrevet 2. januar 2008 riktig vei = alt gr + apostrofknappen
snurkle Skrevet 2. januar 2008 #11 Skrevet 2. januar 2008 Samme tasten som appostrofen du skriver, men sammen med Alt Gr istedet for Ctrl. Forresten vet jeg om andre som skriver med plain e, ikke noe problem det..
Bring_it_on!!:)) Skrevet 2. januar 2008 #12 Skrevet 2. januar 2008 Gutten min heter også Andre til mellomnavn.. Men står ikke noe apostrof i navnet hans på papirene vi har fått.. =)
Gjest Sekretøsa Skrevet 2. januar 2008 #13 Skrevet 2. januar 2008 Så dere skriver uten? TAKK! Dessuten går det en liten faen i meg.. det er jo vi som har bestemt navnet, så da får vel andre skrive det sånn som vi har bestemt?? (Dette har vært oppe til diskusjon med ymse familiemedlemmer før)
Gjest Skrevet 2. januar 2008 #15 Skrevet 2. januar 2008 Sønnen min André som mellomnavn. Først skrev jeg bare Andre, men svigerinna mi syns det ville bli for rart, så hun ba meg forandre det med dudlen over e'n.
-MtG- Skrevet 2. januar 2008 #16 Skrevet 2. januar 2008 Man velger jo selv hvordan man vil at navnet skal skrives og hvordan det uttales. Selv heter jeg Helen som andre fornavn og det uttales ikke likt som det som sitter bakerst på foten:) I fødselsattesten min stå det Helén, men sånn skrives det altså ikke.
ape Skrevet 2. januar 2008 #17 Skrevet 2. januar 2008 hælen( uttales helen) heter forresten det som er bak på foten, Helen.
selfangerkjerringa Skrevet 2. januar 2008 #18 Skrevet 2. januar 2008 en liten ulempe med å skrive uten apostrof er at her jeg bor ville gutten da blitt hetende "Andre" - dvs med trykk på a'en... Kjenner faktisk en som heter det. Andre altså, ikke André. Eller andrææ. hihi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå