Gjest Skrevet 2. januar 2008 #1 Skrevet 2. januar 2008 jeg har en sønn på 1 år nå 5 januar...vi prøver denne månden her nå. for å få en ny. ville ha de litt tett..noen andre som har det?? var det veldig slitsomt eller gikk det greit????????? håper!!
snoopy med nummer to i magen Skrevet 2. januar 2008 #2 Skrevet 2. januar 2008 Jeg er gravid med nummer 2. Har en på et og et halvt fra før, så det blir jo ikke så tett da. Er bare snaue 6 uker på vei. Men jeg kjenner flere som har fått barn med bare litt over ett år i mellom, og de sier det har vært litt slitsomt i starten, men kjempeflott etterhvert. Barna trenger litt tid til å bli kjent osv... Tror det kommer litt ann på hvilken innstilling man har. Lykke til!!
Gjest Skrevet 2. januar 2008 #3 Skrevet 2. januar 2008 Jeg har to gutter med 16mnd mellomrom:) Så han eldste var litt over 6mnd da jeg ble gravid igjen.... Det var veldig slitsomt det første året,halvannet,det skal ikke legges under en stol;) I dag er de 5år og litt over 3,5år,og selv om det er søskenkjærlighet her som andre steder så har de utrolig stor glede av hverandre!! Absolutt verdt det,sånn jeg ser det i dag;) Nå venter jeg nr3,og selv om jeg syns det har vært stas med to tette,ser jeg fram til å ha en baby å dulle med også Lykke til!!
Shtriga med baby i magen Skrevet 3. januar 2008 #4 Skrevet 3. januar 2008 Har en gutt som ble 3 år i Desember..Og nestemann kommer i August, så det blir nesten 4 år mellom dem... Synes det er passelig mellomrom jeg
Gjest Skrevet 3. januar 2008 #5 Skrevet 3. januar 2008 Vi har 16 mnd mellom de to første syntes det ha t vært helt greit jeg, men så vet jeg jo ikke om noe annet heller da :-)
jeano med nr.4 Skrevet 3. januar 2008 #6 Skrevet 3. januar 2008 Jeg har også en som ble tre i desember og venter i august:)
har4barn Skrevet 4. januar 2008 #7 Skrevet 4. januar 2008 Vi fikk barn i 99,01 (des) og i feb 04. Dvs at det er to år i mellom alle sammen. Jeg synes det har vært bare fordeler. De er veldig glade i hverandre , særlig de to eldste jentene. Jeg synes faktis det var mest slitsomt å bare ha en:) . Nå venter vi nr 4, 4 1/2 år siden sist. Føles nesten som en attpåklatt her, men jeg gleder meg til å ha en baby å kose med igjen. Håper bare alt går bra.
minime&spire Skrevet 4. januar 2008 #8 Skrevet 4. januar 2008 jeg får også to tette ( med 1,5 års mellomrom) og må innrømme at jeg gruer meg litt til nattevåk ( gutten vår sover enda ikke hele natten og han er snart 1 år,så er litt redd at han skal ha søvnproblemer), gi nok oppmerksomhet til begge,alt utstyret man må ha med overalt ( 2 stk skift,mat osv) og ikke minst ferieturer.. ojoj men det er verdt det i allefall,får bare mote oss opp:)
august o8 Skrevet 4. januar 2008 #9 Skrevet 4. januar 2008 Vi har ei bestemt ung dame på snart to år, og hun blir storesøster i august. Vi velger å få dem tett for vi ser hvor mye glede niesene våre har av hverandre. Der er det bare et og et halvt år i mellom. Men foreldrene deres har forberedt oss på noen tøffe mnd i starten! Det skal vi klare! Jeg tror alt går på innstilling!
LilleStjerne Skrevet 4. januar 2008 #10 Skrevet 4. januar 2008 Hei! Jeg har termin i aug/ sept og storesøster fyller 2 i september så det blir akkurat to år imellom dem. Må si jeg er veldig spent på hvordan det blir å få en liten en til. Man få bare tenke på at de får mye glede av hverandre etterhvert...
m*78 Skrevet 4. januar 2008 #11 Skrevet 4. januar 2008 Hei. Jeg har 2 barn med 19. mnd. mellomrom, å nå venter jeg nr, 3, så det blir ganse nøyaktig 2 år mellom nr. 2 og nr. 3. Så hvis dette går bra, har vi klart det kunststykket å få 3 barn på 3,5 år! Blir rimelig heftig dette :-) Men gleder oss kjempemasse, å håper så at alt skal gå bra med bittelille-knøtt i magen! Det hverste er vel kanskje å klare å dele tid og oppmerksomheten likt mellom alle. Det første halve året var veldig tøfft, det er ikke bare bare å være liten storebror, å plutselig få småsøsken å dele oppmerksomheten med. Å ikke helt forstå hvorfor mamma må ta babyen først, å ikke har like mye tid som tidligere. Tror uttrykket "en er som ingen, to er som ti!" stemmer ganske godt. Overgangen fra 1 til 2 var nok større, en hva jeg tror den vil bli fra 2 til 3. Men når minsten begynte å komme seg opp i stående, å være mere med på leken, fikk de en utrolig stor glede av hverandre. I dag kunne de ikke vært hverandre foruten!
mamma til 2... Skrevet 5. januar 2008 #12 Skrevet 5. januar 2008 er 5uker på vei med nr 2 nå og tulla mi er 15 mnd:)
Gjest Skrevet 5. januar 2008 #13 Skrevet 5. januar 2008 jeg vil tro det er både fordeler og "ulemper" med å ha barna så tett.jeg kunne ha ønsket å ha ca 2.5 år i mellom, men naturen viille det ikke slik. så nå blir det nesten nøyaktig 4 år i mellom. kanskje den neste blir tettere..hehe. ' fordelen med det, er jo at vi har brukt god tid til å bli kjent med tulla vår. hun har fått stor/mye oppmerksomhet, å er nå stor nok til å ta oppgaven som storesøster. Kanskje er det litt hjelp å få når hun forstår mye mer. men uannsett vil jeg tro at hver og enkelt blir å få det perfekt, uansett 1 år eller fler i mellom det er jo din egen familie det er snakk om...
SuperMoM*to jenter* Skrevet 5. januar 2008 #14 Skrevet 5. januar 2008 Ja:) jenta vår ble 1 år 4. januar:) og vi prøver også på nr 2;) vi er i samme båt vi to da:) vil også ha de tett! jeg og broren min er ennå tettere enn det, og vi hadde det så utrolig gøy sammen:D det er gøy at barna kan ha glede av hverandre;)
Mayel Skrevet 5. januar 2008 #15 Skrevet 5. januar 2008 Vi venter nr. 2 i august, og storesøster har da akkurat fylt 4 år. For oss har dette vært akkurat passe...synes det har vært utrolig godt å ha god tid til henne. Frem til nå synes jeg at småbarnstiden ikke har vært så slitsom, mest kos, og jenta vår har blitt fin og trygg. Nå som hun er 3,5 år har hun selv ytret ønske om å få baby. Hun er blitt stor jente som forstår så mye, og det tror jeg er en fordel når en ny baby er i hus. Jeg forstår at andre velger å få barn tettere, det er nok både fordeler og ulemper. Ofte tror jeg uansett at god kontakt mellom søsken ikke kun skyldes aldersforskjell, men like mye hvor god kjemi de har.
Tomaten Skrevet 6. januar 2008 #16 Skrevet 6. januar 2008 Småen her skal bli storebror i slutten av juli, da har han nettopp blitt 4 år.... Tror det blir helt super aldersforskjell. Den siste tiden har han blitt så "stor", slutta med bleie og smokk, kler på seg selv og vil gjerne prøve å klare alt på egenhånd:) Har alltid sagt at jeg ikke vil ha to bleiebarn samtidig!! (syns det høres så slitsomt ut) Jeg er veldig enig med Mayel, utrolig glad for at vi har valg å ha så mye tid alene med småen... De krever jo litt, selv om han er utrolig snill og lett å ha med å gjøre, men blir jo veldig annerledes når det kommer et barn til... Er utrolig morsomt når han nå går å prater om at han blir storebror og er veldig stolt, han har ønsket seg en liten baby lenge nå... Vi er veldig fornøyd med å ha ventet så lenge med nr. 2:)
Sannellerslik? Skrevet 6. januar 2008 #17 Skrevet 6. januar 2008 Jeg er gravid med nr.1 nå, men tenker allerede på att jeg ikke vil vente så fryktelig lenge til nestemann. Kansje sann att det blir ca to år mellom dem:) Men det får tiden vise seg:) strevde 1 år før jeg klarte å bli gravid nå, så hvem vet hvor lang tid det går neste gang.
Pysjen Skrevet 6. januar 2008 #18 Skrevet 6. januar 2008 har en på 11 mnd fra før og "nygravid" nå =)
Sitronelle Skrevet 6. januar 2008 #19 Skrevet 6. januar 2008 Hei... Jeg er gravid igjen nå...og har ei datter på 8 mnd....Dog noe ufrivillig, men det skal nok gå bra Må bare bli vant til tanken først
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå