Gå til innhold

kan noen fortelle meg hva ketolysekuren går ut på?


☆Anonymia☆

Anbefalte innlegg

har lest om den på nettet men skjønte ikke en dritt..

hva må jeg gjøre for å gå ned i vekt ??

 

JA jeg må ha det inn med t skje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, jeg begynte i dag :) Men har gått på den en gang tidligere i høst..

 

Du har et normalt kosthold, med unntak av enkelte matvarer med høyt karbohydratinnhold; pasta, ris, poteter, melk, brunost, mais, loff osv.

 

Selv spiser jeg f.eks;

- hjemmelaget brød med pålegg (salami og majones, leverpostei og agurk, ost og skinke osv.)

- diverse salater med dressing

- omeletter

- egg og så mye bacon du klarer til frokost!

- mye kjøtt og grønnsaker! blir en del fløtegratinering her i gården...

- spesialpizza eller pizzavaffel :P

 

Når jeg vil kose meg lager jeg f.eks gele, sjokolademousse, vaffel med syltetøy eller fryser fun light saft til saftis.. :)

 

Bare å spørre om du lurer på mer.. Du kan også se på lavkarbo.no eller ketolyse.no.. Også er vi noen fra dib som har startet et forum, http://mvenn.theiforum.com/, her er vi noen jenter som starter nå i begynnelsen av januar - på et nytt liv ;)

 

Jeg opplevde å få mer energi, finere hud, raskt vekttap osv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for svar =)

men jeg er litt forvirret her..

hva er spesial pizza ?

og skal man bare spise egg til frokost ?

uten noe ved siden av ?

knekkebrød kanskje ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :D

 

Du må følge egen oppskrift for pizza, siden den vanlige deigen har mye hvetemel .. Her er en god pizzaoppskrift: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=9312&highlight=pizza

 

Neida, du kan spise hva du vil til frokost!! Men f.eks egg ;) I dag spiste jeg eggerøre og en hel pakke bacon!:D Hihi.

 

Knekkebrød kan du ikke spise.. Brødmat kan du spise om du baker eget brød (uten hvetemel..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uffda :(

 

På www.lavkarbo.no finner du den store matvaretabellen. Og der ser du: at f.eks lettmelk inneholder 4,7 karber per 100 g. I løpet av en dag på ketolysekuren kan du spise mat/drikke som tilsammen har 15-20 karber. Så om du hadde hatt veldig lyst på melk en dag kunne du ha bare spist kjøtt (null karber) og annen veldig karbfattig mat en dag - for å drikke et glass med melk en dag f.eks. ;)

 

Greia med ketolyse er at du skal komme i noe som heter ketose, da begynner kroppen å brenne fett.

Fra boka:

"Ordet ketolyse er en kombinasjon av ordene ketose og lipolyse. Ketose er den fettforbrenningen som kroppen legger om til når kosten inneholder svært lite karbohydrater. Lipolyse betyr oppløsning eller fjerning av fett, og er en direkte følge av ketose"

 

"I forbindelse med kuren anbefaler jeg at du tar et kosttilskudd i form av vitamineraltabletter. Tablettene inneholder naturlige vitaminer og mineraler som øker forbrenningen, og som medfører mer gunstig forbrenning."

 

En annen ting som er bra med kuren: "Det stilles ikke krav til intensiv trening for å nå det ønskede vekttapet, men moderat mosjon i form av en daglig spasertur på en halv time, vil sette fart i forbrenningen og øke effekten av kroppens insulinhormon, som regulerer sukkerforbrenningen."

"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nope :P funker ikke det.. jeg kan bake til deg og sende i posten ;) høhø. men da får du nok heller kose deg med salater :P jeg hadde heller ikke tenkt til å bake brød i begynnelsen, men etterhvert bare MÅTTE jeg ha.. ;) hadde jo fått mer energi da .. så det hjalp jo sikkert litt ;)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde forsåvidt vore greit med en opplysning om at ein vil komme til å lukte litt urin i forbindelse med kuren.... Under ketose utskiller kroppen amoniakk. Deilig ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne dietten hadde jeg dødd av... Jeg har nemlig høyt kolesterol, så egg og bacon er ikke bra for meg i det hele tatt.

 

Er det ikke viktig å snakke med legen sin før man begynner på en slik diett som dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nå får jeg lyst til å begynne. Lavkarbo er kjempebra, men har aldri fulgt noen spes diett. Bortsett fra fedon for noen år siden..lavkarbo light...in a way...men er det ikke vanskelig å regne ut hvor mange karber man spiser? Har litt noia får sånn regne greier..Grete roede minner liksom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...