Gå til innhold

Hvordan unngå UVI??


*Lykkeliten*

Anbefalte innlegg

Hei Jenter!

 

I forrige sv.skap var jeg skikkelig plaget med UVI.. Jeg husker at JM kom med gode tips for å ikke få det igjen.. Men nå har jeg klart å glemme de..:/ Noen som vet? =)) Takk for hjelpa! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Inntak av nok væske i løpet av dagen, virker nok forebyggende mot det meste man kan pådra seg, men tranebær/tranebærjuice (apotek og helsekost) virker spesielt forebyggende mot UVI. Ellers gjelder det å holde seg god og varm utendørs, ikke sitte på kalde stener og stubber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har slitt mye med UVI, og jeg merker at i perioder hvor jeg drikker veldig lite, kjenner jeg til stadighet "uvi-murring". Men så fort jeg får i meg væske går det over, så drikk vann jevnt hele dagen!

Anbefaler også å kjøpe tranebærkapsler på helsekost f.eks, som du åpner og heller i vannet og drikker. Dette er også faktisk ganske godt, i tillegg til at det er bra for urinveiene. Føler faktisk det er bedre enn å bare ta kapslene, men meg om det..:) I tillegg, ta c-vitamin hver dag (mer enn én, men sjekk anbefalingene for gravide...). Det gjør urinen sur, og hjelper på at du ikke får uvi.

Dersom du bruker truseinnlegg, bytt ofte. Gå på do både FØR og etter sex. Ikke gi deg før du har fått ut noen dråper :) Så fort du merker litt murring så hell i deg det du kan av væske.

Dette er hvertfall mine tips, håper de var til hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuusen takk for mange gode tips!! =)

Jeg var skikkelig fornøyd med damene her inne i 06, dem var så hjelpsomme og hyggelige! =) Kommer til å bli minst like fornøyd nu, ser det ut som. Takk for hjelpa nok engang! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...