h_76 Skrevet 2. januar 2008 #1 Skrevet 2. januar 2008 Jeg er nå i uke 34 med tvillinger, de er allerede fått en vekst prosent på 99 % og den andre på 80% , de var for 2 uker siden 2500++ gram og 2300++gram, de har da vokst 1 kg hver 3 uke de siste 6 ukene. Dette er jo selfølgelig fint, men en av mine største frykter var å få store barn igjen har født ei på 4660gr og ei på 4030gr tidligere og det var ingen positiv opplevelse:( Jeg får ikke keisersnitt, de vurderer heller ingen igangsettning, de driter i meg regelrett.. Har fått sykt med vann i kroppen, vektøktningpå 7 kilo siden jul.??? Har prøvd voss men de tar ikke imot tvillinger, det blir bare tyngre og tyngre for hver dag, får ikke sove ikke klarer jeg å gjøre noe særlig da jeg føler jeg skal miste" alt " i bakken, bekkenløsningen er rimelig vond nå, astmaen er verre, og jeg er ikke klar for en fødsel, er sikker på at det kommer til å gå galt... noen gode råd? huff
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #2 Skrevet 3. januar 2008 Jaja, Haukeland må være Norges mest kvinnefientlig sykehus. Har du snakket med ledelsen? Kontakt de, legg frem problemet ditt. Jeg ville søkt meg til et annet sykehus, kan/vil Voss ikke, da hadde jeg reist enda lengre. Sikkert, tungvindt med familien osv, men jeg ville ikke utsette meg for en vaginal tvillingfødsel.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #3 Skrevet 3. januar 2008 Det går ann å søke til østlandet, ringerrike eller Oslo - området.Det gjelder å ikke gi seg.Stakkars deg , jeg føler med deg- jeg måtte også kjempe med Haukeland hele sv.skapet mitt før jeg endelig fikk søkt meg til voss.Venta jo ikke tvillinger så derfor fikk jeg innvilget på voss antakelig.Det er slitsomt å stange hodet i veggen på den måten når det gjelder Haukeland.Kansje det er sånn at kun større sykehus tar de med tvillinger, men du kunne jo prøvd å søke stord- Hauegsund er jeg i tvil - men du kan sef. forsøke der også.Snakk med fastlegen og be denne om å sende flere søknader rundt om.Det går ann å bestille ks. i England dersom det er en trøst, men det er dyrt asså og man må jo reise i god tid over.Haukeland er forferdelig for fødende, huff, stakkars deg....men du - du kan jo kreve å snakke med flere forskjellige leger der oppe, slå deg helt vrang , de er nødt til å la deg snakke med andre .Jeg vet enkelte leger og jodmødre er verre enn andre på Haukeland så det gjelder å ro seg frem til rette person.Dette er en slitsom prosess men en mulighet dersom du er veldig desperat. Lykke til!
h_76 Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 3. januar 2008 tusen takk for støtten, ja deterutrolig slitsomt, skal til ny ul i morgen, spendt på om hvor store guttene er da. Sitter og prøver å forberede meg, har funnet ut via nettdoktor at hvis det er eneggete tvillinger som deler fostersekk, anbefales det keisersnitt. Da disse er meget sjeldne,bare 1 prosent av alle tvillinger. Det er akkurat det guttene gjør, og jeg vil også stille spørsmåltegn på terminen, siden de er så store.. Er skikkelig sliten og stor nå , orker ikke gå opp trappen hjemme, hvordan skal jeg orke en fødsel? .... Hvordan kan jeg forberede meg til den?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå