Gjest Skrevet 2. januar 2008 #1 Skrevet 2. januar 2008 Hei alle der ute som leser dette. Er ei jente på 16år, gravid i 12.uke og bor hjemme hos mamma. Kjæresten min(eller barnefaren) er 19år gammel, og vi har vært sammen i 6mnd i januar. Han er som andre "vanlige" 19år gamle gutter glad i å feste, drikke og røyker også hasj i helgene.. Etter jeg fant ut at jeg var gravid, så prata jeg med han og sa at han måtte kutte ut alt dette, siden han skulle bli pappa og være et bra forbilde for ungen når den kommer. Ikke missforstå meg, jeg vil jo ikke "ta fra" han ungdomstiden eller noe, men jeg vil ikke at ungen skal ha en hasjrøyker til pappa. Han ble kjempe sur, og sa at hvis jeg ikke ville ha han i livet mitt, så var det greit. Prøvde å forklare hva jeg mente, men han ble bare sur. Etter det har han ikke kontaktet meg eller noe, og tar ikke tlf når jeg ringer. Er jeg VELDIG rar som vil ha han til å slutte med dette?? Jeg vil jo bare at ungen min skal vokse opp med en pappa tilstede... Måtte bare dele dette med noen, og håper det er noen der ute som kanskje forstår hva jeg mener, og som kan gi meg noen gode råd? Hilsen ei som kanskje blir alene
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2008 #2 Skrevet 2. januar 2008 Vil ikke akkurat påstå at "vanlige" gutter drive med hasj i helgen jeg da men.. Fest, alkohol og røyk, "klart" man driver med det som ungdom.. Vi er jo ung og dumme ;P Men, er han en hasjrøyker, så er han en hasj røyker.. Nå vet ikke jeg hvor ofte osv han driver med det.. Om det bare er en "periode" han han nå eller hva.. Jeg mener at det var greit du sa ifra til han, og jeg skjønner og hans "frustrasjon" og tankegang, med at han kanskje føler at du faktisk "tar ifra" han ungdomstiden.. (ikke at du gjør det nei) Så jeg skjønner egentli at han ble sur, det var vel egentli bare en helt vanlig reaksjons måte for han, når han kanskje føler at han må "gi opp" noen ting.. Vanskelig å forklare, men kansje han tar til fornuft når han har fått tenkt seg om?? =) At han ble sur bare var en reaksjon fra hannes side? Jeg er helt enig i at et barn bør ha et forbildet og se opp til, ikke en far som drikker og røyker! Jeg er selv 19 år og har ikke sett min far full nå i jula!!!! (Føler meg ganske heldig) Ikke legg noe press på BF, la han ta det i sitt eget tempo og la det gå sin gang... Så er det bare å satse på at han tar til fornuft!! Gratulerer med graviditeten!
Gjest Skrevet 2. januar 2008 #3 Skrevet 2. januar 2008 Ja, jeg har som sagt ikke snakka med han på lenge, han tar jo ikke tlf. Så nå er det opp til han. Håper selvfølgelig at han tar kontakt med meg, og innser at han må skjerpe seg pga ungen. Men er så redd for å bli alene med barne :/ Nå vet ikke jeg hvor ofte han røyker hasj, jeg vet at det er noe han gjør i helgene, men for alt jeg vet kan det hende han gjør det oftere også. Takk
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2008 #4 Skrevet 6. januar 2008 Du er IKKE rar som vil at han skal slutte med sånt.. Det sier seg selv at livet forandrer seg når man venter barn osv.. Han burde skjerpe seg nå som han skal bli far.. Ellers tror jeg ikke at jeg ville latt han delta hvis han ikke skjerpa seg.. Ikke så hyggelig, men han burde innse at han skal bli far..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå