Maby baby ? Skrevet 1. januar 2008 #1 Skrevet 1. januar 2008 Jeg er helt ny her inne og trenger et par råd. Er i en fortvilet siruasjon for å si det mildt!.. Vel, jeg har vert samboer i 4 år, vi har prøvd i litt over et år og få smårollinger i hus, uten å lykkes så langt Mitt høyeste ønske er å få barn, og det har også vert hans store ønske over lang tid Nå i desember forlot samboeren min meg, og jeg er for tiden alene. Jeg har hatt en tøff jul, og har ikke helt kunnet akseptere at det er blitt slutt mellom oss. Da jeg fremdeles "ELSKER MANNEN MIN" Kjærligheten er kompliser ja.... Etter samlivsbruddet, så har vi vert mer enn gode venner for å si det slik. Han har vert her endel ganger på besøk og gitt meg store forhåpninger på en lysere fremtid, men alikevel så ser alt så svart ut... Vi har vert sammen endel ganger etter samlivsbruddet , og jeg tenker selfølgelig om han bare har vert med meg for kun "en ting" eller om det fremdeles er håp for oss. Jeg har spurt han rett ut om dette, men han kan ikke gi meg et konkret svar hva fremtiden vil bringe når det gjelder oss to. Han trenger tid for å finne ut hva han egentlig vil, han sier at hans følelser for meg ikke har forandret seg. De er like sterke ennå slik som de alltid har vert, men det er det praktiske mellom oss som ikke fungerer. Så det er derfor han har flyttet ut, og bor nå alene. Så jeg føler at han lar meg sitte på gjerdet og bare venter på han, og at han i mellomtiden kan komme slik han vil.. Dette tar på kjempe mye følesesmessig for min del, så derfor fortalte jeg han i dag at når han kommer hjem om 2 uker så vil jeg ha et svar enten eller. Dersom han ikke kan slippe taket på meg , så er jeg nødt for å slippe taket på han. Alikevel om hjertet mitt sier NEI , så sier hodet mitt en annen ting. Livet må tross alt gå videre, og jeg orker ikke å sitte på gjerdet og bare vente mer.. Det er for slitsomt! ... Vi har nesten daglig kontakt med hverandre via tlf, da han for tiden er bortreist på jobb. Vi har en kjempe fin tone ilag, men når jeg prøver å snakke om følelsene mine til han, så er han veldig tilbakeholden med å fortelle hva han føler for meg. Han sier jo at han savner meg og det gode vi hadde ilag, men at han alikevel ikke for øyeblikket ser noe lys i tunellen for at det kan bli oss to igjen med det første... Fortvilendes situasjon egentlig!!... Vi har hatt samleie en gang uten beskyttelse denne mnd som har vert, det var 4 dager før jeg hadde EL. jeg hadde mens sist den 7 des, og de siste dagene så har jeg hatt "gravide" symptomer. Stikninger nedentil og kjempe ømme bryster. Det kan jo være TR som er på veg, men brystene mine har alldri vert ømme før. Så dette er en ny opplevelse for meg. Har bestilt test på nettet, så jeg skal teste meg når den kommer i posten. Har dere et godt råd til meg dersom jeg skulle være gravid ? Jeg ønsker meg en baby av hele mitt hjerte, men jeg ønsker ikke å ha alene ansvaret og oppdra den lille alene. Da jeg allerede har et barn ifra før av, som min x samboer ikke er far til. Så jeg vet at det å være alenemor er verdens hardeste jobb, for å si det mildt.... Takker for svar
jeano med nr.4 Skrevet 2. januar 2008 #2 Skrevet 2. januar 2008 Min lille spire ble laget 4 dager før EL. Og 9 dager etter det igjen fikk jeg en positiv test. Jeg kan med hånden på hjertet fortelle deg at du kommer til å angre om du velger å ta vekk barnet. Jeg har vært alenemor i 8 år til to så jeg vet godt hva du snakker om, for ja det er slitsomt. Men det er verdt det
Maby baby ? Skrevet 2. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 2. januar 2008 Takker så mye for svar Jeg fikk testene som jeg bestilte på nettet i posten idag Jeg kunne ikke vente til i morgen tidlig for å teste meg Tok en test nå i kveld, og den viste GRAVID ... Jeg er kjempe GLAD inne i hjerte mitt men det spørs hva x`en sier til dette.. Uansett så tror jeg, eller jeg VET at jeg kommer til å beholde dette lille frøet som ligger å spirer. Så får bare fremtiden vise hva som kommer til å skje med meg og far til barnet.. Barnet ble nå laget i kjærlighet, og vil også komme til å vokse opp med masse kjærlighet ifra min side
Santi og gjengen Skrevet 3. januar 2008 #4 Skrevet 3. januar 2008 Gratulerer med den positive testen! Tror ikke man angrer på å få et barn. Søsteren min skulle ta abort, men ombestemte seg i tolvte time. Noen uker senere viste det seg at det var to der! Slitsomt, men hun angrer ikke! Lykke til!
Scorpiogi Skrevet 3. januar 2008 #5 Skrevet 3. januar 2008 Gratulerer!! Herregud, jeg håper virkelig at det ordner seg for deg og dere... Du får ta deg en prat med fyren. Kan hende han trengte en pause bare..? Skal krysse fingrene for at det ordner seg til det beste for deg og spira.
Sharlis Skrevet 3. januar 2008 #6 Skrevet 3. januar 2008 Såppas...herregud.så typisk..hehe.. Ikke meningen å le,men etter over ett årsprøving og det blir slutt så blir du gravid med han... Typisk.. GRATULERE SÅ UTROLIG MASSE:):)Velfortjent graviditet etter så lang tid med prøving. Kan du ikke fortelle oss hvordan det gikk med å fortelle det til gubben da? Er så utrolig spent på hva som skjer med dere fremover, håper det fikser seg:):) Stor klem
Maby baby ? Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 3. januar 2008 Dere er kjempe snille som kommer med råd og veiledninger, takker så mye igjen for at dere her inne finnes Dere er lyset mitt i denne mørke stunden Nå har jeg fortalt det til x`en , en bekymring mindre:) Han fikk SJOKK for å si det MILDT!! Vi pratet mye att og fram og opp og ned. Det var jo ikke helt planlagt at det skulle skje på dette tidspunktet, men nå har det jo skjedd! Han mente at der er jo håp om det kanskje kan bli oss to engang igjen i fremtiden, men akkurat NÅ så passet det seg jo liksom ikke med å få barn mente han... Typisk! Han ville selfølgelig stille opp uansett hvilken avgjørelse jeg kom til å ta sa han (Jeg har ikke fortalt han ennå at jeg kommer til å beholde barnet Har sakt til han at jeg er veldig imot abort, og at det blir tøft fremover dersom jeg beholder barnet ) Han mente at vi to kunne jo lage barn ved en senere anledning, mens det nå ikke var helt riktig tidspunkt. Han ønsker seg jo barn , så om jeg beholdt det ville han jo bli glad. Han ville også bli glad dersom jeg fjernet det sa han. ÅÅÅÅhhhh grrrrr for en situasjon!! men uansett så er jeg nå lykkelig for spiren som gror og ser lyset i tunellen
jeano med nr.4 Skrevet 3. januar 2008 #8 Skrevet 3. januar 2008 Mannen din sier egentlig bare at han støtter deg uansett, synes han høres flott ut jeg. Lykke lykke til
Maby baby ? Skrevet 5. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 5. januar 2008 Nå har jeg fortalt til X`en at jeg vil beholde barnet Men da fikk pipa en annen lyd JA! Hmmmm han ble driiiit sur, og mente at jeg kom til å ødelgge fremtiden for både han og meg, men det er vel egentlig fremtiden HANS han mente! Har også pratet med foreldrene mine, Mamma tok det kjempe fint imens Pappa mente det samme som X`en , at barn kunne vi jo planlegge ved en senere anledning.. Det er vel et mannfolk syndrom, de tenker praktisk imens vi jenter tenker følesesmessigt.. Så nå når frøet egentligt var planlagt, og nå når det er på veg så ønsker jeg det velkommen av hele mitt HJERTE Det kommer jo til å bli et slit og ork til stunder, og være alenemor til 2, men i bunn og grunn så tror jeg dette kommer til å gå bra Jeg gleder meg ivertfall
Trulte76 Skrevet 5. januar 2008 #10 Skrevet 5. januar 2008 kan jo være det sliter på forholdet at dere har prøvd så lenge å få barn? Han virker veldig usikker på hva han vil, så kan jo hende han kommer tilbake for fult visst du er gravid. Siden dere har så mye kontakt så er ike han helt villig til å la deg gå hell.. Ta en test, så visst den er positiv så forteller du det til han..så ser du hva som skjer..da kan han ikke la deg vente på at han bestemmer seg..da må du være hard og si du vil vite hva som skjer nå!! pga du er gravid. MEN du klarer fint å være alene med denne også. jeg har selv vært alenemor til to unger, hardt til tider ja, men du klarer deg ) blir jo bedre til større de blir.. lykke til. Sånn du skriver så føler jeg han kommer tilbake, men han er bare litt kostbar nå i begynnelsen..
Trulte76 Skrevet 5. januar 2008 #11 Skrevet 5. januar 2008 oj..jeg leste ikke hele tråden jeg Gratulerer så mye med spiren Dette klarer du fint. Så får du ha tiden til hjelp..kan jo hende han ombestemmer seg når det har fåt siget inn at han skal bli pappa, og når han ser magen vokser. Men uansett lyke til, og dette klarer du fint
august o8 Skrevet 5. januar 2008 #12 Skrevet 5. januar 2008 You go girl!! Beundrer deg virkelig! Ikke la deg lure av x en din og tro at han vil lage barn med deg ved en seinere annledning! På meg virker det ikke som han har tenkt å komme tilbake i det hele tatt, men sier dette så han skal slippe unna nå. Han var jo ganske possitiv da han ikke visste om du ville beholde det eller ikke.. Men da du hadde bestemt deg kom en annen side frem ja! Hadde han hatt litt lyst på barn med deg så hadde han ikke blitt sur.. Håper ikke du blir såret av dette, men jeg ble så grepet av denne historien.. Kos deg med din lille spire, det blir nok noen tøffe tak, men du kommer ikke til å trege på at du beholder det lille underet.. Lykke til
Sharlis Skrevet 5. januar 2008 #13 Skrevet 5. januar 2008 Heia:) Såppass ja....angående abort,så er jeg selv imot abort..og jeg mener at mannen skal ha noe å si i en slik situasjon,men som jeg anbefaler alle sammen er at om en liten bit av deg sier ja til å beholde så er det grunn nokk til å beholde. Det er så utrolig mye som skjer inni en selv om man fjerner den lille som vokser..det er noe som mest sannsynlig dere kommer til å slite med lenge å lenge,.derfor mener jeg det at siste avgjørelsen er det mammaen som tar,det er tross alt hun som skal igjennom alt. Hvis menn ikke vil ha barn så bør de enten stappe tissen sin inn i en barbaradokke eller dra på seg 2 kondomer for sikkerhets skyld. Synes typen din som blir sint fordi du har valgt å beholde er helt idiotisk..dette greier du helt fint. Og hvordan i alle dager mener han at du skal ta abort nå ,men dere kan prøve senere...men han vet jo ikke om han vil være med deg,hvorfor skulle han ville prøve å få barn med en dame som han ikke vil være sammens med??? Dette sa han kun for å stille seg selv i godt lys fremfor deg og at du skulle velge å ta bort barnet. Blir så sint...uff,, Dette greier du helt fint skal du se...gled deg over den lillen å drit i han:)
snaijka Skrevet 5. januar 2008 #14 Skrevet 5. januar 2008 gratulere med positivt! nå skal du fokusere på den lille spiren din, og den du har fra før! den ( unnskyld ) tosken du har som x, skal du ikke bry deg med!!! han er for lite å stole på nå mener nå jeg da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå