Gå til innhold

Hjelp meg!! ang SA/MA


enda en

Anbefalte innlegg

Er det vanlig at man beholder symptomer som kvalme osv, etter at man har hatt en SA/MA?

har blødd i snart 2 uker, men testen er fortsatt positiv og alle tegnene er der. Er det noen som har opplevd lignende, og isåfall, gikk det bra eller var det en abort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

uff..er ikke helt sikker er ikke rett til å svare deg , men har hørt at man kan teste positivt i flere uker etterpå..

Har du ikke vært hos legen..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde hatt småblødninger i ca 2 uker da jeg kontaktet lege (uke 10). Ble sendt rett avgårde til innvendig UL. Gynekologen fant ingenting, og stilte diagnose MA. Jeg hadde ila.ukene med blødning hatt alle tegn på graviditet - kvalme og trøtthet.

 

Før jeg kontaktet lege, fikk jeg en bekjent til å ta utvendig UL, men da fant vi ikke livmoren.... Løp selvfølgelig rett på apoteket og tok en test som viste jeg var gravid. Testene er ganske sensitive, så det tar minst 1 uke etter en SA/MA før man tester negativt (iflg. min bekjente på KK).

 

Etter MA diagnosen ble jeg sendt hjem for å vente på den store blødningen. Etter 10 dager var jeg tilbake til kontroll siden ingenting hadde skjedd. Da fant vi plutselig et bankende hjerte!!!!

Terminen ble satt tilbake til uke 7 (!!!), og jeg skal tilbake på kontroll denne uken. Har fortsatt blødninger og symptomer, men har et ørlite håp om at alt går bra:-)

 

Vær optimist, kontakt lege for å ordentlig sjekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott for deg at det er noe der!

Selv var jeg på innv ul i uke 9, og da var det ikke noe bankende hjerte. MA ble konstatert, og da fikk jeg time dagen etter på sykehuset. Der dobbeltsjekket de, men plommesekken var stor som den skulle ha vært i uke 9, og jeg kunne bare ikke ha vært kortere på vei. Så kroppen trodde jeg var gravid, men hjertet ville tydeligvis ikke banke. Tror dette er vanlig SA/MA feil. Og "vekstvilkårene" var trolig så bra hos meg at kroppen ikke forstod at den skulle "kvitte seg" med embryoet. Skikkelig kjedelig - men slik er nå livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...