Gå til innhold

Er det vits å søke om støtte til badekar, og evt hvor?? (Pga sykdom)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

du får neppe dekket utgift til badekar fordi om man har en muskelsykdom vil det være vanskelig for ergoterapaut og lege "å gå god for" at du trenger det. Det er fordi en sånn sykdom kan gjøre det vanskelig og komme seg ut og inn av badekaret etterhvert som sykdommen evnt utvikler seg.

Jeg vet at du kan få støtte til tilrettelagt dusjhjørne , men det skjer helst i forbindelse med utbygging i formål av og forbedre huset med tanke på at det brukes av en handicappet person.

Jeg har fysioterapeut som ber meg bade, og legen vil også gå god for det, da han har sagt jeg burde skaffe meg det, men jeg har ikke råd til å kjøpe det.

Jeg bodde i ett hus i fjor med badekar, tok bad ihvertfall annenhver kveld, og ble merkbart bedre, selv om det var vanskelig de første ukene å gå inn og ut..

Ta kontakt med konsulenten for funksjonshjemmede i kommunen din, der vil du få hjelp til å søke.

Det du skal søke om søkes gjennom kommunen.

Og jeg tror faktisk du kommer til å få låne en slik med tanke på hva fysioterapeuten og legen sier.

Med attest fra fysioterapeut og lege vil jeg tro du kan få dekket utgifter til et badekar. Be de skrive attest hvor de bekrefter sykdommen og at de anbefaler badekar, så tar du kontakt med trygdekontoret.

Har famile med div sykdommer og plager, og det er en del de kan få dekket som gjør hverdagen litt enklere.

Du kan også kanskje få støtte til vanngym i oppvarmet vann, om de har noe sånt i nærheten av der du bor.

Annonse

Kan jeg søke kommunen om støtte da? Eller sosialkontoret eller noe?? Kommunen har noe som heter utbedringstilskudd, som går til nødvendig utbedring av bolig for trygdede, vanskligstilte eller småbarnsfamilier med dårlig økonomi...

Det er ikke mulig å få trening i basseng av fysio her, må kjøre bil halvannen time for å komme til basseng, og det er uaktuelt med denne helsen..

tror nok ikke du får det dekket. Hms dekker utstyr utenom det vanlig. Før kunne man f.eks få el-bokseåpner, men nå regnes det som så vanlig at de ikke dekker det lenger. Badekar går nok i samme kategori... Men det skader jo ikke å søke. Alle kan søke, men få med erkæring fra lege og fysio på at det er et behov...

Trenger ikke å få låne ett badekar fra Hjelpemiddelsentralen, om man er kronisk syk kan man få støtte til å kjøpe ett som man da eier privat.

Tusen takk for hjelpen!

Men, jeg var på badet og kikket nå, om jeg får inn badekar får jeg jo ikke plass til vaskemaskinen... Huff. Så da er det vel ingen vits i å søke uansett, må slå sammen doen og badet da, og det har jeg ihvertfall ikke råd til...:o(

Får se om jeg finner en løsning..

Takk for svar i allefall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...