Gå til innhold

Nutramigen.. Aiaiaiai... Hjelp anyone?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er ståa: Han skal ha nutramigen,og siden han fikk resepten i november har vi prøvd å vende han til det. Vi klarte det nesten(5+1 Nutramigen+HA1) og så slo han seg vrang. Er vi heldige kan vi få i han 3+3,men som oftest ender jeg opp med å måtte lage en ny flaske med kun HA1 for å få han til å drikke det.. Har dere noen tips til åssen vi kan få han over på ren N? Eller er det noen her som det ikke har funka for?

Tenker jeg ringer fastlegen og får time så kan ho teste han for div allergier(han har utslett som kommer og går). Legen på sykehuset skrev ut N uten å teste. Så bare på utslettet. Mulig at vi burde prøve soyamelk.(?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er mulig å prøve soyamelk fra apotekt - Minimax soya - rød pakke! Den er fullverdig.

Skrevet

Hei!

Har en gutt på 8 mnd som drikker nutramigen. Hadde store problemer i starten, men så en dag fant jeg ut at jeg skulle prøve en flaske bare med nutramigen allerede første flaska. Blanda i litt malt, og latet som ingenting. De merker nemlig at vi tror de ikke liker det.. Etter det gikk det fint. Vet ikke hvorfor men han bare aksepterte det.

Prosorbee er en annen mme som er soyabasert som du kan prøve, den er også på blåresept og du må få vedtak på den også.

Men syns du skal ta kontakt med fastlegen din å kreve å bli henvist til en barnelege som kan prikkteste og følge opp barnet ditt..

Håper alt ordner seg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...