Gå til innhold

Hva skal søsteren eller broren til Anna hete?

Anbefalte innlegg

Vi tenker og tenker på navn. Her er noen av våre favoritter:

Jentenavn: Sigrid, Sarah, Vilde, Iben, Selma, Ylva

Guttenavn: Edvin, Even, Alvin, Gustav, Viktor

Andre forslag? Anna har mellomnavnet Eloise. Vanlig i min familie å ha to navn, men bare et blir brukt. Skal klare å finne et mellomnavn også, men om vi ikke finner noe som passer vil vi bare gi et navn. Kjempeglad for tilbakemeldinger. Det er så mange med gode navnforslag her:)

Fortsetter under...

Gustav og Even er to flotte navn! Jentenavnene dine var jeg ikke så begeistret for, Vilde var kanskje det beste synes jeg da :-) I det hele tatt er Anna et navn som passer med det aller meste - kan jo prøve meg på noen forslag:

Anna Eloise og Iben Helene

Anna Eloise og Vilde Marie

Anna Eloise og Siril Othilie

Anna Eloise og Tilja Sofie

Moro. Vilde Marie og Iben Helene har vi faktisk tenkt litt på. Selv vil jeg helst ha Sigrid (oppkalt etter min oldemor), men mannen forbinder dette med en stor og staut vikingkvinne med lange fletter og ølkrus. Hvor tar han det fra?

Annonse

Anna og Even er kjempefine navn og passer godt sammen uten å være for like.

(Til de som sier Even er dumt på engelsk, er det bare å bruke Evan i sånne sammenhenger. Jeg kjenner et søskenpar som bor i England og heter Even og Idun, og folk rundt dem har fått "uttalenøkkelen" som Evan og Eden, og vet at det staves annerledes på norsk, og da er det ikke noe problem.)

Kjenner en tøff liten Edvin, men liker Gustav bedre.

Av jentenavnene liker jeg best Ylva, men det er kansje litt tungt når begge har 'a-ending? Samme med Selma (som forøvrig er nydelig) og Sarah. Vilde liker jeg ikke så godt, hva med Vårin?

Iben er OK, men Idun/n liker jeg bedre.

Sigrid er OK, Ingrid er penere. Ellers er jeg svak for Sigyn.

Anna og Jenny syns jeg er fine sammen, de er nesten litt for like, men det går pga ulike vokaler, syns jeg

Andre forslag:

Anna og Ingrid

Anna og Sigyn

Anna og Idunn

Anna og Vårin

Anna og Astrid

Anna og Ingeborg

Anna og Ellisiv

Anna og Mari

Anna og Marte

Anna og Line

Anna og Elida

Anna og Fride

Grandtantene mine het forresten Anna og Rakel

Noen du liker?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...