Gå til innhold

noen som er aktiv sykemeldt?


stratosen_er mamma_

Anbefalte innlegg

jeg lurer på å be legen om det men vet ikke om de er strenge på det?noen som vet?

er fult sykemeldt nå til 7.januar pga at jeg har hatt nattevakter og mye tungt...jobber på sykehjem..skal i en ny jobb nå som leder men må også da bidra i stell...lurer på å be om aktiv for føler at d blir mindre stress og mindre tunge løft...vil ikke vere 100% sykemeldt, men vil heller ikke gå tilbake i full jobb...50% sykemelding funker liksom ikke føler jeg da...

noen andre som har d sånn?

ps jeg har mista to ganger før så er litt ekstra forsiktig nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er aktivt sykemeldt nå pga kvalme og oppkast, og siden jeg også har mistet 2 ganger er jeg også ganske forsiktig.

 

Vet ikke helt hvordan det skal fungerer, for fikk det nå i helga som var og har ikke klart å være på jobb i hele tatt :-(

Skal snakke med sjefen i morgen og høre hva som er best å gjøre. Er på en måte umulig å spå dagsformen da den varierer MYE, men synes det r tull å være hjemme 100% om jeg er i grei form.

Men det var ikke vanskelig å få legen til å skrive den iallefall. Jeg fik tilbud om full sykemelding, men da jeg sa at jeg ville ha aktiv fikk jeg det uten at han blunket.

 

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre fremover for jeg er så sliten at jeg knapt orker å sitte. Var ikke slik da jeg var gravid med lille snupp, så dette er nytt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette lurer jeg også på, går 100% stilling i helsevesenet, og plages med kvalmebyger innimellom å fryktelig trett..

Min lege vill gi meg aktiv skmld fra før jeg satte inn, jeg har vert 100% sykemeldt nå i 4 uker, skal tilbake i jobb neste uke, men har hatt 2 sa tidliger i år så vil gjerne være forsiktig...

Så lurer på hvordan dette fungerer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

titten på hjørnet..

må du ha arb.giver og nav inn i bildet og sånn når man skal ha aktiv sykmelding..

jeg aner ikke hvordan d fungerer men det hadde passa veldig godt for meg...

..

får høre hva legen sier på fredag...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, hehe, jeg vet egentlig ikke. For jeg har ikke erfaring med dette fra før av. Og jeg ble brått dårligere i helga slik at jeg rakk ikke å snakke med sjefen på forhånd. Og da tok jeg bare et valg. Men i utgangspunktet er det vel smart å diskutere med sjeden på forhånd om man har en god dialog i forhold til hva som lønner seg. Jeg jobber i en IA bedrift og der kan man visst starte aktiv sykemelding uten å snakke med NAV og lege først.

 

Er ei anna ei på jobben som er aktivt sykemeldt og hun kommer litt utti vakta og slutter tidligere etter avtale samt er hjemme noen vakter. Men vet ikke mer enn dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...