Gå til innhold

hvor faar man kjoept lakseolje og heter det det????


mimmitiltre

Anbefalte innlegg

Jeg vaer paa apoteket paa oslo s (som alltid er oppe:) og der ante de ikke hva jeg pratet om da jeg spurte om de hadde lakseolje...syns det var rart men maatte jo bare gaa igjen..

 

hvor faar dere tak i det og er det det heter???

 

kan godt begynne aa skje noe snart her- har 8 dager igjen til termin dato bare, og null mere energi og tolmodighet...vil bare ha gutten uuuutt naaaaa:)

 

takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Ikke lakseolje men laksÉRolje =D Er laget av en plante. Mange apotek som gjør seg dumme da de ikke vil selge dette til gravide. Send inn noen andre og be de si de har mageproblemer og har fått beskjed om å kjøpe dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vit at: du kommer til å få en helvetes diare og magesmerter - og betydelig større fare for revning og styrtfødsel - og du kommer til å skite deg ut på pressriene.

 

Men gjerne for meg - hver sin lyst... Jeg venter til babyen min kommer ut av seg selv, jeg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg brukte lakserolje eller hvordan det skrives når jeg fødte sist og fødselen startet noen timer etterpå.

men blanna den med sterk kaffe med masse sukker lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte også lakserolje, gikk helt fint til meg. 4 timer etter jeg hadde tatt det begynte riene(uten at jeg måtte på do).

Det gikk helt fint.

Ikke alle som får det sånn som hun over her skriver(hun som hørtes ut som hadde fasitsvar på hvordan fødselen kom til å bli)LATTERLIG.

 

Prøv det hvis du vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til deg over her! Det er faktisk ikke latterlig! Det er ikke for ingenting at helsepersonell fraråder å bruke lakserolje! Faren for å få styrt fødsel er stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig. Er helsepersonell selv, og har alt for ofte hørt og lest advarsler mot lakserolje. Ingen vits i å gjøre noe som kan øke risikoen for både det ene og det andre. (Og det er ikke bare risiko for ubehagelig fødsel jeg snakker om - det kan også være økt risiko for skade på barnet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som tilhører januar 2008 klubben, er antagelig veldig lei nå. Vi ønsker barnet vårt ut. Særlig dere som allerede går på overtid. Men, ønsker dere virkelig å utsette barnet ditt, og deg selv, for risiko? Helsepersonell anbefaler IKKE lakserolje, og det av en grunn. Naturligvis kan det gå bra i en del av tilfellene, men det betyr ikke at det automatisk går bra neste gang. Det er like dumt å skulle påstå det, som å si at "Nei, i år hadde vi en kald og snørik vinter, global oppvarming er bare noe tull". Temmelig feilaktig å tro at man for alltid vil ha varme og våte vintre - det er opplagt at vi vil oppleve noen kalde vintre, selv om den generelle tendens over f.eks 50 år, tilsier at vi har hatt flest varme vintre. At vi har en og annen kald, betyr slett ikke at global oppvarming er et fenomen man ikke trenger å frykte...

 

Det samme gjelder lakserolje - prinsippet er det samme. At det går bra én gang, betyr ikke at det går bra hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...