Anonym bruker Skrevet 1. januar 2008 #1 Skrevet 1. januar 2008 far er student, har 6200 fra lånekassen+ ca 4000 utbetalt fra ekstrajobb. Jeg er på OS og har ca 4000 utbetalt i foreldrepenger. Har hørt at dersom man er student så er man ikke betalingsdyktig når det kommer til barnebidrag. Slipper han å betale da og får ikke jeg en krone i barnebidrag? Har ikke så mye å rutte med selv, og hadde virkelig trengt de ekstra hundrelappene, han har ingen samvær med barnet.
Gjest Skrevet 1. januar 2008 #2 Skrevet 1. januar 2008 Du vil få forskuttert fra staten, som han må betale tilbake til staten når han blir betalingsdyktig.
winneboo Skrevet 1. januar 2008 #4 Skrevet 1. januar 2008 Kommer ann på din inntekt, men minstebeløpet er på 970 eller noe. Jeg fikk 1250 kr da far ikke hadde inntekt(jobba svart) jeg hadde da bare os så da fikk jeg maksbeløpet
winneboo Skrevet 1. januar 2008 #5 Skrevet 1. januar 2008 Skrev feil..minstebeløpet er på 670. Har ei venninne som fikk det, men nå hadde hun god inntekt selv da.
Kosel Skrevet 1. januar 2008 #6 Skrevet 1. januar 2008 pappaen til mini er student og har en liten ekstra jobb ved siden av. vi er enige om at han betaler 1250kr/mnd de årene han er student. (jeg får foreldrepenger nå, men fra høsten blir det stipend/lån og OS).når de er studenter og har barn får de også mere penger fra lånekassen på samme måte som oss, så det er vel tiltenkt bidrag og ikke egen livsførsel..? men som andre sier her så kontakter du nav og ordner det gjennom dem, da står de for innkrevningen, du får pengene til fast dato og om han ikke betaler så er det ikke ditt problem og det går ikke utover ungen hvis det er sårt trenende penger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå