Gå til innhold

Trekk for ADD barn??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har en gutt på 7 år. Han har store konsentrasjonsvansker, samt vansker med lese-og skriveopplæring, ligger etter motorisk, virker sosialt umoden og har til tider problemer med impulskontroll (alt dette i følge observasjoner av fagpersoner). Han er ikke overaktiv på skolen blir jeg fortalt.

Han er en humørfyllt og god gutt, som tydelig viser hva han setter pris på i livet. Men oftere og oftere kommer han med kommentarer som.."jeg er en taper"..."ingen som liker meg"...osv.

Han skal nå utredes av BUP. Diagonose som er blitt nevnt er ADD.

Jeg tenker mye på dette, bekymrer meg og ser hvordan sønnen min strever. Kan det stemme at han har ADD, eller er dette noe annet?

Er det noen her inne med ADD barn, som kan fortelle meg hvordan dette synes hos dere, hvilke utfordringer dere har og hvordan dere takler dette hjemme og hvilke oppfølging barnet får på skolen??

Takker for alle svar jeg kan få..:).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann...

Håper dette kan være til litt hjelp for deg:

ADD er forkortelse for attention deficit disorder. Som vil si konsentrasjons/oppmerksomhets problemer.

Tegn på ADD:

Uoppmerksomme

Sky

Umodne sosialt

Snakker med lav stemme

Motorisk rolig

Oftere lærevansker

Glemsomme

Rotete/vimsete

Lite effektive

Følsomme for kritikk

Initiativløs

"Lat"

ADD minner gjerne om adhd hos jenter.

ADD blir ofte betegnet som adhd uten hyperaktivitet, det er til en vis grad rett men man kan ikke sammenligne en med ADD og en med adhd. Adhd gutten er mer frampå og vil vise hva han kan mens ADD gutten er mer sjenert og trekker seg unna.

Ta også en titt på disse sidene:

http://www.aspergersyndrom.no/index.htm

Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...