Gå til innhold

Er en garantert og se hjertet i uke 7?


chick28 blir trebarnsmamma=)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg var hos legen da jeg var åtte uker på vei (ikke ultralyd), da kunne de ikke høre hjertet selv om det banker. Men nå kan de det 3 uker etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi var da snuppa var 6+4 og så ikke hjertet. Fikk beskjed om at det var en MA, men blodprøver viste at det ikke stemte. Har ei nydelig prinsesse på 2 år her nå.

 

Klart mange ser det, men det er ikke garantert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, takker for svar.

Men med uke 7 så mente jeg da 7+.... blir det uke 8 det da kanskje?

Hmm.... lenge siden jeg har vert gravid skjønner jeg=) hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte at det var det du mente. Men 6+4 er ikke så langt unna, derfor jeg skrev det. Er jo tross alt bare 3 dager :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, var ikke noe å si på det=)

Ble bare litt usikker her på meg selv, om jeg hadde tatt feil av disse ukene igjen=)

Detter er pøverør og skal derfor på UL i uke 7.... så lurte litt avden grunn, vil liksom ikke dra dit før jeg kan få se hjertet/hjertene=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var på tidlig UL 7+5 og da kunne vi tydelig se et lite hjerte som banket. Fikk beskjed om at jeg nok bare var ca 7+1 ut fra embryos lengde, så det kan kanskje lønne seg å vente til litt nermere uke 8. Gynekologen sa at hjertet akkurat hadde begynt å slå 7+1, og at sjansene for at det ville gå bra økte når man kan se hjerteaktivitet. Håper du ser et lite hjerte snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja håper jeg også... har IKM i dag men har hatt positive tester i en uke=)

Svake først men sterk siste dagene!!!

Så det ernok noen uker igjen, men den som venter på noe godt....=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så hjertet banke så bare da jeg var 6+3 sist jeg var gravid :-)Desverre så endte det i SA... men er gravid på ny!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror man alltid ser hjerteaktivitet i uke 7 dersom det er liv - dette er jo da vi som tar ivf / icsi rutinemessig skal til UL etter et vellykket forsøk. I tillegg til å se hjerteaktivitet hos et embryo som ser ut som en avlang klump.. , kan de se fosteranlegg og plommesekk. Da embryoet er ganske lite og av og til vanskelig å måle, brukes av og til plommesekken til å taes mål av for å se hvor langt en er på vei dersom en ikke vet det (men ved ivf så vet man jo det ganske så nøyaktig..)

 

Pga mye blødninger var jeg denne gangen på UL så tidlig som 5+3 og da var det faktisk allerede synlig hjerteaktivitet, men frekvensen var mye lavere da, noe som visstnok var normalt så tidlig, etter at jeg engstelig trodde noe var galt siden jeg kunne se det selv at jeg virket "sakte". Dersom man ser hjerteaktivitet på UL mener jeg å huske de sa det var 85% sjangse for at det skal går bra hele veien.

 

Lykke til på UL og gled deg! Det er ganske spesielt å se at det faktisk er noe inni der som beveger seg (hjerteaktivitet sees som bevegelse)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk=)

Det er vel omtrent nøyaktig 3 uker til UL=)

Og håper tiden flyr avsted til det=)

Håper på det går bra og at to små hjerter banker, det hadde vert noe det=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så en tom sekk da jeg var 5+0 og et hjerte som banket 6+0.

Så da ble det stormende juel etter en heller trist uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, det kan jeg tenke meg var en ikke noe særlig beskjed å få, men heldigvis ble det en god nyhet til slutt=)

Jeg vil ikke til UL før uke 7 tror jeg, skal ringe inn svaret til klinikken neste uke, da de har ferie nå, så regner jeg med de bestemmer når jeg skal til UL=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KattenH

 

Uke 7 er mine uker sju, er det ikke da det er UL, spirens uke 5??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Det var det jeg også lurte på. Prøver å tenke meg tilbake til forrige gang jeg var gravid for da hadde jeg en tidlig UL for å sjekke hjerte, men husker ikke helt. Er veldig tidlig gravid igjen nå, og vil sjekke så om det er noe hjerte aktivitet så tidlig som mulig. Men skal ringe i morgen for å bestille privat UL og da skal jeg forhøre meg.

 

Blir litt forvirret av disse ukene, men det er nok sikkert våre uke 7 som gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja disse ukene er forvirrende=) Hehe... er ikke inne på dette lenger, er så lenge siden jeg gikk gravid=)

Jeg får UL med på "kjøpet" fra klinikken, og mener de sa det var i uke 7=)

Og da må det være våres uke, har en venninde som fødte for 6-7 uker siden og hun var til 7 ukers kontroll samme dag som jeg var til sjekk etter SA tidligere i år, så det må være våres uke 7=)

Må få høre hvordan det går, jeg skal til lege med ny test i morgen, og evt blodprøve... føler meg ikke noe særlig gravid nei, men er akkurat 4 uker i dag så det er vel ikke så rart=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - er man gravid i uke 7, er embryoet 5 uker gammelt. Embryoet er alltid 2 uker "yngre" enn graviditetsuken..

Det regnes fra forrige mens' første dag, normalt sett ca 14 dager. Ved ivf har man dagen for tilbakesetting av embryo og legger til 14 dager for å få riktige "graviditetsuker".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Da håper jeg alt har gått bra i dag. Jeg er like langt på vei som deg, og jeg kjenner ikke så mye. Fikk ultralyd 29. jan og da er jeg 8 uker på vei. Så da er det bare å krysse fingre og tær for at det holder seg på plass inni der og at hjerte banker som det skal. Men det blir lange uker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar eple3=)

Greit å vite...klinikken mente jeg var 4 uker i går basert på test-dag.

Men i dager det 14dager siden innsetting. Så i dag når jeg snakket med dem varjeg 4+1 sa de.

 

KattenH

Alt har gått bra, positiv test hos legen å nå er det bare å starte tro på det selv=)

Bestilt UL 22 jan da er jeg akkurat 7 uker på vei, og ja det blir veldig lange uker og håper det holder seg der som du sier=) Ogat hjertet/hjertene barnker..ååå som jeg gleder meg til det=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, sååå tidlig?=) Så bra.... jeg gleder meg, bare 3 uker igjen=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp:) så tror nok at du skal se det lille hjertet:) eller hjertene? hehe:) blir spennende det:D jeg skal også på ul om 3 uker. 21. januar:D lykke til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...